Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    wauw wat een baby,s:D zo in eens:D.

dames gefeliciteerd met jullie zoons dochters. lekker genieten..

ik dacht is wel leuk een lijstje te maken van wie bevallen is de naam hoe zwaar en de datum uiteraard.

bevallen datum naam geslacht gewicht lengte weken
    mamapatricia 16juli lizzy meisje 2230gr 43cm 34.4

2. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik weet niet wat het is maar krijg het lijstje niet goed in elkaar

3. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    zo met puntjes er tussen lukt het wel

4. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    bevallen..........datum.....naam.....geslacht..gewicht...lengte...weken. mamapatricia ...16juli ......lizzy .....meisje.....2230gr...43cm.....34.4

5. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Sjulie hield toen die pagina bij met alle gegevens. Misschien kan t daar op ingevuld worden allemaal. :)

Voor mij:
    Tygo, jongen, geboren met 36.1, 24 juli, 49 cm, 3380 gr :)

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @klus GEFELICITEERD MET HIDDE!!

@Angel GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!

@Mama2be GEFELICITEERD MET Joshua

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Bika Gefeliciteerd met jullie zoon!!

@PINKY GEFELICITEERD MET TYCHO

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Hallo dames, nu dan een berichtje van mij zelf. Gisteren zou ik ingeleid worden. Om 7.15 op verloskamers gemeld, aan CTG. Zag er prima uit. Arts assistent kwam toucheren en ik had 1 cm ontsluiting. Daarop gel aangebracht. Om 13.00 uur zouden ze opnieuw bekijken of het werkte. Binnen 2 min kreeg ik hele heftige weeen en persdrang. Kreeg vrijwel gelijk heel veel zuurstof toegediend om de hartslag van de kleine meid op te krikken. Dat deed weinig. Toen hebben ze nog gekeken of de navelstreng uitgezakt was, op dat moment was de ok al klaar en besloot een uroloog dat ik naar beneden ging. In razend tempo werd ik omgekleed en toegedekt en naar beneden gesjeesd. Omdat ik erg bang was voor narcose gegaan, manlief mocht dus niet mee. Ikweet nog dat ik gevraagd heb foto's te maken en dat ik de anaestesist van stage kende. Daarna was ik al onder zeil. Toen ik wakker werd, werd ik gefeliciteerd met een gezonde dochter. Ik was dolblij!!! ALs eerste vroeg ik of papa bij haar was. Dat wisten ze niet, maar bleek wel zo. Het leek een eeeeuwigheid te duren voor ik naar de afdeling mocht maar waren slechts een paar minuten. Daar zat mijn lieve man met mijn superknappe dochter al te wachten. Ik heb lekker mogen knuffelen met haar. De kleine meid doet het super. Woog 3505 gram, 49 cm, en meteen een apgar van 8! We hebben echt beide een engeltje op onze schouder gehad! Dr. Aardenburg heeft de KS niet gedaan, die is vanmorgen geweest en was zich wel wild geschrokken. Hij had het CTG gezien en ik had echt geen andere keuze gehad! Binnen iets meer dan een uur na binnenkomst was de kleine meid er al. We hebben nog een hoop te verwerken samen. Maar we komen er wel. Het is een heel lief en tevreden meisje. Vanmorgen na het flesje van 4.30 uur zelfs tot 8.45 geslapen!!! Wij zijn super trots op haar, net als de rest van de familie. Ik herstel ook gelukkig snel van de KS. Nu al bijna geen pijn meer, katheter eruit en infuus eruit. Misschien morgenavond al naar huis!!!

De andere meiden die gisteren bevallen zijn ook super gefeliciteerd!!!!

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een heftig verhaal Angel. Gelukkig hebben ze snel en kundig gehandeld! Fijn dat jullie meisje het al zo goed doet! Hopelijk kun je idd morgen naar huis, alles in je eigen omgeving verwerken.
    Geniet van jullie meisje!!!!

10. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ha Angel,

Fijn dat je zelf een berichtje nog hebt getypt. Het zal zeker even tijd nodig hebben om dit te verwerken. Het is toch allemaal onverwachts en snel gegaan. Gelukkig doet jullie meisje het goed en hopelijk mogen jullie morgen dan naar huis. Doe wel nog rustig aan en luister naar je lichaam.

Geldt voor iedereen met KS. Ik kom nu van de koude koffie terug na bijna 2 weken. Ben sinds 2 dagen erg duizelig en heb de rolstoel er weer bij gepakt nadat ik fanatiek al dagen aan het lopen was.

Je merkt dat dit topic even wat stiller is, we krijgen het nu even drukker met onze babytjes en kraambezoek enz. Hopelijk trekt dit over een tijd weer aan als iedereen bevallen is, want is natuurlijk wel leuk om op de hoogte te blijven van elk gezin.

Hier gaat het met Quinn wel goed, het drinken is echt nog moeilijk voor hem. Hij mag nu 55 cc krijgen, maar hij vind het echt nog lastig zelf. Zijn 5e infuus is alweer gesneuveld, en nu krijgt hij ook geen nieuw meer in. Ze kijken dit zo een dag aan en als hij toch niet zelf die 55 gaat drinken zullen ze weer een nieuwe sonde inbrengen toch. Maar dat willen ze liever niet doen ivm de operatie.

Hoe zit het met jullie pasgeboren baby's, Quinn is morgen 2 weken, dronken die van jullie toen ook 55 cc of hoeveel?

Zelf hebben we het wel een beetje gehad hier in het ronald mc donald huis. Ik mis mijn hondje heel erg, hij is zelf ook erg van slag. En ik wil gewoon naar mijn eigen huis. Maar ik wil ook niet zonder Quinn hier weg, dus moet het nog even uitzitten. Ook ben ik nog niet thuis geweest, het huis is al meteen versierd geworden en ik wil het liever nog niet zien.

Hoe gaat het met de rest?

11. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier gaat het goed, alles rustig. Wordt nu wel zwaarder allemaal moet vrijdag weer naar de vk.

12. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Simple kan me voorstellen dat je graag naar huis wilt! En natuurlijk het liefst met quinn.. Ik hoop voor jullie dat het niet heel lang meer duurt voordat ook jullie lkkr naar huis kunnen met zijn drieën:)

Angel pfff wat een verhaal! Gelukkig is alles wel goed met de kleine meid! Mag ik vragen hoe ze heet?

13. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hoi dames!

FF snel hoor! ik ben net weer thuis voel me zeer goed en het is me echt zo meegevallen!

Tycho is een heeeerlijk kereltje! heel rustig en huilt niet als het niet hoeft echt lekker hoor.

Verder gaat alles dus erg goed en ga ik nu lekker genieten van mn gezinnetje.

Ik heb nog geen tijd gehad om alles te lezen dat zal ik vanavond eens op mn gemak gaan doen.

FF een foto van ons mannetje.

Liefs

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een schatje Pinky!!!

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Wat een mooi mannetje pinky!

16. Bika

Bika Niet meer actief

Zo ben ik ook weer eens. Heb niet alles gelezen en dat ga ik ook niet hier vanuit het ziekenhuis doen. Zal even vertellen hoe en wat hier.

Het hele verhaal:

Zaterdagavond hebben we ons om kwart over 7 gemeld op de kraamafdeling. Daar werden we op een kamertje gelegd en kreeg ik een balloncatheter. De volgende ochtend om iets over 7 geloof ik werd ik ineens helemaal nat, bleek de ballon geknapt en had ik nog maar 1 cm ontsluiting. 3 uur later nieuwe ballon (stevigere) gekregen. Om 10 over 6 viel de ballon eruit en zat ik op 3 cm ontsluiting. De verloskundige probeerde de vliezen te breken maar lukte het niet. Toen kwam ze met de mededeling dat ik dan maar een nachtje moest afwachten of het niet uit zichzelf zou gebeuren. Was ik niet zo blij mee, dus heb de gyn er bij laten halen zodat die het ook kon proberen. Niet voor niets want om half 8 kreeg die de vliezen gebroken.
    Ze gaven me 2 uur om natuurlijke weeen te krijgen, iets wat niet gebeurde en om half 10 ging ik aan het infuus. Ze begonnen met 0,3 ml per uur en de max zou 6 ml per uur zijn. Ik eindigde uiteindelijk rond de 10 ml per uur. Om 2 uur snachts zondag kreeg ik een ruggeprik omdat ik de weeen echt niet meer kon houden en de volgende ochtend (maandag) had ik nog steeds niet meer dan 4 cm ontsluiting. Infuus dus boven de 6 ml/uur opgeschroeft, elke keer een beetje extra weeen, en uren later bleef ik hangen op 8 cm ontsluiting, was niet meer in te krijgen. Ze hadden om 9 uur sochtends al gevraagd of ik niet liever een ks wou, maar wou graag naar huis toe en heb het tot half 2 maandag middag geprobeerd. De weeen kwamen toen ook door de ruggeprik heen en het ging gewoon echt niet. Hij is uiteindelijk om 14:54 geboren met een keizersnee.

Morgen mogen we waarschijnlijk naar huis toe, baby doet het super. Tilt zelfs al zijn eigen hoofdje op (gelijk eerste dag) en het meest vertederende is dat als ik hem kusjes op zijn wang geef en hij op zijn buik op mijn buik ligt hij zijn hoofdje optilt en zijn mondje richting die van mij duwt om daar kusjes te krijgen!! Zo bijzonder!! Hoort hij nog helemaal niet te kunnen hihi.

Kleintje is trouwens 50 cm lang en 4030 gram. Dat met 38 weken, wil niet weten hoe dat was geweest als ik overtijd was gegaan hahaha.

Degenen met mijn fb hebben ondertussen kunnen zien hoe hij heet en er uit ziet. Zal later hier ook nog wel even een foto plaatsen maar de naam houden we van het publieke forum af.

Angel en Pinky allebei ook gefeliciteerd!!!

Angel en Simple, zodra we fit genoeg zijn pakken we de auto en komen we jullie kindjes in het echt bewonderen hoor! Ben echt zo benieuwd naar ze :D

Natasja succes!!! (Karen ook nog succes?! niet gelezen, het is dat Natasja op deze pagina nog staat haha)

17. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ja hoeveel dames zijn er nog over die nog mogen bevallen? 2/3?
    Hopelijk voor jullie ook snel :) Is wel zo gezellig.

Bika: hoop dat jullie morgen naar huis mogen :) Zou wel lekker zijn. Wat goed dat hij dat al allemaal kan met zijn hoofdje enz, wat schattig. En ja wat is ook fijner dan kusjes krijgen van mama ;)
    Wij zijn ook erg benieuwd naar jullie ventje en die van angel :) Maar ja, eerst moeten wij alle 3 herstellen van de keizersnede ben ik bang.

Ik ben sinds 2 dagen ontzettend duizelig met lopen en staan. Baal er echt van want het ging zo goed met mij en voelde me ook goed na de keizersnede. Heb al lang geen pijnstilling meer nodig, al toen ik uit het ziekenhuis wegging al niet meer dus dat was na 3/4 dagen. En mijn middag dutje had ik niet perse nodig dus was erg blij dat ik me zo goed voelde. De rolstoel wilde ik al terug brengen. Maar nu sinds 2/3 dagen voel ik me erg beroerd, duizelig dus en nu ook druk in mijn hoofd en zelfs hoofdpijn. Nu net voor het eerst weer 2 paracetamols genomen en lig nu in bed en ga zo slapen. Gister heb ik de verloskundige nog gevraagd wat het kon zijn en evt mijn bloeddruk opmeten maar ze vond het niet nodig. Mijn bloeddruk is altijd goed geweest en mijn ijzer was bij ontslag ook goed. Ze zei dat als je gaat lopen enz dat de bloeddruk wat kan schommelen en dat ik al aan het ontzwangeren ben en dan kan dit erbij horen? Geen idee, maar hoop dat het snel voorbij is. Dit is echt geen pretje. Als ik nu bij Quinn ben kan ik hem niet eens zelf verzorgen omdat ik me niet zo goed voel. :(

Pinky, fijn dat jullie ook thuis zijn. Nu lekker genieten :) Mooi manneke :)

18. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Pff, flinke verhalen zo allemaal! Wij augustusmama's zijn flinke knuppels. Hebben allemaal wel wat! :S :p

Pinky, plaatje! :D

Bij het cb was alles goed. Tygo weegt alweer 3890 en is 54 cm. :)

Vanmiddag is ook een vriendin van t zwemmen langsgeweest met haar kleine:

19. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    jeetje wat gaat dat dan snel zeg.. want een mannetje alweer
    hij was toch ook te vroeg geboren ..

ik heb lizzy vandaag gemeten en ze is 45 /46 cm.. volgende week moeten we naar de kinderarts dus dan word ze weer gewogen je ziet haar wel voller worden

bika ik heb je niet in facebook:S dat heb ik namelijk niet haha was erg benieuwd naar de naam

simple rustig aan doen he.. lizzy is nu een maand maar de klachten die jij heb heb ik ook alleen dan geen wond pijn want ben gewoon bevallen wel heb ik er last van het gevoel van een baksteen in me onderbuik.. bij mij zei de vk dus dat het kan komen omdat je geen rust heb,, ik vloog ook ziekenhuis heen en weer en deed ook geen tukje smiddags maar dat is wel heel belangrijk .. hmm zeg ik:)

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een leuke foto Buddytje! En hoe cliché ook het gaat echt snel zeg.

Bika wat een verhaal zeg, maar heel stoer dat je het nog zolang zelf heb willen proberen, petje af daarvoor.

Voor de dames met een ks, het blijft toch een buikoperatie en daar ben je niet in twee weekjes van hersteld. Geef jezelf de tijd!

Deel Deze Pagina