Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyD

MommyD Lid

12 jun 2011
    29
    0
    0
    Tilburg
    Duurde het bij jou daarna nog lang voordat je kindje werd geboren Angel?
    En.. had je ook meer honger dan anders?

Of iemand anders? Ik heb een uurtje geleden een boterham genomen tegen de honger en val nu weer bijna om! Volgens mij werkt mijn lichaam aan z'n reserves..

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb heel veel last van vanalles gehad. Had als ik het zeggen mag een vreselijke zwangerschap. Ik heb toen zeker nog 3 weken moeten lopen (weet het allemaal niet meer zo). Ik ben eigenlijk nu alles een beetje kwijt gelukkig. Voor alle ellende die we gehad hebben, hebben we nu echt een pracht van een dochter terug, die super lief en tevreden is en zelfs vannacht al heeft doorgeslapen!!! Ze is het echt dubbel en dwars waard geweest, maar als het aan mij ligt doe ik het nooit meer!

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier net bij de vk geweest. Bloeddruk iets hoger, urine op eiwit getest maar gelukkig schoon! Mooie hartslag van de kleine.
    Mocht er nog niks beginnen, volgende week vrijdag strippen en mocht dat niets doen dan bij week 41 inleiden. Maar ik hoop dat het allemaal niet nodig is.

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Merk nu ook wel dat ik meer nodig heb en meer trek heb. Kan ook weer meer eten als een paar weken terug.

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Angel ik ben idd blij dat ze niet op mijn verjaardag is geboren!

6. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    :D

Hidde is ook een plaatje en ze zijn beiden op dezelfde dag geboren, wie weet...
    (mijn moeder komt uit Nederland en ik was altijd dol op alles wat Nederlands was, wilde ook met een Nederlander trouwen en daar gaan wonen, maar 't is er niet van gekomen. Misschien doet mijn dochter wel wat ik altijd heb geroepen, stel je voor!).

7. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Vind ik ook...

8. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Dat van de striae herken ik niet, maar bovenstaande wel.
    Anne-Fleur bewoog ook nog behoorlijk veel, zelfs tot op de bevallingstafel.

9. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ik heb deze keer ook echt van alles gehad, zowel tijdens de zwangerschap als bij de bevalling. Ook hebben we bijna een jaar geprobeerd om zwanger te worden. Het gaf allemaal een hoop stress en zorgen en ik zeg nu ook dat ik het nooit meer zou doen.
    Maar dit kindje is natuurlijk ook mijn vierde, hé.

Mijn eerste bevalling was mijn allerbeste, maar nummer twee en drie vielen ook nog goed mee in tegenstelling tot nu. Je kunt er dus niets van zeggen, elke zwangerschap en bevalling is anders en een tweede keer kan het zomaar ineens allemaal heel vlot gaan.

Maar inderdaad, wat we ervoor in de plaats kregen is gewoonweg fantastisch en alle ellende meer dan waard. Ook bij mij een pracht van een dochter, super rustig, slaapt door tot 5-6 uur 's morgens en laat zich amper horen...

Wat ik me wel afvraag: hoe is het met jullie buikjes??? Ik vind dat ik nog behoorlijk wat buik heb, nu bijna een week na de bevalling. Ik dacht niet dat ik dat de vorige keren ook nog zo had. Misschien toch de ouderdom en het feit dat dit een vierde is???

10. Bika

Bika Niet meer actief

Ok bijgelezen nu kijken wat ik heb onthouden:

@Karen: Gefeliciteerd met Anne-Fleur!!

@Angel: uithuwelijken klinkt als een goed plan, ze is prachtig en hoe zou hij dat nu kunnen weerstaan :p weten we iig zeker dat ze allebei leuke so krijgen haahahahahahahaha!

Jullie hebben echt allemaal mooie kindjes zeg!! Zie er geen een tussen die niet prachtig is gewoon!

Voeding: nu 80 cc, vanavond naar de 90 cc. Hij heeft erg veel honger en wil om de 2,5 uur al.

Kraamhulp: hebben hele aardige vrouw maar wel een met sterke mening hoor haha. Ze heeft alleen niet zo veel te doen hier, dus ik heb nu gestreken pyjama's lol. Waardeer echt wat ze doet, maar vind het wel een behoorlijke inbreuk op onze privacy en vind het ook heerlijk wanneer ze weer naar huis is hahaha.

herstel: gaat elke dag beter gelukkig! De wond zie ik al niet eens meer in de spiegel. Kraamhulp en ook dokter papa zagen zelden zulk net wondherstel. Helaas nog wel wat pijn van binnen, als dat nou eens net zo mooi ging hahaha. Maar kan echt elke dag meer gelukkig :D

stuwing: ik werd gisteren echt even gek! Vandaag nog wel, maar al beter draagbaar en niet meer om de 10 min zeiknat haha. Hoe is dat bij jullie?

buik: heb nog een flinke hoor haha

Vandaag gehoortest gehad die was prima en meneertje gaf gewoon geen kik bij de hielprik. Zo trots op hem!!

@naiobi en mamapatricia, zal jullie even de naam pm-en

11. angel229

Ons meisje gaat vanaf vanavond 70 cc drinken. Drinken gaat tot nu toe echt super.

Buik: Gaat vrij snel weer weg. Wond zag er prima uit. Heb de nietjes in de spiegel bekeken. De gynaecoloog heeft zijn best gedaan!! En qua pijn, ik vergeet de paracetamol, dus dat zegt wel wat.
    Bika: Dan zijn wij wel bijzondere vrouwen als wij zo snel na een KS herstellen. Waarschijnlijk geven onze kindjes ons heel veel positiviteit!!!!!!!

Hier vandaag ook de hielprik en gehoortest. Ze is geslaagd!! Hielprik was even een schreeuw en toen liet ze het allemaal gewoon gebeuren.

Kraamhulp: Vanaf vandaag een nieuwe. Die blijft tot volgende week donderdag! Echt een superleuke meid. Paar jaar ouder als ons. Gewoon gezellig! Op een gegeven moment gaf mijn schoonmoeder weer eens een domme opmerking en daar ging ze even vol op in!!! Nu deed schoonmoeder ook opeens wel heel overdreven aardig naar mij. Als ik haar had moeten geloven had ik nog twee weken in het ziekenhuis moeten liggen.

12. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoortest en Hielprik hebben we gisteren gehad (of was het alweer eergisteren?); hoortest in elk geval geslaagd. Luister-garantie kon ze echter niet geven, zei de dame van de test, haha:D

Hielprik ging ook super; dezelfde mevrouw beweerde dat ze altijd kon prikken zonder huilen en aldus geschiedde. Volgens haar waren er "veel manieren van prikken" en ik hoor inderdaad ook wel van anderen dat het er soms ook heel lomp aan toe kan gaan...

Tjeetje.... Hidde net zijn reguliere 90 gevoed, .... wachten... boertje.... wachten.... boertje..... en hij bleef maar wakker. Toen op een gegeven moment meneertje toch leek ingedut, hebben we hem voorzichtig naar bed gedaan, maar al gauw liet hij luid smekkend weer van zich horen. Nu dus al aan 120 toe.... pfffffffff..... De kleine vreetzak....

13. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo dames,

Ik heb even geen tijd om bij te lezen maar geloof dat het wel goed gaat met iedereen he.
    Karen alsnog gefeliciteerd, maar had ik op facebook ook al gezegd volgens mij.

Boh als ik jullie hoor over de Cc's wat de babys drinken. Quinn krijgt er nog niet eens 55 in. Maar ja dat komt dus echt door zijn slokdarm operatie. Als het goed is krijgt hij vanaf morgen middag calorie rijkere voeding en hoeft hij maar 45 cc te drinken om aan hetzelfde te komen als nu 55. En 45 drinkt hij vaak wel op. Dus hopen dat dat aanslaat, want dan mogen we misschien binnenkort naar huis :)
    Hij is vanaf vandaag van de monitor af, dus geen slangetjes meer eraan :) En we zijn meteen zo brutaal geweest om te vragen of we eens met hem mogen wandelen in het ziekenhuis. En dat mocht. Dus we zijn meteen vanavond erop uit getrokken naar het restaurant voor een uurtje.
    Zie hier het resultaat :D

14. angel229

Lekker hoor dat wandelen. Ik wil vandaag ook met de kleine meid een stukje gaan lopen. Hoewel ik een beetje bekkenpijn heb vandaag.

Het drinken van Quinn komt ook wel. Die jongens drinken ook al allemaal meer als ons meisje.

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Leuke foto simple, hopelijk kun je dit vandaag weer doen.

Hier weer bruin slijmverlies vanmorgen, nu ook in combi met krampen. Ben benieuwd of het doorzet. Nu er wat rommelt wordt het toch wel spannend!

16. angel229

Ik hoop het voor je!!!

17. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    IMG_3436.jpg

iedereen gefeliciteerd met kleintjes.

Ik kom ook even showen:)

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een snoepie ayse!

19. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    karen gefeliciteerd met jullie meisje:D..

cc,s: lizzy drinkt nu 75cc en af en toe 90 dus ook nog niet zo veel in vergelijking met de rest want ze is al 5 weken (slik)..

kraamhulp heb ik niet gehad omdat lizzy twee weken in het ziekenhuis lag dus alles kwam op mij zelf aan toen ik de dinsdag na de bevalling thuis kwam. en dan ook nog het gevlieg naar het zkh moet zeggen krijg er nu wel een klapper van ben zo verschrikkelijk moe en heb zo,n hoofdpijn..

bevalling : ik had nog niet eens verteld hoe het bij mij ging:)..
    nou eigenlijk dus vrij snel .. dinsdags braken mijn vliezen kreeg ik savonds weeen op de verloskamer aan gekomen stopten ze gelijk:(.. nog 3 dagen gelegen met heel vaak harde buiken en rare krampjes maar ja dat was ik wel gewent en dacht ze zal wel blijven zitten tot 37 weken.. rond 8 uur savonds kwamen ze toch wat heviger en vaker om tien uur verging ik gewoon van de pijn om 12 uur mannetje maar gebeld om richting zkh te komen.. om 1 uur op verloskamer kreeg ik persdrang vk heeft toen gevoelt en er was gewoon 0.0 cm ontsluiting goh en ik verging echt van de pijn en had om de 2 min ween.. maar volgens de vk waren het dus geen weeen. kreeg een prik in mijn been voor de pijn en een slaappil en daar moest ik het maar mee doen en zou dan geen pijn meer hebben om 4 uur snachts gevraagd om meer pijnstilling want de pijn ging dus echt niet weg om 5 uur in de douhe gegaan tot 6 uur en toen hield ik het echt niet meer. dus onder de douche vandaan terug naar de verloskamer vk weer gekeken hoeveel cm en wel 4/5 cm poeh de pijn was dus niet voor niks.. mannetje wakker gemaakt die lag mooi te slapen moeder gebelt. die was er om half 7 .. kreeg nog een morfine pompje heb wel gezegd een keer kunnen drukken want om tien voor 7 werd ons meisje gelanceerd ..

ik vond dit de zwaarste bevalling van alle 3 terwijl die van romy ook niet fijn was duurde iets van 48 uur en vacuum en omdat haar hartje heel erg zakte ook nog een extra knip er bij dus zoals ik het altijd zeg .. een doos vol hechtingen..

20. Bika

Bika Niet meer actief

Tja die doos vol hechtingen mis ik niet hoor hahaha :p Buikje gaat goed vandaag, nog wel paracetamol nodig. Kan echt ook steeds meer zelf!

Gisteren even voor het eerst naar buiten geweest! Was echt zoooo heerlijk! Ben blij dat ik zelf een mening heb en niet perse die van de kraamhulp hoef te aanvaarden die het eerst niet goed vond. Had wel gezegd dat ik ging en wat ik hem extra moest aantrekken, zijn pas gegaan ook toen ze naar huis was (eind van de middag na ons slaapje). 's Avonds ook nog even lekker bij de vuurkorf gezeten en gebbq-ed. Baby heel eventjes toen het nog warm genoeg was mee naar buiten, maar toen het ging afkoelen achter het raam met babyfoon gezet. Toen hij opeens een schreeuw gaf bleek de babyfoon wel hard te staan en hij zat in mn shirtje geklemd dus ik schoot de lucht in van schrik en Aryan dacht dat ik het was die zich had verbrand hahahahaha. Flesjestijd!
    Vinden het allebei echt zo'n onzin dat we niet naar buiten zouden mogen. Ik ben ook in augustus geboren en heb gewoon altijd buiten gelegen hoor. Dokter papa ziet ook niet in waar hij ziek van zou moeten worden als hij gewoon lekker warm blijft en hij lekker beschut ligt.

Zometeen komen mijn ouders en moet nog even snel flesje gaan doen en wassen (al kan dat ook met hun erbij) dus moet het nu kort houden. Reageer later op jullie!!

Fijne dag xx

Deel Deze Pagina