Natas gefeliciteerd!! Met jullie dochter en wat een mooie naam! Ja hier gebruik ik ook infacol en dat helpt echt wel!! Onze meid is vooral in de avond onrustig... Pfff dan lijkt het wel of ik alleen maar aan het voeden ben.. Gisteravond was ik er zoooo gefrustreerd van dat ik riep ik stop met die kl*te borstvoeding maar dat was de moeheid en frustatie... Ben toen maar weer naar boven gegaan en ben maar liggend gaan voeden toen alletwee in slaap gevallen... 2 uur later heeft mijn man Eva in bed gelegd en toen heeft ze gelukkig tot half vier geslapen... Maar ja das eigenlijk niet de weg maar anders ben ik van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds bezig en dat ga ik niet trekken... Dus advies van de wijkverpleegkundige laat manlief maar in de avond met haar hobzakken...dus dat gaan we maar proberen... En alle foto's van alle kleintjes die ik heb gezien zijn prachtig!! Wat een prachtige kindjes!
En oja ik vind het ook erg moeilijk wat ik Eva moet aantrekken met dit weer... Denk telkens is dat niet te warm of te koud.. Vond dat erg moeilijk en word daar ook onzeker van... Wat doen jullie aan bij de kleintjes??
Och danielle, hier precies het zelfde. Tygo gaat begin van de avond an de slag en wil alleen maar drinken! Ik ben de hele nacht bezig geweest! Een uur nadat ik m had weggelegd kwam hij al weer! Hij wil gewoon ook amper slapen momenteel. Weet niet waar hij de energie vandaan haalt hoor. Vanmorgen was ik dus ook al voedend met hem op bed in slaap gevallen. En dan wel doorslapen heh! De boef! Ergens ook niet gek natuurlijk. Baby aapjes en andere dieren hangen ook continue aan mama dat dat bij mensen nu eenmaal niet meer zo is en het nog wel in de aard van een baby zit.....
Ah, ik zie dat dat dus allemaal een beetje gelijk opgaat! Fijn om te zien dat ik niet de enige ben, en zo zullen anderen dat ook wel ervaren... Misschien de pc boven op de babykamer installeren, zodat we onder het voeden/ wiegen/ troosten met mekaar kunnen chatten, Skypen of net wat, haha...
O gelukkig is niet alleen Eva in de avond onrustig! Niet dat ik dit jullie gun maar dat geeft wel wat rust... Tis dus een beetje normaal.... Lijkt me een goed idee buddy haha ff wat afleiding naast onze beebjes...
Onze meid kan zich al prima op temperatuur houden. Dus gisteren heeft ze gewoon in een mouwloos rompertje in de kinderwagen gelegen. Ook gisteren in mouwloos rompertje geslapen onder een lakentje. Vandaag heeft ze een t-shirt met korte mouw en dun broekje aan. De kruik hebben we zelfs nooit gebruikt! Die kan zo door naar schoonzus (als ze die nog niet heeft). Vanmorgen VK geweest. Ze weegt nu 3500 gram (was bij geboorte 3505 gram)
En het is weer voedingstijd! en ben hier home alone... hehe, waar zijn mijn borstvoedingsmaatjes nu... Boehoehoe, snik... Gaat beter dan de nacht er voor tot nu toe. Om de 3u en hij slaapt tussendoor! (en nu snel afkloppen!) Hihi
Het was hier om 1 uur en om half zes raak! Maar slapen heeft ze gedaan vanaf acht uur 's avonds wonder boven wonder!
Wakker worden doen ze met flesvoeding ook snachts hoor Buddy haha! Alleen heb ik het geluk dat man hem schijnbaar van de kamer heeft af weten te halen om 3 uur zonder dat ik wakker ben geworden ofzo. Kan me er echt niets van herinneren! Vandaag maar even contact gelegd met de wijkverpleegkundige, hij drinkt nu 8 flessen van 100 cc leeg, heeeel erg gulzig! Vk vond ook dat er maar even overlegd moest gaan worden. Ben benieuwd wanneer ze kan komen (moest achteraan gebeld gaan worden). Infacol doet idd wonderen! Kraamhulp zei alleen dat je er wel 3 weken mee doet, dat denk ik dan weer niet. Volgens mij is het flesje nu al half leeg ofzo. Moet wel uitkijken met de beestjes. Ze willen hem kusjes geven (zijn ze van ons gewend) en op moment dat ze dan met hun neus bij zijn mondje komen (wat ik sowieso al liever niet heb, maar was 2x te laat) doet hij zijn mond open en duiken ze als ze de kans krijgen er meteen in. Nu was ik toch al niet van plan ze alleen samen te laten, maar moet dus nog snel zijn ook nog haha. Komt wel goed, het is een beetje aftasten tussen ons, baby en de beestjes. Vind dat ze iig heel netjes reageren tot nu toe, niet jaloers en gewoon geinterreseerd. Buik gaat ook weer wat beter, begint nu ook eindelijk ietsjes platter te worden al ziet hij er nog echt niet uit hoor! Oh moet eind aan breien voor nu, wijkverpleegkundige staat al op de oprit hoor ik net.
Ons meisje word ondanks de flesvoeding soms ook wakker hoor. Meestal rond een uur of 4 en dan slaapt ze makkelijk tot 8.00 uur door. We zijn nu een beetje aan het experimenteren met iets in de voedingen te schuiven (half uurtje rekken) in de hoop dat ze doorslaapt.
Het was de verloskundige haha, hij had haar niet herkend in de auto. Het stortregent hier nu, wat minder leuk is omdat schoonvader en schoonbroertje hier zijn om de tuin te doen. Nu zitten ze dus binnen niets te doen omdat er een hele hevige bui overtrekt. Stop er mooi wat eten in en hopelijk is het daarna droog en kunnen ze weer naar buiten! Baby slaapt trouwens hier ook het rustigst bij ons hoor, kan je echt merken dat hij het liefst gewoon bij ons is. Gelukkig heeft deze mama weer goed zin om hem lekker bij zich te pakken hihi. Al ligt hij nu even in de kinderwagen zodat ik wat dingetjes kon doen.
Och heerlijk. Tygo en ik dus ook hebben heerlijk verder kunnen slapen tussen de voedingen door. We zijn helemaal uitgerust. Infacol gaat waars ineens echt zijn werk doen. Tygo zijn humeur is ook weer de oude. Vrolijk en heel geduldig. Bika, heb je per ongeluk niet een te groot speentje op de fles? Als ze er langer over doen krijgt de maag de kans om een seintje naar de hersnen te geven wanneer verzadigd. Wanner te gulzig/snel gaat dat seintje te laat. Gevolg: te vol en buikpijn. Buikpijn geeft dan op zijn beurt volgens mij weer een soort hongergevoel. van medela heb je speciale spenen die borstvoeding nabootsen. Ze moeten er iets meer voor doen. Ik heb m ook maar nog niet kunnen testen. Hoe gaat t met sjulie eigenlijk? Ze is ineens zo stil...
Hey Poohbear, ook typisch: precies het zelfde als wat ik afgelopen maandag kreeg te horen. Ik vertelde dat mijn buik zo strak stond dat ie voor mijn gevoel niet meer kon groeien. Toen ze ging voelen zei ze 'nou, dat is nog een soepel buikje hoor! Geen wonder dat je baby nog zoveel beweegt, je hebt gewoon nog veel vruchtwater!' Grote kans dat ik as. maandag weer op controle moet komen zonder er iets is gebeurt. Nou, daar zijn we blij mee! Vanavond even ananas eten en mijn voeten laten masseren, schijnt wel eens te kunnen helpen volgens sommige verhalen. Ik ben benieuwd wie van ons het eerst aan de beurt zal komen Succes/sterkte alvast!
Zo net terug van het consultatiebureau. Tot vrijdag maar eens Nutriton proberen om te kijken of het dan wat langzamer kan omdat het dikker wordt. Buddy, we hebben al wat schijnt een van de kleinste gaatjes-spenen, maar het probleem is meer dat hij gewoon echt hongerig is. Ze wilden niet meteen op Forte overstappen, omdat hij nog zo jong is, maar dat zou voor later nog een optie zijn. Hij krijgt nu 8 flessen van 100 cc en weegt vandaag 4180 gram. Afgelopen zondag woog hij 4030 gram (geboortegewicht), groeien doet hij goed haha. Ga zo toch maar even Familyfix bestellen, geklooi in de Prius, die is echt niet gemaakt voor de Pebble dus he!
Zo babydump weer blij gemaakt met 207 euro hahahaha Familyfix Monddoekjes Regenhoezen Matrasje voor campingbedje (vind dat ding zo hard!) Delta Baby Sleep (hij spuugt als hij op zn rug ligt en stikt er dan bijna in :S) Waskom (toch wel handig bij nader inzien)
Is de gordel van jullie auto ook te kort voor de pebble? Wij hadden de familyfix gekocht, ne blijken wij dat systeem niet te hebben in onze oude volvo. Wij moesten dus eigenlijk de easybase hebben. Konden alleen niet meer ruilen nu maar in gebruik door schoonmoeder straks. Pff. Of een keer een nieuwere auto kopen Maar wel fijn bika dat jullie jongetje wel heel goed groeit Voor jullie 2 trouwens echt de laatste loodjes tot aan de bevalling. Spannend!