Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bika

Bika Niet meer actief

Oh als ik had geweten hadden we van jullie kunnen overnemen Buddy en dan had je gewoon voor dat geld een easybase kunnen kopen! heb hem nu al betaald.

Maar ja de gordel houdt echt net een cm over, meer niet, erg lastig. Moet nog even proberen hoe dat in de 107 zit, daar kan hij op de voorstoel mee dat is denk ik beter te doen.

2. Bika

Bika Niet meer actief

En voor 25 euro een zilverkleurige schommelstoel op de kop getikt! Nu nog even afwachten wanneer ik hem mag komen ophalen :D

3. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Inderdaad, ik voelde me er al niet zo goed bij... alsof nummertje vier ineens niet meer belangrijk is. Moet je weten dat ik zelfs ook maar amper 20 felicitatie kaartjes heb gekregen tot nu toe (en 100 geboorte-aankondigingen verstuurd). Ik vind dat eigenlijk allemaal niet zo leuk, maar het schijnt nu precies wel wat meer op gang te komen...

4. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    In België is het de absolute gewoonte om een klein wiegje in huis te hebben staan en zodoende is ons meisje altijd heel dicht bij ons. Het lijkt misschien raar, maar ik zou het niet anders willen. Als Anne-Fleur zo ver weg boven in haar wiegje ligt, dan vind ik dat zelf niet fijn. Ik wil haar echt ook het liefste heel dicht bij me hebben.

@Bika: Die huildagen horen er helaas gewoon bij. Je doet het allemaal prima hoor en er is niks waar je je slecht over zou moeten voelen, maar herkenbaar is het wel. Ik heb zelf ook regelmatig van die depressieve gevoelens en huilmomenten... kraamtranen zeker???

@Natas: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje Mare. Je ziet dat het bruinverlies ook bij jou een voorteken was. Geniet ervan!

5. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hetzelfde verhaal bij Anne-Fleurtje :D

@Kleertjes: Ik weet ook niet zo goed wat ik haar moet aantrekken, het ene moment heeft ze het te warm en dan is het buiten weer koud en ben ik bang dat ze 't koud krijgt. Ik vind het echt geen fijn weer op dit moment en zelfs ik, ervaren mama, word hier onzeker van. Ik kleed haar toch meestal nog vrij warm, behalve de beentjes, die laat ik nog wel eens bloot bv bij een jurkje of broekje met korte beentjes. Ik zet ook altijd een dun mutsje op als ik naar buiten ga en een lichte deken of als het kouder is een wikkeldeken.

6. Bika

Bika Niet meer actief

Zo flesje zit er weer in, werkt nu al goed die Nutriton!

Schommelstoel staat ook al :D hij is voor mij goed nog, maar voor man beetje klein hihi, hij kan net zitten! Neemt dat ding tenminste ook niet gelijk zn kamertje over

7. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,

Wil even gauw melden dat wij thuis zijn met Quinn :D Sinds vanmiddag 16.00 uur ongeveer. Ik ben nu bekaf en zit nu pas voor het eerst. Ofja lig in bed, laptop op schoot en Quinn naast mij in zijn wiegje. Ik weet alleen nog niet of hij dat wel lekker vind slapen, hij heeft de andere keren in zijn ledikantje op zijn kamer geslapen en dat ging wel goed. Dus even kijken, hij is nu wat onrustig. Hij krijg pas om elf de volgende voeding dus hij moet zijn krachten nog even sparen. Nu ga ik nog even rusten tot elf uur.
    En dan hebben we helaas om 02.00 en 05.00 uur nog de voeding, we zitten nog op 8 voedingen :( Dus wordt een zware nacht haha.

8. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ooooo wat fijn dat jullie lkkr thuis zijn! Geniet er van...

9. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    buddy ik geef geen borstvoeding.. maar infacol helpt ook met flesvoeding :D.. ze is stukken rustiger..

lizzy komt met flesvoeding gewoon 2 keer per nacht half 2 en half 5 5 uur. ben echt broken want de andere kindjes staan om 7 uur ook weer naast het bed.. maar ja even doorbijten...

ik las iets over nutriton.. dat wil indd helpen bij hongerige baby.s . wij zijn bij kyano overgestapt op hongerige babyvoeding omdat ie van de nutriton haast niet kon poepen..

10. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    oo simple wat fijn dat jullie thuis zijn nu kan het genieten van je gezinnetje echt beginnen

11. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net bij de verloskundige geweest. Ben volgens de echo's vandaag uitgerekend. Baby ligt nog steeds goed diep in mijn bekken. Nog steeds afwachten dus... ~

@MommyD; vandaag ook uitgerekend! Ben benieuwd of je al wat verschijnselen hebt. Hopelijk hebben we allebei snel ons kindje in onze armen. Succes he;)

12. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @simple, fijn dat jullie thuis zijn :D

@bika, ja ergens balen dat we t niet van elkaar wisten. Ik ga vanaaf iig een tweedehandse easybase 2 halen.

Oef tygo is vandaag helemaal over de zeik. Ik had advies gevraagd bij het c.b. Over het inslapen in zijn wiegje. Ik moest m dus na het voeden, verschonen e.d. wegleggen en hij mag dan 20min huilen. Elke keer als je m er uit haalt om te troosten gaat de 20min weer opnieuw in zeg maar. Hij moet dus zelf in slaap vallen. Nou 3uur later is hij totaal over de zeik. Nu heb ik m in de draagdoek gezet en nu eindelijk is hij rustig en slaapt hij. Pffffffff

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @buddy en gewoon in de box leggen?? Hier slaapt hij overdag in de box en hij vind dat heerlijk met alle geluiden om hem heen.. slaapt beter in de box dan in zijn wiegje!! Ga vanavond hem inbakeren omdat hij 's nachts zijn lakentjes afschopt..

14. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
  15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    wij hadden gisteren echt een rot dag. eva lag om de twee uur aan de borst.. wou ook niet slapen in haar wieg of box... ze ging pas slapen om half elf...ik was helemaal kapot gisteravond....
    maar vandaag weer een prima dag!

16. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Danielle, wat een plaatje! :D

Ik heb de box helaas nog niet staan. Die moeten nog ophalen bij een vriendin. Maar het cb raadde dan eigenlijk ook weer af om m elke keer ergens anders te laten slapen. Alleen wiegje...

Ik heb tygo in een slaapzak/trappelzak want hij laat zijn lakentje ook niet liggen.

17. Bika

Bika Niet meer actief

Patricia, goed dat je dat zegt van de Nutriton. Merk idd dat hij meer kleiachtige keuteltjes krijgt nu. Vrijdag maar weer eens overleggen met de wijkverpleegkundige.
    Merk wel echt dat hij het beter doet nu met de Nutriton erbij! Geen 2,5 uur tussen de flessen meer en hij drinkt zoveel rustiger.

Simple, zo fijn dat je thuis bent met Quinn!! Kan je genieten van hem en je versiering hihi!

Danielle, Eva is prachtig!!!!!!

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hoi Allemaal

Hier even mijn verhaal!
    Ik zie trouwens dat er weer een aantal bevallen zijn, GEFELICITEERD! En voor sommige wordt het geduld erg op de proef gesteld.

Zaterdag had ik dus last van wat voorweeen die in de avond afzakten, ik dacht dus het zal nog wel even duren. We lagen nog geen half uur op bed en ik dacht dit is toch anders. Manlief wakker gemaakt, en net voor 24.00 uur de weeen gaan bijhouden. Ze kwamen om de 3/5 minuten en moest ze nu toch echt weg puffen. VK gebeld, ik wist dat er zondag een waarneemster zou zijn, zij hoorde mijn verhaal aan en vroeg mij uit en kwam langs. Om half 2 was ze er zo ongeveer en ging mij onderzoeken. Toen bleek ik al 7cm te hebben:$:$.

Gelijk zh gebeld maar die was vol, ander zh ook vol. Toen uitgeweken naar amsterdam, ongeveer 15 minuten van hier. Daar kwamen we rond half 3 aan. Ik kon de weeen nog steeds goed opvangen. Even na drieen wilde ze mijn vliezen breken, dit werd gedaan en ik bleek toen iets minder ontsluiting te hebben, 5 cm.

Maar toen begon de hel, er kwam een weeenstorm los en kon ze nauwelijks meer opvangen. Daar reageerde de kleine ook op door met haar hartslag te zakken, vk van het zkh kwam erbij en ik werd aan het ctg gelegd en overgedragen. Ondertussen gingen de weeen in alle hevigheid door en daarmee ook de ontsluiting. Ik had veel pijn maar mocht niets hebben vanwege de kleine. Toen ik mocht persen kreeg ik een knip en is ze met de vacuüm gehaald, na 8 min persen is ze geboren! Om 4.46 uur, dus in 5 uur tijd. Dat was erg heftig!!

Gelukkig was alles goed met onze kleine meid! Apgar 9 en lekker huilen. Ze heeft geen zuurstof tekort gehad. De verloskundigen en gyn waren allen zeer tevreden en gaven aan dat het gewoon te snel en te heftig was voor mij en die kleine.

Gelukkig gaat nu alles goed. Bv komt op gang, we voeden wat bij en Mare is nu helemaal happy. Heeft af en toe flink last van darmkrampjes maar gaat vaak snel weer over.

Helaas ben ik niet al te mooi gehecht en heb ik dus flink last ;).

Ik zal nog even een fotootje spammen!

Even copy paste gedaan;)

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ons moppie

20. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Wow natas, dat is ook nog eens een verhaal.... En dat 2 van de 3ziekenhuizen vol zaten! Bizar.

Maar je mag trots zijn op je kiddootje. Een plaatje ook. :)

Deel Deze Pagina