Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyD

MommyD Lid

12 jun 2011
    29
    0
    0
    Tilburg
    Yep, dat ben ik!
    De VK zei dat ik de spoedlijn kon bellen als ik wilde om te strippen. Ik moest het er echt uit trekken om te weten te komen wat dat betekende. Ze had het over 'wat friemelen aan het vruchtwaterzakje om die zo los te maken'.
    Heb er over nagedacht en besloten om hier niet voor te kiezen. Misschien na het weekend, maar het voelt nu niet goed!
    Daarnaast heb ik sinds vanochtend wat lichte krampjes en had wat rozige afscheiding. Wie weet zet het door.
    As. vrijdag net als Poohbear naar het ziekenhuis zodat de gyn. kan checken of alles nog prima gaat.
    Als we het halen! ;)

Groetjes, D

2. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @mamapatricia wat drinkt ze dan nog weinig.. Dat ene weekje ouder zal dan wel alles uitmaken.. Ik heb toen ik overgestapt was naar fv gewoon gewicht en voeding aangehouden.. Hij ging het ziekenhuis uit met 65 ml .

@buddy ik heb vannacht voor het eerst puckababy gebruikt en hij sliep een uur langer door :) nu 6 uur geslapen!!

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo, net terug van het CB met Hidde; hij weegt nu 4590 gram!!! Helemaal trots op ons manneke :D

4. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    naiobi ik vind het ook weinig maar de kinderarts zei het dan zal het wel zo zijn denk ik dan maar weer, en indd op de 60/70 doet ze het prima
    ik weet niet hoe zwaar jullie kleine man was... maar lizzy ging het zkh uit met 60 cc maar dat was meer voor haar billie dan dat ze het nodig had.

5. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    mommy ik ben van kyano ook gestript de woensdags en de donderdag begon het.. het is meer om de baarmoeder mond week te maken of een stukje open te zetten ofzo dat zeiden ze toen tegen mee dan komt er een stofje vrij en dat kan de ween op wekken..

6. Bika

Bika Niet meer actief

Nou hier gaat het ook lekker met baby :(

Om iets over half 4 gaf hij weer met grote golven over, echt projectielbraken gewoon. Ik de huisarts gebeld, zou worden terug gebeld. Lekker met hem op de bank gaan liggen (bed was zeik en zeik nat) zijn we even uurtje in slaap gevallen. Toen ik zag dat het al kwart voor 5 was ondertussen nog maar eens de huisarts gebeld, die was in gesprek. Zo door tot ik na 5 uur het bandje kreeg. Fijn!
    Ik huisartsenpost gebeld, eerst moeilijk doen over of ik niet iemand kon regelen om me te rijden. Nou nee man heeft zelf dienst (wekte hele discussie op of ik hem niet kon bellen, wat voor arts hij was en weet ik veel wat... Fijn!!) en ik ken hier bijna niemand. Buren waren nog niet thuis dus die kon ik ook niet vragen. Nou ja dan kwam er uiteindelijk toch maar iemand naar ons toe meteen (nadat ze eerst nog keer vroeg of man dan dienst had op een huisartsenpost... zucht!).
    Toen de huisarts hier de oprit op reed (kwart voor 6) belde mijn eigen huisarts op, heb even gemeld dat er iemand net de oprit op reed en dat ik op ging hangen. 2 uur later dus gewoon pas! Zit je dan met een overgevend kind dat gilt van de buikpijn.
    Huisarts van de post heeft naar hem gekeken en kon niets doen nu. Hij dacht aan oesophagusstenose, een vernauwing van de slokdarm, maar daar moeten we morgen een verwijzing voor naar de kinderarts vragen. Ik twijfel een beetje of het wel gelijk zo dramatisch is, ik heb al paar dagen het vermoeden dat de voeding niet lekker werkt bij hem en heb gevraagd of dat het niet kon zijn. Vond hij niet waarschijnlijk, maar wat ik zo lees bij reflux (waar de slokdarmvernauwing dus voor zorgt) zou dat wel kunnen dus. Vooral omdat hij wat uitslag heeft, niest en hoest. Denk echt eerder de voeding of hij is gewoon ziek (geen koorts) Morgen maar weer bellen met onze eigen huisarts dus en een verwijzing vragen. Tot die tijd slechts kleine beetjes melk elke keer maar geven zei de ha. Wordt weer een leuke avond en nacht voor hem dus :( arm ding!

Gelukkig belde bezoek voor vanavond toevallig zelf al af. Scheelt weer iemand teleurstellen.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Arme mup!!! Pff HAP, hou me erover op! Wat kunnen ze toch moeilijk doen om even een visite te rijden.... Hoop maar dat het niks ernstigs is.

Wij gaan S ook nu maar wat minder geven. Heeft vandaag ook een heleboel uitgespugd. Gelukkig geen golven zoals jij beschrijft, maar mama was behoorlijk het doelwit! Denken dat van 100 cc naar 135 cc toch net iets teveel is. Dus maar eens even met 110 proberen en dan komende dagen ophogen naar weer 135.

Het naar de stad wandelen was dus echt geen succes!! Heb nu vreselijke pijn in mijn rug en bekken. Was gewoon te ver. Wist het wel, maar wilde het toch proberen. Heb wel nog een paar erg leuke jurkjes voor de kleine meid gescoord en had een omslagdoek met haar naam laten maken bij de Hema. Is erg leuk geworden.

8. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Cherm, arm ventje Bika. Hier niest en hoest Quinn ook veel tijdens drinken. Echt overgeven gelukkig niet, maar wel vaker kokhalzen. Geen idee dus wat het bij jou ventje is. Hopelijk geeft je eigen HA meer duidelijkheid en anders een kinderarts dan maar. Wel erg vervelend voor hem. Hij zal nu vannacht wel bijna niet slapen door de honger. Succes vannacht.

Angel: bij jou dus ook niet veel anders. Erg vervelend voor die kleintjes zeg :(

Hier met vriendlief zo goed als besloten om geregistreerd partnerschap aan te gaan. En dan over een paar jaartjes te trouwen alsnog.
    Nu is het gewoon praktischer met alles rondom Quinn. Ik moet me altijd verantwoorden met mijn eigen achternaam en Quinn een andere. Ben er wel blij mee :)

9. Bika

Bika Niet meer actief

Ja is hij toch om?! super zeg, gefeliciteerd!! nu kan je eindelijk dezelfde naam gaan gebruiken :D

en baby krijgt nu vaker kleinere flesjes, dus vooral mama krijgt een slapeloze nacht ;)

10. angel229

@Simple: Goed dat hij om is!!! Voor alle regeldingen is het gewoon veel makkelijker. En jullie hebben dezelfde achternaam straks. Is toch wel makkelijk.

Ons meisje spuugt gelukkig niet zo superveel. De fles van 20.00 uur heeft ze helemaal binnengehouden gelukkig! Daarna lekker bij mij op de arm in slaap gevallen tot net!

11. Bika

Bika Niet meer actief

Ah vandaar dat je online bent :p

Ik heb hem maar weggelegd de hele avond op de flesjes na, denk dat hoe minder hij beweegt hoe fijner hij het heeft nu. Hij zit ook hele tijd met zn handje in een vuist tegen zijn hoofd aan, kunnen babies op deze leeftijd hoofdpijn hebben?

12. angel229

Bika hoe is het vannacht gegaan met de kleine man?

Even babynieuws spammen: Vriendin die keer op keer in het zh lag met bloedingen is bevallen van een zoontje!! Is wel te vroeg (ruim 6 wkn) maar kindje weegt bijna 2500 gram. Dus dat valt me heel erg mee! Naar omstandigheden gaat het goed met ze. Binnenkort maar gaan kijken. Tegenover hem zal S echt groot zijn!!

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    gefeliciteerd angel met je vriendin. Gelukkig gaat het goed naar omstandigheden en toch een mooi gewicht!

14. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Bika, rot van dat spugen! :( hopelijk kunnen ze er wat mee.

Gister moest tygo ook wat spugen. (niet te vergelijken met jouw mannetje) maar tot twee keer toe een golf tussen mijn borsten. Iew. We roken dus ineens allebei zuur. :p

Geregistreerd partnerschap, wat leuk! Wij willen ook graag trouwen ivm naam e.d. ik ben nu het buitenbeentje hihi.

Jullie kiddootjes groeien gelukkig ook allemaal goed. Moet je met 6 wkn eens de geboortefoto's bekijken, je schrikt je dood v h verschil! (heb ik gister gedaan. :p)

bevalling nichtje, gefeliciteerd!

Ik wil het uit blijdschap nog even roepen hoe blij ik ben met de puckababy. Tygo komt nog steeds voor nachtvoedingen hoor (wat ik v mijn volle borsten niet erg vind hihi) maar slaapt daarbuiten heeeerlijk! Rond de 4u aan 1stuk. :)
    Helemaal gelukkig.

15. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Ow zie dat het een vriendin was ipv nichtje... :p

16. Bika

Bika Niet meer actief

Wat goed van je vriendin Angel, ik ben blij dat ze het goed maken en dat ze het nog tot 6 weken te vroeg heeft kunnen rekken! Gefeliciteerd!

Nacht was prut... Man was om 1 uur thuis, toen stortte ik beetje in tegen 2 uur, hij heeft baby mee naar beneden genomen en om 5 uur werd ik weer wakker hebben we er nog een fles bij in gestopt en om 6 uur lagen we allemaal in bed. Om 8 uur weer gehuil en ben ik met hem op de bank gaan liggen om man te kunnen laten slapen. Die ligt nu nog te slapen, maar moet zo wakker worden want we moeten om 12 uur bij de huisarts zijn. Daarna stuur ik hem mooi terug naar bed tot half 3 en dan kan hij zijn gelukkig laatste avonddienst in.

17. angel229

Ohh ik heb echt medelijden met jullie!! Al die gebroken nachten! Wat zijn wij verwend. Mw ligt gewoon tot 10.15 in bed en is alleen om 7.00 uur wakker geweest. Zo nu moet ik me als een razende gaan aankleden. Gaan ff nieuwe SAB Simplex in Duitsland halen en dan ook maar meteen verse broodjes. Hebben het slecht :p:p:D

18. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    #458 Karen1974, 2 sep 2011
    Laatst bewerkt: 2 sep 2011
    Heerlijk om te lezen dat ik dus niet alleen ben... :D

@Danielle en Mamapatricia: Ook voor jullie heel veel sterkte ermee, trouwens. Zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat het bij ons niet meer de eerste is en het sowieso allemaal drukker is...??

19. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Oh, Bika, dit is niet leuk... niet voor je kleine man, maar ook niet voor jou. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Sterkte!

20. Bika

Bika Niet meer actief

Laat je ff weten hoeveel het daar kost? Infacol potje gaat 100 voedingen mee en kost 8 euro.

Hadden om 12 uur een afspraak bij de huisarts. Omdat het een vervangende is kenden we deze niet dacht ik... tot we binnen liepen. Bleek het een studiegenoot van mn man te zijn hahaha.
    Die heeft ons meteen doorgestuurd naar de kinderarts met de mededeling dat ze ons schatje gingen opnemen ter observatie. Best een schok was dat voor me!
    Dus wij naar het zh toe. Moesten bloed laten prikken en urine afnemen, wegen en hij werd onderzocht. Alles helemaal goed aan uitslagen. Kleine man heeft het gepresteerd om op 4600 gram te zitten! Vorige week zondag was dat dus nog 4030 gram. Hij heeft wel spruw en een lichte oorontsteking. Dus daar wordt hij voor behandeld nu. Ze denken dat hij een virusje heeft opgelopen en daarom zo loopt te spugen, we hebben het advies meegekregen om zijn voeding ietsjes anders te geven en bedje schuin te zetten (zo sliep hij nu toch al). Maar het beste van alles...

Hij hoefde toch niet te blijven!! Dus we zijn nu lekker met zijn tweetjes thuis :D Heerlijk!

En ook zo fijn: verzekering zei als arts zegt dat je mag rijden mag je rijden. Dus heb de ha gevraagd of ik mocht rijden. Eerst zei hij 6 weken niet, maar heb beetje doorgezeurd en nu mag ik wel rijden! :D Wat erg goed uitkwam want man moest dienst in en ik moest nog voor hem naar de apotheek. Dus heb nu lekker zelf autogereden om zijn medicijntjes te halen :D

Deel Deze Pagina