Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ja de tijd vliegt zeker... Eva is as vrijdag ook alweer 6 weken....

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ok man is thuis en heb eens gevraagd of het niet de Nystatine kan zijn. Een van de bijwerkingen is misselijkheid en ik lees dat er redelijk veel kindjes zijn die er van gaan spugen. Dus we gaan er mee stoppen heeft hij net besloten.

We hebben van de ka en het cb echt alles tegelijkertijd moeten veranderen, dus we weten gewoon eigenlijk niet waar het aan kan liggen. Ik hoop echt dat het de Nystatine is, dan is het probleem snel verholpen. Die Omneo moeten we eigenlijk wel even doorzetten, hij zit er relatief kort aan nog en heeft nog steeds moeizamere ontlasting.

Had gekeken in de winkel, maar hier zijn geen bredere Difrax spenen te vinden, dus dat wordt hem niet.

En nee hebben hem sinds vorige week woensdag niet meer gewogen, dat kan hier alleen op de donderdag. Maar ga daar voor maar even bellen morgen.

3. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik weet zeker dat er brede spenen zijn van difrax kijk maar eens op hun site:) want heb ze zelf in huis

4. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Oef wat een gedoe met dat drinken :( Hoop voor je dat het snel beter gaat.

Vandaag ging het voeden zonder tepelhoedje aan de rechter borst ineens heel goed! Links kan hij het nog niet (of ik :p dat kan ook) Hij drinkt trouwens wel lang elke keer. Is dat bij jullie ook? Voor diegene die bv geven.. Hij drinkt soms zo 3 kwartier. En dan drinkt hij ook echt. Keuvelen doet hij soms daarna...

5. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Danielle, hoe doe jij dat met douchen? Stap je er gewoon samen onder of laat je haar aanreiken? Ik wil het ook nog eens proberen. :)

6. Bika

Bika Niet meer actief

Ik laat hem aanreiken of ik pak mijn aquacarrier. Durf het niet aan om er onder en er onder uit te stappen met hem, maar we hebben ook een douche waar je 30 cm omhoog moet stappen. Ben bang dat ik zelf uit glij en dan heb ik hem dus wel vast.
    Verder is het echt heerlijk om samen te douchen :D (vind hij ook!!)

Laatste fles gisteravond om half 11: 100 cc
    Vannacht om half 4: 120 cc
    Vanmorgen om half 8: 115 cc

Ik wacht nog even af hoe de volgende 2 flessen gaan, als die goed gaan bel ik niet meer het cb en wacht ik tot donderdag. Gaan die weer prut kan ik tussen 1 en 3 ook nog bellen met het cb.

7. Bika

Bika Niet meer actief

We doen er nog steeds makkelijk een half uur tot 45 over, maar er zit weer iets meer in. Dit keer een fles van 80 cc voor hij in slaap viel. Het valt me op dat hij zo na 50 cc (kwartiertje) buikkrampjes krijgt en dan wil hij ook niet echt meer drinken natuurlijk.

Hij heeft in ieder geval nu in totaal 315 cc op sinds half 4 vannacht, dus ik kijk vandaag nog even aan. Hij drinkt meestal de twee middag flessen iets minder dus dat mag nog en dan is 80 cc niet slecht. Kan morgen altijd nog weer naar het cb, maar denk dat ze nu nog niets kunnen zeggen omdat het juist even de goede kant op gaat. Beter even kijken of het nu doorzet.

Wat drinken jullie kindjes en welk gewicht zijn ze? Hoe lang doen ze over 1 fles? en hoeveel flessen krijgen ze?

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @bika Dean is 4295 gram drinkt vier flessen van 165 ml. Doen we wel met twee flessen, vaak raakt hij moe van de dr.brown fles en dan gooien wij de rest over in difrax flesje wat ie dan gelijk krijgt..

9. Bika

Bika Niet meer actief

Pfff daar zit echt veel verschil dus al in he!

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Ik houd de verpakking aan met wat hij moet drinken.. Zit dus vier uur tussen de flessen en dan de hele nacht slapen :)

En dan zei de ka gister ook nog dat zijn gewicht iets onder gemiddelde zit..

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hoeveel gram is jouw mannetje??

12. Bika

Bika Niet meer actief

Hij is wel zwaar zat hier, 56 cm en 4740 gram vorige week woensdag. Maar dat zou ook betekenen dat hij meer moet drinken dan dit. Wat op de verpakking staat redden we gewoon niet.

13. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ziet er inderdaad heel handig uit, Buddy'tje! Misschien bestel ik hem ook wel, hoewel ik me nog nooit tijdens een voeding heb verwijderd, voor niemand. Gisteren nog gevoed toen ik samen met mijn zus een slaatje zat te eten in ons favoriete eethuis. Ik doe er gewoon een dekentje omheen en niemand die het ziet ;)

14. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Anne-Fleur doet er ook zeker drie kwartier over, vaak zelfs een uur. Misschien drinken ze langzamer met borstvoeding??

@Bika: Wat een ellende met dat drinken van jouw ventje. Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn eigen zoontje indertijd, maar dan met borstvoeding. We hadden de indruk dat hij niet dronk, dus toen ben ik hem voor en na elke voeding gaan wegen en bleek hij, na meer dan een half uur drinken aan mijn borst, ook pas 40cc te hebben gedronken, wat dus bijna niets is. Uiteindelijk ben ik hem ook vaker gaan voeden (bij borstvoeding dus op vraag) en is alles in orde gekomen. Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je mannetje blijft bijkomen en dat je dat ook in de gaten houdt.
    Ook zou ik zeker aankloppen bij CB of arts als je het niet meer ziet zitten.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @bika meer tijd tussen de voedingen laten helpt dat niet?? en slaapt hij de hele nacht door of maak je em wakker??

16. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Misschien moet dat dan ook niet...
    Als hij happy is en voldoende bijkomt, zou dat minder drinken dan eigenlijk een probleem kunnen zijn??? Ik weet het niet, hé... Ik merk ook dat je voedingstijden 's nachts helemaal dezelfde zijn als die van mij met Anne-Fleur (bij ons meestal 23u, 4u en 7u), dus volgens mij zit het daar toch ook goed... toch?

Anne-Fleur is vandaag één maand oud en op mijn eigen weegschaal woog ze vanochtend 4.170gr. Morgen moet ik naar het CB voor de gehoortest en dan weet ik ook hoe groot ze nu al is.

17. Bika

Bika Niet meer actief

Voedingstijden zijn snachts om de 4 uur en overdag wisselend, maar gemiddeld 3 uur.

Naiobi, meer tijd er tussen laten lukt niet, dan schreeuwt hij zichzelf helemaal overstuur :(

En als hij opzich genoeg drinkt laat ik hem ook, alles boven de 80 cc maak ik me sowieso geen zorgen om, er onder ligt het er aan wat hij de vorige voeding heeft gedaan. Maar onder de 70 vind ik wel echt te weinig hoor, vooral als hij dan daarna 3 uur later pas weer komt.

18. Bika

Bika Niet meer actief

WOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

140 CC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in een Dr Browns nog wel!!!

19. angel229

angel229 Niet meer actief

S. weegt nu 4220 gram en drinkt 5x 145cc. Als ze 's nachts wakker word dan krijgt ze nog 135 cc op verzoek (meestal niet).

Was in Maastricht gaan winkelen met mijn zusje. Zij vond dat ik maar eens iet voor mezelf moest kopen want kleine meid had al genoeg. Waar komen we mee thuis..... Spullen voor S. Lief! winkel hebben we even onveilig gemaakt. Kon beter niet weten waar die ligt!

Van oma heeft de kleine meid een spaarrekening gekregen. Het eerste geld is al overgeboekt.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Hahahahaha ja kan dat ook gewoon niet laten hoor! Moet wel binnenkort echt nodig winkelen voor mezelf, kleren van vorige winter heb ik een beetje uitgewoond al haha

Deel Deze Pagina