Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bika

Bika Niet meer actief

Dank je Angel!! Lief van je xx

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oow Bika, wat naar om te horen.... Net wat er gezegd wordt; nu flink op je strepen blijven staan en eisen dat er eens goed naar jullie geluisterd wordt en de kleine man eens goed nagekeken wordt. ze kunnen dit toch niet zo voort laten slepen???:$ Na het lezen van je eerste regels had ik inderdaad ook meteen het idee om dan maar met een van pijn krijsende baby daar te gaan "demonstreren", net zo lang tot je geholpen wordt; zeker doen hoor, als je niet geholpen wordt!

Ode aan de lieve buurvrouw; wat fijn dat je eventjes een paar uurtjes hebt kunnen slapen, meid! Vast niet voldoende, maar ik kan me zo voorstellen dat die 2,5 uurtjes zeer welkom zijn als je je zo uitgeput voelt. Hopelijk bereiken jullie vandaag wat, wordt uk goed onderzocht, volgt er een passende aanpak en knapt 'ie gauw weer op. Is niet leuk om in de zorgen te zitten:(...

3. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Pfff bika kl*te zeg dat het alleen maar slechter gaat, hoop dat er nu naar jullie geluisterd wordt en dat er iets gedaan wordt wat ook echt helpt!

Hier vandaag naar cb geweest, eerste prikjes gehad en zooo trots, ze moest ff huilen maar was zo getroost echt super...
    Ze weegt nu 5335 een kilo zwaarder als drie weken geleden!! En ze is 58 cm lang:)

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Pfff Bika, het wordt tijd dat ze eens goed kijken naar hem! Sterkte en wat een fijne buuf!!

Hoe is het nu?

5. Bika

Bika Niet meer actief

Hetzelfde, met 1 verschil

We zijn in het ziekenhuis nu, hij is opgenomen ter observatie. Ze zijn er al helemaal zeker van dat hij reflux heeft (had ik nou nooit gedacht... ;)) en voor de rest is het even afwachten. Hij moet iig een paar dagen blijven.

6. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Gelukkig wordt er nu goed naar gekeken! Hopelijk mag hij snel mee naar huis! Sterkte en beterschap voor je mannetje!

7. Bika

Bika Niet meer actief

Nou de ka is net weg en ik zit aan de pizza.

Hij moet doorgaan met de Nexium, weer starten met de Nutriton en krijgt er Lactulose (laxeermiddel) bij. De Pepti krijg ik een machtiging voor en er wordt niet geprovoceerd voor hij een half jaar oud is. De fysio komt vandaag nog langs en ook iemand van de speelkamer om wat dagafspraken te maken.
    Ben benieuwd wat vandaag brengt.

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hopelijk heeft het allemaal snel effect Bika!

9. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @Bika: Heel veel sterkte met je kleine man. Hopelijk komt er heel snel een oplossing en kunnen jullie weer fijn genieten van elkaar!!

@ongesteld: Hier voorlopig nog lang niet (bij de andere kinderen pas weer na 8 maanden). Ik ben eigenlijk pas net uitgevloeid sinds anderhalve week. Is er iemand bij wie dit ook zo lang heeft geduurd???
    Moet eind deze week op postpartum controle bij mijn gyn.

Hier is het momenteel ook wat minder allemaal. We hebben afgelopen zondag een heel mooi doopfeest gehad, maar blijkbaar is de stress en de vermoeidheid daarrond mij teveel geworden, want de volgende dag had ik én een borstontsteking én vreselijke keelpijn (nu ook hees). Ook Anne-Fleur snift en hoest en heeft duidelijk een verkoudheid. Arm meisje!!

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Bika: hoe is het nu met de kleine man?

@ongesteld: nothing yet, still waiting... Hoor wel overal dat de eerste keer behoorlijk heftig kan zijn, dus heb de pakken kraamverband op het toilet maar vast binnen handbereik gelegd; staat wel héél charmant :D Visite vraaght zich bij toiletbezoek dan vast af: "Huh? Waarom leggen ze hier de luiers voor Hidde neer?" :p

Ik heb straks toch maar eens een telefoontje gepleegd richting CB. Hidde lijkt nu toch wel serieus een voorkeurshouding aan te nemen:(. Of er nu lampjes staan of andere interessante objecten, dat deert 'm niet; desnoods kijkt hij gewoon strak naar een lege muur. Papa of mama kan ook net zoveel aan de andere kant gaan staan roepen, kirren en weet ik veel wat doen om aandacht te trekken, maar zelden dat hij die kant op kijkt. Het belemmert hem dus ook in het contact maken, heb ik het idee, en dat vind ik wel sneu. Vooral omdat je nu in de fase zit dat ze geluidjes gaan maken, op je gaan reageren etc. Heb bovendien ook wel het idee dat ons manneke er echt last van heeft en ook echt pijn heeft soms. Zit nu dus te wachten op telefoon van het CB, want de mevrouw aan de andere kant van de lijn vond het toch wel belangrijk dat hij gezien werd, en misschien voor een doorverwijzing in aanmerking zou komen.
    We wachten dus "in spanning" af...

11. Bika

Bika Niet meer actief

Klinkt niet goed Karen, fijn dat het doopfeest mooi was, maar wel goed voor jezelf zorgen he!! En voor Anne-Fleur en de andere kindjes natuurlijk :D

Ik hoop niet dat het hier 8 maand duurt voor ik ongesteld wordt... Niet omdat ik dat zo graag wil, maar ik moet aan de pil en die schijnt niet betrouwbaar te zijn tot de eerste menstruatie. En andere voorbehoedsmiddelen ben ik allergisch voor (geen idee trouwens hoe het zit met een spiraaltje, maar die wil ik dan juist weer niet). Dus dat zie ik niet zitten hoor!! Doe maar nu zo ongeveer, dan hebben we dat ook weer gehad. Heb al wel een paar dagen beetje kramp gevoel af en toe dat normaal wel aanduid dat er wat aankomt dus wie weet.

Vannacht thuis geslapen omdat dat van iedereen zo nodig moest. Nou heb dus voor geen meter geslapen!! Was meer wakker dan wanneer kleine ventje de boel bij elkaar loopt te krijsen. Misschien gaat vannacht beter en anders ga ik daarna gewoon lekker weer hier slapen.
    Ka heeft wel geregeld dat we Pepti thuis gestuurd krijgen kwamen we net achter. Buurvrouw heeft 2 pakken aangenomen namelijk. Dus dat is wel fijn. Nu nog mee naar huis mogen straks!

12. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier ook pas gestopt met vloeien, af en toe nog een beetje bruin.

13. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    En ik ben al een week of drie van het vloeien af en ben ook nog steeds niet ongesteld geweest... Heb gister zelfs maar ff een zwangerschaps test gedaan want had allerlei vage klachtjes... Maar gelukkig negatief en ben voor nu toch maar ff aan de pil, totdat mijn man is gesteriliseerd en helemaal veilig is, want moet er echt niet aan denken om nu zwanger te zijn!! Ze zien me al aan komen familie en werk.... Nou ja zal wel loslopen hoop ik:)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar nu even niet aan moet denken!

Hier was ongesteldheid eigenlijk heel vaag. Zondag en maandagochtend heel heftig, kraamverbanden etc waren geen overbodige luxe. Maandagmiddag na-controle VK. Toen nog besproken en ijzer geprikt (was gelukkig hoog) en maandagavond niks meer en gisteren ook nog weinig.

15. Bika

Bika Niet meer actief

Fijn Angel!!

Hoop dat het vandaag nog bij me door gaat zetten. Had een roze sliertje, buikpijn en zoooooon zin in chocola!!!

Baby nieuws: hij moet nog een paar dagen blijven, lactulose begint te werken en hij spuugt minder met een volle schep nutriton.

16. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Oooo bika vind het echt rot voor je dat die kleine jongen van jouw in het zkh ligt... Hoop dat het snel beter gaat en dat hij lkkr mee naar huis mag!

De kleine ligt eindelijk in bed te slapen nu nog een uurtje voor mezelf! Weltrusten allemaal:)

17. Bika

Bika Niet meer actief

De kinderarts is net geweest.

Hij gaat per direct aan de Nutramigen, moet naar de kno arts en ik moet de prikjes die hij dinsdag bij het cb zou krijgen voor nu afzeggen.

18. Bika

Bika Niet meer actief

KNO wordt as dinsdag pas, verpleegkundige gaat even navragen bij de arts of het zeker is dat hij tot die tijd hier moet blijven.

19. Bika

Bika Niet meer actief

Ze hebben nogmaals gebeld en hij kan nu toch morgen al naar de KNO arts! We weten niet hoe laat, daar wordt morgenvroeg nog over gebeld.

20. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Fijn joh dat hij nu morgen kan, maar waarom moet hij naar de kno arts? Vanwege de reflux? En mag hij dan naar huis?

Deel Deze Pagina