Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Ow, wou net vragen wanneer de opendag is maar die is vandaag.. Jammer. Wilde op zich wel komen kijken. :)

2. Bika

Bika Niet meer actief

Was niet echt open dag, en die is pas in februari weer. Maar je mag altijd op maandag mee om een keer te kijken hoor! en als je het zelf wil proberen, je mag daar ook altijd een proefles mee doen.

3. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    wie weet doe ik dat binnenkort wel een keertje :) zumba heb ik altijd al eens willen doen en aangezien het paardrijden even niet zo er in zit.....

4. Bika

Bika Niet meer actief

Het is echt heel erg leuk! Nu is deze week niet en volgende week kan ik niet, maar daarna moet je maar even laten weten wanneer je mee wil dan!

5. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Bij mij is het een probleem van voor de bevalling, ik ben gewoon erfelijk belast hiermee, zowel mijn oma als mijn papa zijn aan aambeien geopereerd.

Ik heb inmiddels de gastro-enteroloog gezien en ook de chirurg... en, het wordt helaas een operatie :$

Meteen na ons weekje vakantie, op maandag 7 november moet ik onder het mes. Zie er echt enorm tegenop, vooral tegen de pijn van de wonde achteraf (zit ook niet op zo'n fijne plek, hé) en ben ook wel een beetje bang welke gevolgen dit allemaal heeft voor het voeden van Anne-Fleur. Ze zal die dag dus flesjes krijgen en ik zal moeten afkolven. Ben bang dat ze naderhand niet meer bij mij zal willen drinken.

@koorts: De koorts was gelukkig snel weer weg bij Anne-Fleur. Al bij al heeft ze niet zoveel last gehad van haar eerste prik.

@Buddy'tje: Mooie foto... super leuk ventje!

6. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Verder heb ik er geen zin in vandaag... het is al over elf uur en Anne-Fleur is nog niet gewassen en ik heb verder ook nog niks gedaan. Voel me wat down vandaag en niks gaat zoals het zou moeten... zou het aan de regen liggen :(

Zal ook nog maar eens een fotootje plaatsen... daar wordt een mens sowieso wel vrolijker van!

7. Bika

Bika Niet meer actief

Wat naar Karen!! Ik loop hier maar gewoon hard te smeren ertegen, zijn nu nog kleintjes en het is nog te doen. Maar lijkt me zeker geen prettige plek om straks wondjes te hebben zitten :S

Mooie foto van Anne-Fleur!

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Karen het is ook @$#@$%#$-weer vandaag, daar word je vanzelf sloom van, niet dan? Speelt bij jou natuurlijk nog het vooruitzicht op die operatie mee, daar word je ook niet vrolijker van denk ik zo. Maar lekker met Anne-Fleurke knuffelen, dan komen er vanzelf wel wat gelukshormoontjes vrij!!!

9. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Nou meiden tis wel heeeeel rustig hier!!

Ben gister met Eva naar het cb geweest ze heeft de tweede prikjes gehad en huilen als een echt meiske zielig!!
    Ze weegt 6490 Gr. :0!! En ze is 61 cm lang... Ze is al zoooo groot!!
    Ze heeft veel geslapen maar ze heeft geen koorts gehad:) gelukkig!!

Gister weer voor het eerst gesport viel me mee!! Geen spierpijn:)
    Vanavond samen met ons mam naar het sanadome! heerlijk bubbelen en ontspannen voordat ik maandag! weer moet werken....

En hoest hier met iedereen??

10. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Allemaal drukke mama's ja, hihi...

Zo, ons menneke ligt eindelijk eventjes te pitten, was straks helemaal over zijn toeren, zo zielig. Ik had vanmorgen hormoonzalf meegekregen van de HA, voor zijn eczeem, begin van de middag erop gesmeerd. Om half 4 de fles, nou, die is er grotendeels uitgekomen! Hidde geeft wel eens wat terug, en soms ook wel wat meer, maar dit was echt extreem veel, alles ondergespuugd, inclusief mama. Hij was helemaal ontroostbaar en gilde alles bij elkaar, kwam niet tot rust. Kon echt merken dat hij ergens last van had. Die zalf leg ik dus mooi aan de kant, ik doe het in het weekend wel effe met Bepanthen.
    Hidde is nu dus gekalmeerd, is in dromenland. Ik ben heel benieuwd hoe zijn volgende fles gaat vallen...

11. Bika

Bika Niet meer actief

Arme Hidde :( hormoonzalf is ook troep, helaas heeft hij wel echt heel veel last van eczeem he :(

Wij zijn vandaag aangekomen in ons Landal huisje, dikke 2 uur gereden, ik zat echt helemaal ingebouwd in de auto! Wat een troep moet er mee wanneer je een reflux/spuugbaby hebt zeg! 3x zoveel kleren als normaal, doomoo seat zodat hij omhoog kan zitten en dan ook nog alle gebruikelijke spullen. Plus de beestjes zijn mee dus daar moest ook een (inklap) kooi voor in de auto. Pfff... ik kon echt niet meer normaal zitten met mijn benen!
    Maar wat heerlijk om eens een avondje echt helemaal niets te doen zeg :D was echt toe aan deze vakantie!

Eva is goed zwaar Danielle, ja of die kleine hier is zo licht (5870 met 61,5e cm). Waarschijnlijk het laatste dan hoor, hij is ook echt heel smal. Al die broeken zakken hem van de kont af hahahaha.

Het gaat steeds beter met de flessen!! hij drinkt nu geregeld 170/180 :D! Zo af en toe is het nog eventjes drama en dan leggen we hem gewoon even te rusten in de doomoo en proberen we het een kwartiertje of half uurtje later. Werkt perfect! Eindelijk rust en kan nu gewoon genieten van de flesjes (al heeft dit veel verpest hoor, het zal denk ik nooit meer mijn lievelingsmomentje meer worden).

Hij ligt nu heerlijk te droomen in de doomoo, dikke glimlach elke keer op zijn gezicht hahahaha

12. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @Bika: Geniet er vooral van, meis... en laat de batterijtjes maar lekker op :)

Ik heb net alles ingepakt, ben er een hele dag mee bezig geweest. Hier ook een hele hoop mee te nemen met een baby en drie andere kids... wij gaan morgen zelfs met twee auto's, waarbij we de leasingwagen dan uiteindelijk ter plaatse gaan gebruiken, want daar tanken we op kosten van het werk mee.
    Ook bij ons 2.5 uur rijden tot ons huisje in Virton, maar ik heb er heel veel zin in. Normaal gezien heb ik sinds enkele jaren sowieso geen enkele beenruimte meer omdat elk plekje in de auto benut is. Ik ben deze toestanden dus wel gewend, maar morgen dus een hele auto extra, dus ook extra plaats :D

Verder heb ik een vraagje voor de flessenmama's. Ik heb, met het vooruitzicht op mijn operatie, bij Kruidvat een flesje gekocht van Tommee Tippie. Het lijkt sterk op de borst en zou beter zijn in combinatie met borstvoeding. Ik ben namelijk bang dat Anne-Fleur niet meer bij mij wil drinken als ze eenmaal gewend zal zijn aan het veel gemakkelijker zuigen aan een fles.
    Heeft iemand van jullie ervaring met deze Tommee Tippie fles en weten jullie of ze goed zijn????

Hopelijk wil ze überhaupt aan een fles drinken ;)

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Gisteren was voor mij ook de laatste dag van mijn verlof! Gelukkig heb ik er nog 3 weken vakantie achter geplakt. Heb echt nog geen zin om te gaan werken!!
    Ik ben ook erg druk geweest afgelopen dagen. Woensdag gewinkeld met mijn oma en daarna man opgehaald en bij opa en oma koffie gedronken. Kon opa ook nog even genieten van zijn achterkleinkind. Donderdag met een vriendin gaan high tea'en in Maastricht. Jammer genoeg was deze high tea niet zo goed als de vorige. Niet voor herhaling vatbaar op deze lokatie.
    Gisteren eerst naar Decathlon voor een badpak/bikini. Niks gevonden helaas. Kwamen met nieuwe wandelschoenen voor man thuis. Mocht ook wel want in de vorige zat geloof ik een gat. En daarna door naar de Pearle voor een oogmeting en nieuwe bril uitzoeken. Mijn ogen waren behoorlijk achteruit gegaan. Dat had ik ook wel gemerkt. En mijn man krijgt ook een bril. Heeft een minimale afwijking maar klaagt van veel hoofdpijn. Nu word een bril nog vergoed (wie weet volgend jaar....) dus proberen dit maar eens uit. Ik ben ook ooit zo begonnen, had ook veel hoofdpijn en bij mij hielp het.

Hier was kleine meid 2 weken geleden 60 cm en 5200 gram. Broekjes in maat 56 worden nu echt te kort!!! Dus zal nu wel rond de 62 cm zitten.

Wij gaan volgende week naar Landal. Ben benieuwd. Onze auto zal ook wel flink volgestouwd zitten. Hoewel wij van onze laatste twee vakanties gewend waren om beperkt mee te nemen, dus voor mij en mijn man ga ik dat ook doen. Ga alleen zo nog maar ff bij de zeeman of wibra een paar goedkope pak spuugdoekjes halen. Had berekend er minimaal 20 nodig te hebben. Dat redden we dus niet nu. Eten en drinken halen we bij een AH daar in de buurt.

Ik ga me ff nuttig maken over een uur moet ik mijn zusje gaan halen. Die vertrekt vanavond voor 4 weken naar Myanmar en Thailand. En ze moet natuurlijk nog even knuffelen met haar nichtje en ze is bloednerveus. Ze vliegt alleen want haar vriend is al in China (fietsen). Ze ontmoeten elkaar weer in het hotel en vliegen ook weer apart naar NL straks. Spannend dus.

14. angel229

@Tommie Tippee: Geen ervaring mee. Wij hebben de Difrax en Bika heeft die ook. Dus die kan je ook geen advies geven.

15. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa, hier Tommee Tippee!

Ik heb tijdens de zwangerschap zo'n startpakket van T.T. aangeschaft, min of meer op de gok, want ja, is maar de vraag of de fles wordt geaccepteerd, haha. Maar is van begin af aan goed gegaan hoor! Hidde drinkt er goed van (is vannacht en zonet gewoon weer goed gegaan met de voedingen, klote-zalf ook niet meer gesmeerd:$) en ik vind ze fijn in de hand liggen. Hebben we dus meteen goed gegokt qua flessen! Ik kan ze je alleen maar aanbevelen, maar ja, is natuurlijk ook maar de vraag wat Anne-Fleur ervan vindt. Blijft denk ik toch even proberen. Succes ermee in elk geval en veel plezier in Virton!!!:D

16. Bika

Bika Niet meer actief

Tommee Tippee heeft mijn nichtje en die geeft ook bv. Werkt perfect geloof ik daar! En vond dat Hidde er ook heel lekker rustig uit dronk.

2 auto's Karen, ik kan me echt voorstellen dat je dat nodig hebt ja!! Nou scheelt het al als je geen spuugbaby hebt en je dus ook niet veel extra kleding, beddengoed en overige spullen mee hoeft te nemen, maar 4 kinderen pfff hahaha dan heb je nogal wat ruimte nodig! Dan zou ik toch ook met 2 auto's gaan ja! Hebben ook de lease mee hoor, scheelt toch behoorlijk in benzinekosten he.

Ik ben echt spelende kinderen niet meer gewend zeg, zijn er hiernaast een paar aan het voetballen tegen de muur van hun huisje (galmt erg). Snap dat kinderen moeten spelen maar het is wel irritant hoor. En kleine man hoeft dat hier nooit tegen het muurtje aan te gaan zitten doen hoor, daar heb je sport/speelveldjes voor. Maar goed, ze zullen heus geen uren zitten te schoppen tegen dat ding en het zijn kinderen he.

Hebben ook ontdekt dat de verwarming van het huisje snachts automatisch op 15 graden wordt gezet... heerlijk... koud! :S gelukkig weten we het nu, gewoon gelijk de verwarming bij de eerste fles 's ochtends weer omhoog en in de tussentijd koelt het niet verder dan 18 graden af.

Vandaag even naar de Babydump (10 min verderop) om iig een voetenzak voor hem te halen, zijn wikkeldeken is echt te klein al! en wie weet wat nog meer hihi. En even het park verkennen :D

VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HEEEEEERLIJK :D

17. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaaaa, gaan we dan ook effe kijken, Babydump! Zal manlief wel mee naar binnen moeten, haha. Ik weet nog dat we in Arnhem de Blije Doos o.i.d. op moesten gaan halen. Bij binnenkomst liep je natuurlijk direct tegen een rek met kleertjes aan. Hij zei alleen maar: "Nee, vrouw!", haha...:D

Wel fijn dat jullie manneke nu zijn fleskes goed pakt, hoor! Moest gisteren met Hidde's trauma nog aan jullie denken. Toen alles werd uitgespuugd, kon ik me idd wel voor de geest halen hoe dat moet zijn als dat zo de hele dag door gaat... pfff...

Wel een leuk huisje verder, Bika? Ben benieuwd naar onze 6 persoons cottage straks. Staat wel een babybedje dan, maar ik ga ook de Travel Cot testen, haha.

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Welke parken gaan jullie?zitten jullie?
    Wij gaan volgende maand naar de Elsgraven! Ik ben benieuwd hoe vol de auto zal zijn, kind met toebehoren, hond en ook nog voor ons zelf.

Hier difrax fles, geen ervaring met tommie tippee.

hier is ons meisje 56.5 cm en 5120, iets kleiner en steviger. Had al wat klein vallende 62 dingetjes aangedaan. Verder nog 56, zit goed tot nu toe,gaat wel snel vind ik in twee maanden. Maatje 50 erg ruim in het begin en nu al 2 kilo zwaarder en bijna in 62.

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Angel 20 spuugdoekjes :$ dat is veel zeg. Sinds ik nutriton gebruik, lekt ze bijna niets meer en komt er ook nauwelijks nog wat terug.

20. angel229

Wij gaan naar Coldenhove op de Veluwe.
    Ja, ze knoeit echt flink! Nutriton gaf hier veel problemen: niet kunnen poepen en buikpijn. Dus dan maar wat meer wassen en spugen. Moet kiezen of delen.

Deel Deze Pagina