Tweede helft van augustus mama's 2011 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door angel229, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo meiden,

Sorry dat ik nog altijd niet actief ben maar hier is het nog altijd druk. Als ik op de laptop zit, zit ik eigenlijk alleen op FB.
    En wederom hoop ik dat ik z.s.m. weer mee kan lezen/schrijven.

Dikke kus voor al jullie kleintjes. (die ondertussen niet meer zo klein zijn vind ik) Het gaat echt snel, vinden jullie ook niet? Ik vind het al geen baby meer bijna. Hij duwt zich omhoog en wil maar alles bekijken, liggen is uit den boze. Zijn die van jullie al in maat 62? 1 zag ik wel de overstap maken he. Ik wil het eigenlijk nog niet, want heb zoveel leuke kleren in deze maat en in 62 niets maar mag ook niets meer kopen van manlief hihi.

2. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Sorry, ik ben al even niet heel actief geweest. Ben langzaamaan ook weer aan het werk :)

Bika ook zo te lezen :) Ben blij dat het meegevallen is.
    Jammer dat je ook nog tobt met de voeding.

Karen. Ben blij dat je operatie goed is gegaan :) Is de borstvoeding ook nog helemaal in orde?

Ook mensen nog lekker op vakantie geweest. Heerlijk hoor ;)

Hier gaat alles iig super. Het gaat helemaal goed met de kleine bink. Hij groeit ineens als kool! Sommige pakjes 62 past hij ineens nog maar net en hebben dus deels al 68 aan. Het is ineens zo'n lekkere boeddha :p Ook het slapen gaat super, vooral in de nacht.
    Hij begint ook lekker veel te lachen en te brabbelen. Hij vindt zijn tiny love mobiel en speelkleed geweldig! :) Hij wordt wel pittig en heel bewegelijk Als mijnheer iets niet zint (jasje aan bijvoorbeeld) dan kan hij dat even goed laten weten! De boef! :p Maar ja, hoef niet bang te zijn dat er geen karaktertje in zit haha.
    Met kolven ben ik ondertussen zo goed als gestopt. Kolf nog wat als er wat stuwing is maar verder krijgt hij helemaal flesvoeding. Ik baal er nog steeds van dat het niet gelukt is maar misschien wordt het tijd dat ik dat loslaat...

Ik heb Tygo ook ingeschreven bij een hele leuke KOV. Op een boerderij met beestjes. De kindjes spelen daar zo veel mogelijk buiten. Geweldig! :D Vanaf een jaar gaat hij er heen. :)

Even een leuk plaatje ;)

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even een vraagje aan de vakantiegangers onder ons (Bika, Angel):
    Hebben jullie de wagen meegenomen en/of onderstel buggy voor de maxicosi? Pfff.... moet nog eens zien hoe we dat allemaal in de auto krijgen...

Straks ook maar eens definitief het badje op MP gezet, want dat past echt voor geen meter en het ding staat hier maar in de weg.

Gisteren gestart met twee nieuwe hormoonzalfjes, voor het gezichtje van Hidde deze keer een wat mildere variant. Moeten we nu elke avond smeren, en vannacht is het dus gewoon GOED gegaan!!!:D Normaal drinken, normaal slaappatroon, niks eruitgooien, heerlijk. Hoop dat dit zo doorzet en dat Hidde binnenkort een mooi gaaf gezichtje heeft.

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Simple dat begrijp ik helemaal! Dikke knuf.

@Buddytje wat gaaf zo'n opvang, daar zou ik geen moeite mee hebben!

@Klus wat goed dat je andere zalfjes hebt en het goed gaat! Hopelijk blijft dat zo!

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Oja wij nemen idd hele wagen mee, maar goed we hebben ook de ruimte.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Klus: wij hebben ook de hele wagen mee Inc. Reiswieg. Zou je dat als het ff kan ook echt adviseren. Maar hier slaapt ze ook in de reiswieg. Als we weer thuis zijn schrijf ik meer.

7. Bika

Bika Niet meer actief

Hele wagen en reiswieg en maxicosi ja, paste prima :D de rest van de troep alleen niet hahahahahaha nee beetje passen en meten en dan lukt dat wel, zo klein is jullie auto niet! Al moet Teun natuurlijk mee he.

Kleertjes, ik ben 62 aan het wegleggen zo langzaam aan, hij is er echt voor het grootste gedeelte al uit gegroeid.

Buddy ga je maandag mee naar Zumba?

Verder dan dit kom ik even niet, ik hoor gepers en dat betekent NU!! verschonen ahahahahaha

8. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nope, Teun gaat uit logeren; die heeft altijd meer schik in het pension; wordt altijd aan een vriendinnetje gekoppeld daar, hihi:p...

Idd toch maar de hele wagen incl. reiswieg in de Focus frotten ja; heb me al bedacht dat ik de reiswieg dan ook mooi kan gebruiken om te "vullen"met bagage, haha. En zelf neem ik ook niet zo veel mee; zijn er leuke winkels in Emmen (H&M, dat soort winkels)?

Moet alleen effe bedenken wat we gaan eten die week; geen magnetron en oven in het huisje, grrrrrrrrrrr.... Had me al verheugd op mijn favo ovenschotel, eten we altijd gelijk 2 dagen van.

Zo, manneke wakker maken voor de fles!

9. Bika

Bika Niet meer actief

Je mag wel een combimagnetron komen lenen om te kunnen maken hoor :p past alleen niet in je auto denk ik hahahahaha. Waarom zitten die niet in je huisje?

En dat van Teun wist ik eigenlijk best, nu ik lees van vriendinnetje denk ik OHHH JAAAAA

Beestje van vriendin is aan het bevallen!!! tot nu toe al 8 kleintjes eruit haha en ze leek nog niet klaar :D moet dus snel die kant op! Nu ze nog klein zijn straks, want ze fokt (echte stamboomfokker) maar 1 a 2x per jaar en anders heb ik mijn kans gemist natuurlijk :p

10. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @Kabouter Klus: Ik had het onderstel van de MaxiCosi meegenomen omdat de wielen daarvan groter zijn en dus gemakkelijker waren op de Ardeense bosgrond. Mijn reiswieg is nog die van mijn oudste dochter en dus bijna 13 jaar oud. Toendertijd waren de wielen van dat onderstel nog echt heel klein en dus, dacht ik, dat ik er toch niks mee kon.
    Anne-Fleur sliep wel in de reiswieg en onderweg had ik die inderdaad vol gedaan met allerlei bagage.
    Uiteindelijk heb ik toch echter de wielen van de reiswieg gemist, want als Anne-Fleur 's ochtends lag te slapen en wij wilden eventjes naar buiten, moest ik haar dus naar de MaxiCosi + onderstel verleggen. Ik zou dus zeggen: neem beiden mee als je daar plaats voor hebt. Reiswieg slaapt gewoon ook beter!!!

@Buddy'tje: Maatje 62 al te klein :$ (Zo ook bij Bika).
    En ik vind het zo jammer dat ze langzaamaan uit maatje 56 groeit. Maar een mooi kereltje, hoor!
    En blijkbaar ook zo'n pittig manneke, helemaal in de lijn van mijn meisje, want die laat het ook goed merken als ze ergens boos van wordt, zoals bijvoorbeeld jasje aan en te veel gepruts aan armpjes en beentjes... en boos is boos... iedereen heeft haar dan wel gehoord... en wat een stemgeluid komt er dan uit zo'n klein meisje :p
    Maar karakter... ja, dat wel!!

Borstvoeding loopt nog steeds prima. Ze heeft het flesje perfect gedronken voor één dag en nam daarna weer moeiteloos de borst. Wat dat betreft vond ik de Tommee Tippee geweldig. En nu weet ik dat ik zonder problemen een keer weg kan.
    Binnenkort wil ik namelijk met mijn oudste naar de film 'breakdown' het vierde deel van de 'twilight' reeks en ik ga ook nog eens met mijn zus en haar collega's naar een one-womanshow en lekker uit eten en er een meiden avondje van maken... zonder mijn kleine meisje dus!

11. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Phoh, ja, een jasje aantrekken... Is hier ook favoriet hoor:$...

Moet er wel bijzeggen dat het er ook heel veel aan ligt wat voor jasje/vestje het is, hoor, want het valt allemaal anders uit, bij sommigen zijn de mouwtjes heel smal, bij anderen zijn de mouwen superwijd maar is het lifje weer heel strak... Vindt Hidde ook zo leuk... als íe al niet in zijn hum is, en hij moet een jasje aan, houdt 'ie gewoon zijn armpjes kaarsrecht langs zijn lijfje, en dan kijkt hij mij zo onnozel aan van "Gheghe, ik zal jou een tuk hebben, mama! Altijd dat geduvel met die klotejasjes! Ik ben geen modepopje!":D

12. angel229

Zo wij zijn ook weer thuis! We hebben een super vakantie gehad. Dinsdag naar Burgers Zoo in Arnhem en nog wat met de auto rondgereden. Woensdag kwam Bika natuurlijk met X. Hebben we gezwommen en frietjes gegeten want X was niet lekker van de spuitjes. Was wel heel zielig, toen hij lekker in de domoo lag kalmeerde hij gelukkig een beetje en viel hij ook in een diepe slaap. Maar ondanks dat hij niet lekker was hebben we een leuke dag gehad en kijk ik alweer uit naar de volgende!
    Gisteren was de sterfdag van mijn papa en ik had het er behoorlijk moeilijk mee, vooral door onze kleine meid. Toen had man besloten dat we naar het Koningin Wilhelminabos gingen. Daar hebben we een boom voor hem geplant en het was mijn wens om daar een keer heen te gaan. Aangezien het bos bij Dronten ligt en dus voor ons normaal een heel eind is om heen te gaan hadden we nu een mooie gelegenheid. En nog specialer was het dat we er gisteren waren. Ik vond het prachtig.
    Even voor degenen die niet weten wat het is. In dat bos worden ieder jaar op boomplantdag bomen geplant die je als nabestaande van een overledene met kanker kan kopen. Het heet 'boom voor het leven'. De opbrengst gaat dan weer naar het KWF. Op een centraal punt staan allemaal glasplaten met daarop de mensen waar een boom voor is geplant. Het was zo mooi en rustgevend. Ik heb niks met kerkhoven, dus kom daar ook haast nooit en hier had ik zo´n goed gevoel. Mijn vader hield ook veel van bomen. Heb bika gisteren het hele verhaal verteld maar dat is te lang voor nu.

13. Bika

Bika Niet meer actief

Knuffel!!

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat een super mooi om zo'n boom te planten. Ik had er nog niet eerder van gehoord.

15. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mooie gedachte, Angel! Past ook helemaal in mijn straatje, mooi symbolisch! Het bos zal ook erg mooi zijn geweest, met al die herfstkleuren, of niet?

Phoh, zeg, mijn tante uit de UK was over voor een paar daagjes, dus die kwam vanmiddag nog effe op kraambezoek. Ze had voor Hidde een leuk beertje meergenomen, en dat beertje had een zelfgehaakt tasje om zijn nek (tante is beetje ouderwets, geitenwollensokken zeg maar, hihi). Ik moest maar in dat tasje kijken en dan moest Hidde later zelf maar beslissen wat hij ermee ging doen. Ik erin gekeken, zat er een plastic zakje in met een gouden tientje. Leuk! dacht ik nog; hoe weet ze dat we muntjes sparen? Was ik net zo eens aan het Google-en, blijkt dat muntje wat we hebben gekregen zomaar een dikke 200 euro waard te zijn!!!:$ Jeutje....

16. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @Angel: Inderdaad, wat een prachtige gedachte, dat van die boom... Mijn broertje stierf op 25-jarige leeftijd ook aan kanker en hoewel het kerkhof hier zowat om de hoek ligt, kan ik er niet toe komen, erheen te gaan. Zo'n boom zou ik helemaal geweldig vinden, helaas bestaat het hier niet...
    Wat wij wel doen, is met de hele familie ieder jaar naar de abdij van Orval gaan, een lange boswandeling maken, de vespers bij de paters even mee volgen en dan op mijn broers gezondheid een Orval drinken... iets wat hijzelf helemaal zou hebben zien zitten :D (afgelopen vakantie in de Ardennen hebben we dit met Allerheiligen ook weer gedaan, dus).

@Klus: Wauw, zeg, dat is nog al eens een cadeau :$
    Erg origineel ook, trouwens!

Hier vandaag een lui dagje gehad. Anne-Fleur is vandaag precies 3 maanden oud, maar de maandelijkse foto's heb ik maar met veel moeite kunnen maken, want ze heeft erg veel geslapen. Ikzelf heb ook niet veel meer gedaan dan mijn boek gelezen, ik heb elke dag meer pijn van de wond na de operatie en vooral vandaag hield dat me nogal op de bank.
    De wonde begint me meer op te spelen naarmate ik vaker naar het toilet moet, de eerste dagen na de operatie gewoon helemaal niet geweest en dus ook geen pijn, maar nu... oh hell :(
    Ik vraag me soms echt af hoe dit ooit weer netjes moet genezen...

17. angel229

@Karen: Jammer dat dat niet in België bestaat. En door alle herfstkleuren was het echt prachtig. We hadden haast een ´Indian Summer´ in ons kikkerlandje :D. Ik kom wel af en toe op het kerkhof, maar ik zal nooit tegen dat graf gaan praten. Moet ieder zelf weten, maar ik heb er gewoon echt niks mee. Terwijl daar in dat bos kreeg ik een bepaald gevoel. Kan het niet beschrijven.....

@Klus: Wauw!!! Dat is nog eens een sjiek cadeau!!

Over cadeautjes gesproken. Ik was net bij mijn moeder en haar nichtje had een cadeautje achtergelaten. Dus maakte het thuis open. Kwam er een heel leuk tutdoekje met schaapje uit. Echt mega schattig. En een paar sokken die mij haast passen hahaha! Maat 86/92 geloof ik. Groot!!!! Maar het zijn wel leuke sokken dus we bewaren ze maar.
    Kleine meid krijgt nu echt tandjes. Dus het is vandaag huilen, huilen en nog eens huilen. Ze is er echt een beetje ziek van! Ik ga haar nu maar weer tempen en dan denk ik nog maar een paracetamol voor het slapen gaan geven.

18. Bika

Bika Niet meer actief

Dentinox halen, helpt heel goed bij Ryan!! Vind dat zo zielig he, duurt nu al weken die tandjesellende!

Ok ik heb het weer voor elkaar hoor, kneus die ik ben! Gisteren met dansen gleed mijn man uit, trok hij mijn schouder uit de kom... maar nu is hij alleen nog maar gekneusd hoor :D

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    :$:$:$ Pijnlijk!

@Tandjes dat is al vlot zeg.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Het is zelfs een kies die al echt aan het doorkomen is nu en de ondertandjes zijn gleufjes in het tandvlees en flink aan het werken. Dacht eerst dat dat het toch niet kon zijn, dus heb de wijkverpleegkundige en de arts er naar laten kijken en die bevestigden het. Vond het echt te vroeg, maar met 2 weken oud zag je de tandjes ook al echt zitten, met 2 maand waren er bij zijn ondertandjes diepe gleuven te zien dus en nu voel je echt bobbels en is een van zijn kiesjes gedeeltelijk aan het doorkomen.

Deel Deze Pagina