Tot nu toe hebben we best wel een heftig weekend achter de rug. Vrijdagavond dachten we gezellig naar mijn zusje te gaan. Bij aankomst vertelde mn moeder dat mn beide tantes en ooms met opa (en oma) in het ziekenhuis zaten. Hij was heel erg kortademig en ze hadden de huisarts gebeld die dus een ambu liet komen. Hij had een vreselijk snelle pols en vocht op de longen. In eerste instantie schrok ik er niet zo van (snelle pols weet ik pas sinds gisteren). Maar na een half uur werd mn moeder gebeld of ze ook naar het zh kon komen. Gelukkig woont mn zusje er vlakbij. Het was dus helemaal niet goed. De avond was dus toen helemaal verpest. Mn moeder zou ons tussendoor proberen op de hoogte te houden. Na een tijdje belde ze ook. Ze waren op de doc aan het wachten en als de situatie het toeliet zou ze terugkomen. Eigenlijk wilde ik naar huis, maar wilde mn zusje ook niet achterlaten. Dus we zijn gebleven. Gelukkig hadden we nog een extra voeding voor de kleine meid bij ons. Ik denk na twaalven kwamen ze dan toch terug, mijn oom en tante waren ook mee. Hebben we wat nagekletst en toen zijn wij naar huis gegaan en mn oom en tante naar oma om bij haar te slapen. Gisteren in de loop van de dag gebleken dat de situatie toch gelukkig weer meer en meer verbeterd. Dus we hebben samen met schoonbroer en schoonzus gewoon sinterklaas gevierd. We hadden ze 's ochtends al ingelicht dat het kon, dat we zouden afbellen. Ik ben heel blij dat dat niet nodig is geweest. Straks gaan we naar het ziekenhuis en ik heb al eten gekookt om vanavond samen op te eten. Anders leeft oma op suikerwafels en andere zoete zooi.
Ja, onze camera was destijds gestolen, maar die nieuwe camera zelf was toen het minste van mijn zorgen... de filmpjes van mijn dochter die er nog in zaten, daar heb ik tranen met tuiten om gehuild En inderdaad, dat was nog voor de tijd van de back-ups, het digitale en het verwerken van foto's en film op pc! Anne-Fleur is ook een heel stevige wat spierkracht betreft. Met amper een maand hief ze haar hoofdje al flink omhoog en op het CB zeiden ze steevast dat ze veel meer kon dan moest voor haar leeftijd en dat ik haar goed in de gaten moest houden. Haar oudste zus was precies hetzelfde en dat is nu nog steeds een dame met pit Het is wel leuk om te zien, maar ze worden hierdoor wel NOG sneller groot en dat vind ik dan wel weer jammer.
Ow, Angel, dat is heftig... veel sterkte ermee en hopelijk komt het snel weer goed!!! Hier hebben wij ook een heel fijn sinterklaasweekend gevierd. Helaas is Anne-Fleur een beetje ziek (ze hoest heel erg en had wat koorts) en is ze wat hangerig. Ook komt ze weer veel vaker om bij me te drinken, helaas ook 's nachts De kinderen zijn overigens weer heel erg verwend...
X. is ook ziek alleen drinkt hij dan weer helemaal niet. Nou ja helemaal, hij heeft vandaag al wel 230 ml op! ahum... Hou het even kort, ben doodop, heb al 2 dagen cursus in Utrecht er op zitten deze week en dat betekent lange dagen!
@Angel, hoe is het nu met je opa (en je oma, niet te vergeten)? Tis zo rustig hier, hoop niet dat dat slecht nieuws inhoudt? @Bika; pittige week nu dus; én cursus in Utrecht én kleine man die ziekjes is. Krijg het maar weer op je boterham... @Karen: Anne-Fleur alweer wat opgeknapt of ben je ze nog lekker extra aan het vertroetelen? Ons manneke heeft van de week 1 dag een rood neusje gehad, toen dacht ik ook effe dat hij ziek ging worden. Maar heeft verder niet doorgezet gelukkig; lijkt erop dat hij wat dat betreft mama's weerstand heeft, die is stukken beter dan die van papa .
Hmmn... Angel niet leuk allemaal! Iedereen een leuke sinterklaas gehad? Hier was het heel erg leuk. Natuurlijk kon ik het niet laten een paar pakjes voor Tygo te kopen. Ook Tygo is vandaag een beetje hangerig en heeft heeeel veel slaap. Vanaaf ook een lesje TRi Chi gevolgd. Dat was ook heel fijn! Ga nu voortaan dus 1 keer per week naar Zumba en 1 keer in de 2 weken naar tri chi Oef maar foto's kwijt. Moet er niet aan denken! Heb van de week toevallig alles op de pc gezet. Even een leuk plaatje (in volgende post)
Even een kort berichtje van mij. In ieder geval bedankt voor de lieve reacties. De situatie is stabiel alleen heb het idee dat de rest er de ernst niet zo van in ziet. Hij is echt flink verzwakt, woog gisteren 36.5 kg en dat voor een man van rond de 1.65. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat het foute boel is. Volgens m'n oma gaat hij wel vooruit. Ik ga op z'n vroegst morgen weer. Proberen elkaar af te wisselen want hij zal er nog wel een tijd liggen. We hopen maar dat hij nu goed aansterkt. Gekke is ik ben er vorige week zondag nog geweest en m'n moeder donderdags en ons is niet opgevallen dat hij zo vermagerd was. Ergens vond ik dat ik dat had moeten signaleren. Misschien was hij toen idd nog niet zo mager of hij heeft het goed kunnen verbergen. Ik ga nu slapen want ik ben dus ook kapot van alle hectiek.
Pfff... jeetje zeg, dat is geen vetpot nee, 36,5 kilo.... Kan me voorstellen dat je nu doodmoe bent; en echt niet alleen van het op en neer gerij, maar het vreet natuurlijk sowieso aan je... Hoe oud is je opa als ik vragen mag? In elk geval toch veel sterkte de komende tijd hoor! *KNUF*
Ja het vreet ook echt aan me! Hij is 83. Mooie leeftijd, maar zo'n contrast met mn andere opa. Die is 9 dagen ouder als hem en fietst nog enzo. Ik ga kleine meid uit bed halen en dan richting werk. Pfff ook echt even geen zin in. Om 16.00 precies sta ik buiten!
Knuffel Angel, reageer op FB wel even verder op je. Hier vandaag naar het cb geweest. Hij had vanmorgen geen verhoging meer dus toch maar prikjes gezet. Gelijk zetpilletje er in en dat werkt prima. Goed nieuws voor ons: sinds vorige week is het beleid omtrent babies met kma veranderd. Ze mogen gewoon met 4 maand over op vast eten! Dus X. heeft vanmiddag voor het eerst een rijstebloem vanille papje in zijn fles gehad en lekker dat hij het vond!!!! Heb ook peer en wortelhapjes gemaakt en ingevroren. We proberen straks voor het eerst peer! En verder dan dat breiden we pas uit nadat we de dietist hebben gezien de 21e. Hij is echt toe aan happen, merken we heel goed met de Nexium die hij op een lepeltje krijgt, dat is 15 ml en dat vind hij geweldig om weg te happen. Hij loopt ook de hele dag te smakken hahaha. Verder mag hij nog maar 4 flessen van 200 ml voeding, dat leek me zo weinig, maar hij at dus meer dan dat hij nu nodig had volgens haar, dus blije mama! Verder zeiden ze op het cb dat hij inderdaad een beetje voorloopt met het willen staan en het los zitten. Was allemaal niet erg, zo lang we hem maar genoeg plat laten liggen zodat hij straks gaat kruipen. Kreeg een boekje mee met de ontwikkelingsfase waar hij nu in zat volgens haar, die van 6 maand. Hij wil meer dan dat hij al zou mogen kunnen in ieder geval zei ze haha. Dus we moeten vooral zorgen dat hij andere belangrijke fases niet overslaat, maar dat had ik zelf ook al wel bedacht. Ohja en hij was nu 66 cm lang en 6700+ gram (lette niet heel goed op, op dat moment besloot hij met een dikke straal heel die weegkamer onder te plassen! en nu geen zin om op te staan haha). Dus allemaal goed! Over 2 weken dus kinderarts en dietist! Buddy: leuke foto van Tygo!!! en fijn dat Tri Chi zo goed bevallen was! En de rest ben ik weer kwijt, sorry x
Ow wat fijn dat hij ook vast eten mag! Tygo kijkt mijn eten zowat uit mijn handen en was toen ook veel aan het smakken. Nu hij rijstepap via een lepeltje krijgt is dat niet meer. Wel grappig dat je ook gelijk met fruit mocht beginnen. Ik geef HA voeding ivm astma van vriend als klein kind en ze raadden me af om nu ook gelijk al ander vast voedsel te geven. Ze adviseerden mij v.a. minimaal 5 maand. Nu gaat dat ook al snel ondertussen maar toch gek dat er elke keer iets anders wordt gezegd niet?
Eerste paar happen waren toch wel zo smerig aan zijn gezichtje te zien! Maar daarna werd het lekker en ging er behoorlijk wat op hahahaha!
Haha die X! Hier gaat de papfles er dus ook goed in. Hoop echt dat we maandag ook met fruit mogen beginnen. Ze is er echt wel aan toe. Net heb ik met haar op de grond gespeeld, geweldig vond ze het. Papa heeft leuke foto's gemaakt. We zijn ook nog even op zoek geweest naar een kleine (kunst)kerstboom. Manlief wil absoluut geen echte. We hadden een grote maar daar is door de box dus geen plek voor. Wat een gedoe om een klein boompje te vinden dat mooi is en niet te duur! Uiteindelijk bij Leenbakker een boom gevonden, dacht ik..... Uitverkocht! Dus morgen nog maar even verder zoeken. Situatie van opa is nog steeds wel redelijk stabiel, hij komt weer een beetje bij.
Tygo is er denk ook echt aan toe. Heb net het CB gemaild om te vragen of het nu echt zo'n kwaad kan. Als de kleine knul van bika met allergie het wel mag en tygo zonder, niet. (en volgens mij ook het zelfde cb) Ik heb die avent stoommachine/blender en ga van het weekend ook alvast wat hapjes maken Ben benieuwd hoe hij werkt Hoezo wil je man geen echte? Als je normann neemt dan valt hij echt niet uit hoor Wij gaan zaterdag een boom kopen. Dit jaar waarschijnlijk ook iets kleiner ivm de ruimte. GElukkig dat je opa weer iets bijtrekt. Mijn hondje was vandaag ziek HEt gaat weer beter nu maar baalde wel. Zou naar opa en oma gaan maar het ging mooi niet door door dierenartsbezoekjes e.d.
Hij gelooft niet dat die niet uitvallen en die naalden geven vlekken op de laminaat (volgens hem he). Is echt een mieren.... op dat gebied. Ik heb me er inmiddels al bij neergelegd. Bij Ikea (kom ik dagelijks langs) hebben ze kerstbomen voor 1 euro. Eigenlijk kosten ze 20 euro, maar je krijgt een tegoedbon van 19 euro. En die weet ik daar wel te besteden! Wat zielig van je hondje Buddy en jammer dat het gezellige dagje daardoor niet doorging. Ik heb ooit eens een blender met verschillende functies en opzetstukken gekocht. Echt een super apparaat dus ik denk er nu ook weer veel plezier van te kunnen hebben. Vind verse producten toch beter als potjes. Als we een keer het druk hebben of haast is dat prima, maar geef de voorkeur aan vers. Misschien zaterdag ook maar alvast wat maken en invriezen.