Hier verder fijne kerstdagen gehad en lekker genoten. Gisteren met mijn man en oudste dochter en mijn ouders naar de film 'in time' geweest. Nou, het is SF, maar volgens mij, met de crisis en de kloof tussen arm en rijk, op dit moment, brandend actueel... keigoede film, vind ik!!!! Verder kan ik me ook suf kijken op Anne-Fleur en wat ze al allemaal doet en kan. Ik realiseerde me ook dat ik het vorig jaar deze tijd pas net wist en dat ze nu al niet meer bij ons weg te denken is, zo deel uit maakt van dit gezin, zo haar eigen willetje en karaktertje heeft en al zo veel kan en doet... ja, ik ben ook trots op mijn mooie meid... maar het gaat wel soms te snel allemaal...
Jeetje Bika, wat is dat eng! Was je alleen thuis? Wij hebben het 4 jaar geleden ook meegemaakt maar kwamen er te laat achter dat de klapperende deuren inbrekers waren. Ook laptop weg! Sindsdien de hond Maar zou het komen door antikraak/oude bewoners? angel, leuk de tandjes. Die van Tygo zie je nog niet zitten maar hij heeft echt alle symptomen karen, ik vind ook alles zo mega snel gaan. Niet normaal :S
Bika: We hebben vanmorgen al gelijk contact gehad. Hoop dat je je nu met de nieuwe sloten weer wat veiliger voelt. Had je nog een whats app gestuurd maar je reageert ff niet. Had de TR nog iets van (nuttige)sporen gevonden. Hoop zo voor jullie dat ze wat vinden en dat ze die gek kunnen opsluiten. Zal wel niet vrees ik. Ik snap niet waarom mensen niet gewoon met hun handen van andermans spullen af kunnen blijven. Toen we hier nog niet zo heel lang woonden is er blijkbaar ook eens iemand geweest die over de schutting wilde klimmen. Gelukkig (ben er niet altijd blij mee) hebben we o.a. een timmerfabriekje achter het huis liggen en die eigenaar had gezien dat een vreemde over de schutting wilde klimmen. Was dus op klaar lichte dag. Omdat broer van man hier ook heeft gewoond kent man van timmerfabriek hem en schoonouders. En die was het natuurlijk niet. Vent zei nog dat wij gezegd zouden hebben dat hij dat mocht?!?!?!?!? Toen heeft die van timmerfabriek gezegd dat hij moest oprotten of hij belde de politie. Hij had toen maar het hazenpad gekozen. Toch geeft me dat wel een eng gevoel. Vanmiddag bij de prenatal een vingertandenborsteltje gehaald. Kan het ook de mama's van kindjes aanraden waar de tandjes nog door moeten komen. Je kan er namelijk heel fijn mee het tandvlees masseren. Zitten rubber bolletjes op en kleine meid vond het superfijn toen ik dat net deed. Hier is ze te klein om te begrijpen wat ze met een bijtring moet. De speen fungeert als bijtring maar dit werkt ook echt fijn. Zodra eerste tandje door is moet je sowieso beginnen met poetsen. Spelenderwijs laten wennen kan geen kwaad. Ik heb overigens nu geen (peuter)tandpasta gebruikt. Is dit nodig? Anders moet ik die morgen ff halen.
Geloof niet dat je al tandpasta hoeft te gebruiken. Hier zie ik ze zitten en heeft er ook duidelijk last van. Pff ze heeft echt een groeispurt, 62 al weer bijna te klein.
Hier ook echt een groeispurt! Vanmiddag maar de kast (alweer) opgeruimd. Alle kleine 62 spullen eruit gehaald. Sommige dingen heeft ze amper gedragen . En alle sinterklaas/kerstcadeau's een plekje gegeven. Van crisis niks te merken! Pfff wat is ze weer verwend!
Voor de dames met de familyfix: Bij baby en tiener is de maxi cosi pearl afgeprijsd. De oude modellen zitten tussen de 130 en 150 euro. Toch wel een flink stuk goedkoper als niet afgeprijsd. Ik heb hem net besteld.
Hm.... Hidde had van de week ook weer 1 dagje met vuurrode wangetjes, veel kwijlen etc. Maar als ik kijk en voel, kom ik nog niks tegen in zijn mondje Zo, feestdagen weer overleefd, nu Oud en Nieuw nog; lekker bij iemand anders, dus ik zit niet in de rotzooi, haha! Ook hier plannen om de kast van kleine man maar eens op te ruimen weer; ik had het er al met Bika over dat sommige shirtjes/truitjes van H&M in mt. 62/68 wel lang genoeg zijn, maar heel smal vallen. En tja, onze knul is een typisch voorbeeld van Hollands welvaren wat dat betreft, dus daar kan ook al het een en ander van weg, van 62/68... :-O Vanmorgen heeft hij zich een slag in de rondte gewerkt in de box; doet niks anders dan draaien op de rug, haha, de klok rond.
*breekt in* Hallo Augustus Moeders, ik heb geen idee met hoeveel jullie hier nog actief zijn, maar we hebben nog een Augustus mama''s 2011 topic", daar zijn we na alle bevallingen weer wat geslonken met de aantallen, maar nog steeds actief aan het schrijven, wellicht leuk om onze topics samen te voegen?, geen idee hoe jullie daar over denken? *Breekt uit*
Hier is een groot gedeelte 68 echt te klein hoor hihi, heb al regelmatig 74 aan, vooral als we naar buiten moeten, anders heeft hij van die blote benen. Probleem is alleen dat hij zo smal is dat al die 74 hem te breed is Welke schoenmaat hebben jullie? Hier nu schoenen aan maat 18, 17 was te precies pas om te kopen, vond ik zonde van het geld. Inbraak heeft waarschijnlijk niets te maken met antikraak. Tegenwoordig hebben inbrekers lopersleutels of maken ze gebruik van een slagsleutel waarmee ze elk slot zonder braakschade open kunnen maken. Alleen sloten die alleen van binnenaf open gemaakt kunnen worden (met drukknop of sleutel) hebben zin. Angel, wij gaan toch maar geen PEARL kopen, maar gewoon een die je zonder Familyfix vast zet. We willen hierna graag nog meer kindjes en dan zouden we dan weer een nieuwe Familyfix bij moeten kopen, kunnen we net zo goed een ander stoeltje pakken vinden we. Maar ga wel binnenkort op zoek, nu zijn alle stoeltjes inderdaad in de aanbieding! X. eet kant en klare potjes beter dan verse, merken jullie verschil?
Heb ik ook nog over nagedacht. Zeker omdat hij (niet in de aanbieding) zo verrekte duur is. Maar de 129 die we nu betaald hebben vind ik erg goed te doen. Schoenmaat: Maat 17 heeft ze nu. Net iets te groot, gaan zo ff winkelen wil dan kijken of ik nog ergens leuke schoentjes in maat 18 uit kan halen (uitverkoop???) Eten: Hier heb ik alleen nog peer en wortel zelf gemaakt. Dat vind ze heerlijk. Van de potjes eet ze op de sperciebonen na alles. Bloemkool vond ze niet zo lekker maar die kan ik ook makkelijk zelf koken en pureren. Trouwens: de potjes van de DM zijn wel véél lekkerder (heb ze zelf geproefd). Natuurlijke 'echte' smaken! En ik heb van de olvarit fruithapje in zo'n soort danoontje kuipje gevonden. Was appel, aardbei en abrikoos. Die zijn ook erg lekker en kleine meid smult er echt van! Heb van de week bij de AH uit de diepvries fruit gekocht. Doosje aardbei en doosje mango. De mango ga ik vandaag ontdooien en dan pureren. Ben benieuwd of ze dat lekker vindt. Met Simple gaan ik binnenkort een make-up workshop doen . Wedding en party make-up. Ben eens benieuwd. Lijkt me wel gezellig. Een avondje zonder de kindjes plezier hebben. Kleine meid had vanmorgen een leuke verrassing voor papa en mama!! Ze had gepoept en het was haar zo de broekspijp in gelopen. Alles vol!!! Broek, sokken, romper, hydrofiel, aankleedkussenhoes. Had ze gelijk een goede reden om even lekker te spetteren in bad! En dat vind ze helemaal niet erg . Zo even shoppen. Nieuwe handmixer kopen want ik wil straks wafels bakken. Ben bang dat mijn oude het niet meer overleefd. Had zo'n goedkope van de hema en na 3.5 jaar intensief gebruik mocht hij er ook wel de geest aan geven!
Toch maar eens kijken naar die potjes van de DM dan Wat doe je in je wafels? Man wil ze ook bakken maar kan nergens Parelsuiker krijgen.
Mijn recept voor harde wafels: 2 pakjes boter (gebruik altijd zeeuws meisje) 300 gram witte basterd suiker 4 zakjes vanillesuiker 600 gram bloem 2 zakjes bakkin Boter met basterdsuiker en vanillesuiker tot een glad mengsel kloppen, voeg stuk voor stuk de eieren toe (op kamertemp). Dit alles goed kloppen. Voeg als laatste de bloem en de bakkin toe (doe dat altijd in delen, krijg je het beter gemengd). Dan nog paar minuutjes mixen en beslag is klaar. Hier gaan ze ongeveer 3.30 min in wafelijzer, maar dat is per wafelijzer verschillend. Dus dan moet je al even kijken hoe de kleur is. Dit recept is erg lekker! Vooral met warme kersen en slagroom! Water loopt me nu al in de mond hahaha.
Ladies, wat is DM???? Welke winkel??? Hidde heeft tot nu toe banaan uit een potje gehad, en vanmiddag het eerste verse hapje appel; beiden gaan erin als koek dus kan tot nu toe nog geen verschil merken met potje/vers. Misschien dat dat met groente anders ligt, effe afwachten... Ons manneke is nu echt zowat te klein aan het worden voor de box; hij daarit alle kanten op; aan de ene kant wel leuk om te zien, maar erg veel plaats is er niet in zo'n box, hè?! Daarbij vind ik het af en toe ook best eng om die voetjes tussen de spijlen te zien... Ik ga van de week effe de zolder op; we moeten nog ergens een dekbed hebben liggen; lekker groot genoeg om op de vloer te leggen, kan meneertje een paar keer om zijn as rollen. Ik leg 'm ook vaak boven bij ons op een afgehaald bed, als ik bv. op de slaapkamer sta te strijken; kan hij ook onder toezicht alle kanten op. Papa was hem straks de fles aan het geven; het is standaard dat we hem (de baby, niet papa) halverwege even laten boeren, en dan wordt ie meestal goed pissig als we de fles aan de kant zetten. (Geeft niets, is meestal zo weer over) Dan kun je ook goed merken hoe sterk Hidde al is, er zit al zoveel kracht in dat kleine lijfje! Straks was hij zelfs zo boos op papa dat ie onderhand spontaan ging staan, haha....
Ik doe nog geen schoentjes aan, vind ik niet prettig voor de voetjes. Ik heb van die slofjes zowel leer als van zacht spul. Ik had een potje banaan geprobeerd, was niet zo'n succes tegenover verse banaan.
Hier speelt ze ook vaak op kleed op de grond. Vind ze leuker als in de box. Nu kan ze alles goed om zich heen zien. S. heeft eigenlijk pas van afgelopen week schoentjes aan. Ik vergat het erg vaak. Meestal deed ik haar leuke sokjes aan die matchten bij haar outfit. Gisteren heeft ze mango (vers gemaakt) gegeten. Eerst trok ze een vreselijk vies gezicht alsof ze zeggen wilde mama wat voer je me nu! Maar al snel vond ze het lekker en deed ze vanzelf al haar mondje open. Klus: DM=drogerie markt. Is een goedkope drogist in Duitsland. En via de dochter van mijn buurvrouw had ik gehoord dat die goede babyvoeding hebben en hele ruime keus. Ik heb over het algemeen wel de biologische potjes gepakt omdat de smaakjes me wel lekker leken. Qua prijs zit je dan hetzelfde als in NL, maar zoveel keus! Kan op dm-drogeriemarkt Deutschland een filiaal in de buurt zoeken. Zie dat jij namelijk ook niet heel ver van de grens woont.
Ah oke, weer wat geleerd! Klopt, paar minuutjes rijden en we zijn er. Maar zal eerst eens de voorraad Friso van de Action opmaken, haha. Weet niet of ik iedereen nog op FB spreek/zie/hoor/lees, dus bij deze vast allemaal een fijne jaarwisseling!!!