Hopelijk is het snel voorbij, is niet handig zo. En dan bedoel ik niet de dvd, die zijn echt makkelijk soms hahaha
Nou, fruithapje was ook geen succes net; ik dacht er effe het drama mee te doorbreken, maar hij liet het fruit gewoon van het lepeltje aflopen en bleef alleen maar op het lepeltje zelf sabbelen... Al een paar keer in zijn mondje gekeken maar kan geen puntjes ontdekken oid...
Bika jeetje wat is x snel! Eva rolt nog niet eens.... ze wilt wel telkens over eind komen met haar hoofd en tilt haar billen om hoog en als ik haar op haar zij leg dan rolt ze wel op haar buik maar dan houdt het ook wel op! Kk het zouden ook weer krampjes kunnen zijn van het fruit/ groente.....
S rolt ook nog niet zelfstandig om hoor. Ze is nu heel erg bezig met billen optillen, voeten vastpakken en sinds een paar dagen proberen de voeten in de mond te stoppen (lukt ook nog ). Ach komt wel denk ik!
krampjes is niet waarschijnlijk; de fruithapjes zijn er de afgelopen dagen bij ingeschoten ... Ik heb gevoeld en gekeken, kan nog geen tandjes ontdekken, maar mijn lief gisteren op de valreep nog naar de winkel gestuurd om dentinox te halen, dat na de voeding opgesmeerd, en binnen 5 minuten een lachend ventje. Nog efkes geknuffeld, soepje gegeten en toen kon ik 'm ook met gema in bed leggen. Laatste (pap-)fles ging ook goed, moest em wakker maken, na de voeding nog een keertje dentinox, en voor de nacht een zetpilletje, en heerlijk geslapen alldrie!
Hihihihi tandjes!! Hier iemand ervaring met slijmerige poepluiers? Ben vandaag eens gaan kijken naar een autostoeltje (nou ja hebben er 2 'nodig'). Denken nu eens goed na over de Romer Duo Plus. Die kan op de Isofix in de Prius en 107 en gewoon in de gordels in de Volvo. Ideaal! denk ik Die vrouw in de winkel keek me wel heel raar aan trouwens, het eerste wat ze zei is je bent echt veel te vroeg!!! Kom over 5 maand nog maar eens terug hahahahahahaha. Ze heeft wel veel uitleg gegeven en we hebben een stoeltje in onze auto gepast om te kijken of dat ging met de gordel. Kan er wel om lachen, ze keek echt op dat ik voor X. al een autostoeltje wou hebben. Heb maar even duidelijk gemaakt dat ik nu vooral voor de kortingen ging en dat hij pas over een paar maand over gaat. Wist overigens niet dat ze niet met het hoofd boven de Maxicosi uit mochten steken, dus weet nu precies wanneer hij over moet naar een volgend stoeltje En nieuwe pyjama's gekocht en andere kleertjes. Alles mt 74 en lijkt m nog te passen ook al zit het wel aan de ruimere kant hoor, maar de 68 is allemaal net een cm te kort haha. Leuke is X. rolt dan wel om, zit en staat enzo, maar zijn eigen voeten pakken begint nu pas langzaam te komen en dan moet ik ze nog binnen bereik duwen ook. Hij is niet met alles even snel gelukkig hahahaha
Klus: Dan zijn het toch tandjes. S. had er al heel vroeg last van en toen zag je haast niks! Bika: Pff mensen die zich altijd overal mee bemoeien..... Onze stoel is ook al gekocht vanwege de korting. Ben aan het twijfelen of we niet ook een tweede (goedkopere) stoel voor in de auto van so moeten kopen. Sm heeft geen isofix. Ik persoonlijk heb er niet zo'n zin in dat er een 2e hands gekocht word. Wat betreft autostoelen ben ik daar fel op tegen! Assistente gisteren op werk (is er ene die op echt alles bezuinigd en zich zelfs nog zorgen maakt over de kosten op de praktijk, die waar ik al vaak mee in de haren heb gehangen): ja, autostoelen daar hebben we nooit veel geld aan uitgegeven. Is onzin. Ik zo, en als de vorige eigenaar er dan een aanrijding mee gehad heeft. Haar antwoord: dat zie ik. Nou dan is ze dus echt BLONT want haarscheurtjes zie je niet met het blote oog. Erg naief van haar. Ik bezuinig liever niet op de veiligheid van mijn kind.
Hier hetzelfde en ik heb geen idee waar het aan kan liggen... misschien het onregelmatige ritme van de laatste (feest)dagen??? Ik geef ook nog steeds geen bijvoeding, enkel borstvoeding, en ik denk dat ze er wel langzaamaan aan toe is. Volgende week zal ik eens fruithapjes gaan introduceren...
Hier merkte ik op een gegeven moment dat S er echt aan toe was! Toch geef ik het nog niet dagelijks. Als het al erg laat/druk is dan slaan we een keertje over. Net reiswieg naar zolder gebracht en de wandelwagenzit naar beneden gehaald. In de reiswieg past ze nu echt niet meer! Vanmorgen en gisteren wezen winkelen. Hele berg nieuwe kleren aangeschaft. Handig die uitverkoop. Flinke stapel 68, 74 en zelfs zomerkleertjes in 80 gekocht. Dus we kunnen weer even vooruit. Wasmachine loopt weer op volle toeren.
Jaaa!! Was gisteren in een winkel in Duitsland. Hadden dus ook uitverkoop en ik had best veel. Maar ook een rouwkaart omdat een Duits nichtje van mn moeder was overleden. Dacht koop ik daar een postzegel en post hem daar dan is ie er sneller als via NL. Dus gevraagd waar ik een postkantoor kon vinden. Dat meisje het aan het uitleggen, vergeet ze de rest aan te slaan! Betaalde dus 15 euro voor 3 broeken en 2 pyama's!
Gaan zo ons manneke ophalen na de eerste logeerpartij... Was niet helemaal geslaagd zoals we hoopten jammergenoeg . Hij was gisteravond/vannacht erg onrustig en weigert daar pertinent de fles. Nu vanmorgen was hij wel wat rustiger, maar wilde nog steeds niet drinken, dus hoop maar dat hij van mama wel de fles pakt. Zo sneu... Ik lees wel eens dat fles weigeren met het doorkomen van de tandjes te maken kan hebben; wat is jullie ervaring daarmee, dames? Tot op heden heeft Hidde nl. nog nooit een fles geweigerd, maar ja, aangezien hij de hele week al een beetje aan het mauwen is, klinkt het me wel logisch.
Hallo, Kabouter klus: wat jammer dat zijn eerste logeerpartijtje zo is gelopen. Ja voor hem is het natuurlijk ook wennen enz. Fles weigeren kan ook krampjes zijn misschien? Korting: is er nu nog ergens uitverkoop in een baby zaak dan? Zo'n stoeltje wil ik ook wel in de uitverkoop halen Wij willen de maxi cosi axiss. Tja, wat gaat de tijd toch hard met de kleintjes he. Ik heb vanochtend nog eens een hoop terug gelezen van toen we nog zwanger waren en gingen bevallen. Aller eerst wil ik even zeggen tegen jullie allemaal, heel erg bedankt voor jullie steun echt super Dat heeft me echt goed gedaan. En na het verhaal te lezen wat ik op de eerste dag had getypt, wat is er daarna nog veel veranderd. Hij heeft namelijk niets aan zijn ruggenwervel, maar wel aan zijn nieren. En gelukkig zijn de gaatjes in zijn hart dicht. En verder loopt ons schema eigenlijk wel zoals gepland gelukkig En dan zie je het nieuwe topic van de aug mama's 2012 staan, dat kriebelt dan wel bij mij dat een jaar zo snel voorbij is gegaan he. Onvoorstelbaar. Ik wil eigenlijk graag in mei een weekendje weg, maar durf nog niet zo goed te plannen. Ach ja, eens even bedenken nog. Het lijkt mij wel super om op vakantie te gaan En hebben jullie al nagedacht over een zomervakantie ofzo? Hier is het fruithapje ook niet echt een succes. eerder het groentehapje, wortel vind hij lekker. IK geef het ook niet elke dag omdat ik er gewoon niet aan toe kom.
Fles weigeren: Is hij verkouden, grijpt hij naar zijn oortjes, slaat hij de fles weg? S deed het alleen toen ze ook last van haar oren had (schijnt erbij te horen). Verder heeft ze nooit de fles geweigerd! Jammer dat Hidde zo onrustig was! Wij waren gisteren bij schoonbroer/schoonzus. We hadden de Deryan mee om te demonstreren had al begrepen dat mn schoonbroer ernaar gekeken had op internet. Toen hebben we S uiteindelijk er een uurtje ingelegd boven. Was benieuwd. Maar ging echt prima. Heeft heerlijk liggen slapen tot we naar huis gingen. Zal binnenkort eens hier of op fb een foto'tje spammen. Tijd: Gaat idd echt snel en heb ook wel eens bij de aug 2012 gespiekt en dan denk ik terug aan vorig jaar! Gisteren een jaar geleden hebben we voor het eerst haar hartje zien kloppen. Was toch wel heel speciaal dat er echt 'iets' in je buik zit. Daarvoor dacht ik wel eens: dat kan niet, ik beeld het me in. En het heeft ook een tijd geduurd voordat ik besefte dat het niet zomaar wegging . Simple: Voor mij en ik denk dat ik voor Bika dat ook wel mag zeggen ben je in de laatste maanden echt een vriendin geworden . Iemand die altijd voor anderen klaar staat en die zichzelf vaak op de 2e plek zet. Ik weet nog dat ik me zo slecht voelde en bang was door de HELLP en dat jij ondanks dat Q zo ziek was steeds berichtjes stuurde hoe het ging. Zo lief was dat!! Terwijl jij de laatste was van wie ik dat verwachtte!!! Wij hopen (spreek ook even voor S en man) dat Q een heel mooi jaar krijgt en dat de bezoekjes aan het ZH afgebouwd kunnen worden. Vakantie: ik heb vanaf de vrijdag voor pinksteren vakantie gepakt. Wil eigenlijk met de tent naar Frankrijk (zat zelf aan het midden te denken, Loirestreek), maar man ziet het niet zo zitten. Waarschijnlijk gaan we al die zooi niet eens mee krijgen. Dus ga me eens even in Luxemburg verdiepen. Aangezien dat maar 1.5 tot 2 uur rijden is, zouden we een keer op en neer kunnen rijden en we zijn snel thuis als het niet gaat. Dan wel gewoon met de tent. En bij Luxemburg heb je toch al het buitenland gevoel. Eens kijken of we een leuke camping met een zwembad kunnen vinden.
Zo, alle schaapjes weer op het droge . Toen we op Hidde zijn logeeradres aankwamen, had de oppas-mama nog eens een poging ondernomen en accepteerde hij de fles gelukkig wel! Hij was wel erg moe (maar ligt dan ook meestal rond die tijd al weer in bed thuis), maar heeft de fles keurig leeggedronken (ja, zal onderhand wel dorst hebben gehad), netjes geboerd. Volgens de oppasmama was de flesweigering van vanmorgen puur eigenwijzigheid, haha, beetje protestgedrag zeg maar. Hij lag gewoon lekker op een dekbedje te spelen met zijn leenzusjes, kletsen, kirren, tv kijken etc., maar zogauw de fles in beeld was, begon het gekrijs. Fles weg, gekrijs weg. Verder niet verkouden, last van de oortjes of iets in die richting gelukkig. Slapen heeft vannacht gelukkig wel goed gegaan, ook gewoon in de Deryan; ben nog steeds blij met dat ding! Manneke net op bed gelegd, maar slapen lukt 'm niet echt. Misschien zo maar lekker saampjes op het grote bed met de tv aan, is ook lekker
@tijd: Het gaat inderdaad ONTZETTEND snel!! En zelfs bij mij kriebelt het als ik het augustus 2012 topic zie staan. Ik word er echt weemoedig van als ik aan vorig jaar terug denk... Nu mijn zusje 16 weken zwanger is en haar buikje goed zichtbaar begint te worden, en ze het kindje voor het eerst heeft gevoeld, voel ik me af en toe zelfs een klein beetje jaloers... voor haar begint het nog maar... de zwangerschap, die buik, de bevalling, het allereerste moment met je nieuwe kleintje op je buik, de kraamtijd... Maar ook bij haar is het de vierde en laatste keer en ik besef dat haar kindje even snel groot zal zijn als het mijne en dat er straks nog amper verschil te zien is tussen die twee. Het is dus even gevoel achterwege en verstand laten spreken. Ik heb het echt afgesloten en het zal altijd wel blijven kriebelen... het is gewoon het mooiste wat er is, dus begrijpelijk wellicht ook. Ik maak me helemaal klaar voor binnen enkele jaren 3 pubers en 1 peuterpubertje in huis... can't wait... @zomervakantie: Wij hebben geboekt voor 12 dagen Provence
Zo, wij zijn afgelopen vrijdag naar de Efteling geweest. Het was een super leuke dag en ook Anne-Fleur heeft er, gek genoeg, best wel van genoten (was veel wakker, keek haar oogjes uit en brabbelde en lachte wat af de hele dag). Gisteren was ze een klein beetje lastiger dan anders door het verstoorde ritme, maar dat heeft ze vandaag weer ruimschoots goed gemaakt... zalig toch, zo'n dagje uit met het gezinnetje!!! Echt voor herhaling vatbaar!
@zomervakantie: wij gaan in Mei weer naar Tenerife, vaste prik! Komen daar al jaren, kennen links en rechts wat mensen en hebben er ook een aantal geboortekaartjes naartoe gestuurd. Iedereen dus benieuwd naar ons manneke, dus ik begin al af te tellen, zucht... Kanniewachten, zeker nou het zulk but-weer is, hihi! Vind het ook wel spannend, eerste keer vliegen met ons drietjes; nou ja.... met Hidde buiten de buik dan . @tijd; zucht, jaaaaaaaaaaaa...... Volgende week 5 maanden alweer... Maar in tegenstelling tot anderen hier kriebelt het bij mij niet hoor. We genieten volop van Hidde en zijn zo compleet naar ons idee. Ik kijk al uit naar het voorjaar, alle 1e keer-dingen (straks eitjes zoeken met pasen, vaderdag, moederdag, lekker op de fiets, eendjes voeren, veel wandelen), heb ik allemaal zo'n in in. En de eerste verjaardag in Augustus natuurlijk, dat lijkt me pas écht leuk om mee te maken! Heb Hidde al "beloofd" dat ik een hele stoeren taart voor hem ga maken, haha... Afgezien van het feit dat we vandaag een beetje langs het ritme liepen, is Hidde weer gewoon de oude gelukkig; goed gedronken, en vanmiddag zelfs 2 uurtjes lekker geslapen! Konden papa en mama ook mooi effe bijtanken, want gisteren zijn we op stap geweest voor het eerst sinds een X-aantal maanden... pfff... niks meer gewend dus, haha ... Heb net lekker met de kleine man in bad gezeten; had 'm mooi tussen mijn benen gezet en hij vond het toch wel interessant; vond het zo fijner als in zijn aquasit. Ik baal alleen dat onze badkamer soms zo'n tocht-hok is (ventialtierooster). Maar het heeft hem lekker ontspand (lag al bijna te pitten voordat ik 'm had aangekleed), daarna relaxed flesje en toen kon ik 'm zo in bed leggen.