Er werd hier in het topic toen veel gesproken over het feit dat mensen hun kindjes eerder geboren wilde hebben omdat ze er klaar mee waren. Hier kon ik absoluut niet tegen omdat ik al meerdere malen meegemaakt heb dat het misging bij vroeg geboortes. Om die reden ben ik hier toen niet meer gekomen. Nu de kindjes geboren zijn verwacht ik dat het hier weer gezellig is. maar ben ik niet gewenst dan zal ik weer stoppen met posten.
Heb je spiraal bij je ha laten zetten? Bij mij hebben ze namelijk gelijk met de echo gekeken of ie goed zat. Ik had hem meteen na de na-controle laten zetten. Maar ik kan me wel voorstellen dat je in staat was om naar de drogist te rennen voor een test! Woensdag ga ik naar Simple. Dan gaan we even een plan maken om te gaan zwemmen. Waarschijnlijk iets van Aqua-joggen ofzo. Zorgen dat die zwangerschapskilo's eraf gaan. Zal wel lastig worden, na een KS schijnt die buik niet zo makkelijk te verdwijnen. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.
Ik heb gewoon een %&#-zwangerschap gehad. Eerst hyperemesis met 2x opname in het ziekenhuis omdat ik gedehydreerd was. Toen ging het een aantal weken goed, zolang ik maar rustig aan deed. Daarna kreeg ik zeer ernstige BI. Kon haast niet meer lopen en lange afstanden > 1 km kan ik nog niet lopen en naast de BI had ik klachten van HELLP/PE en verminderd leven bij mijn meisje in combinatie met deceleraties (afzwakken van haar hartslag). In de periode tussen de 35 weken tot de geboorte is heel veel contact geweest met mijn VK. Daarnaast zat ik ongeveer dagelijks in het ziekenhuis. Was het niet ter controle dan had ik wel weer hoofdpijn, lichtflitsen, overgeven, heel veel vocht vasthouden etc en moest ik er met spoed heen. Uiteindelijk was de veiligste keus (mede op advies van de VK) dat de kleine meid gewoon gehaald zou worden. Ook bleek bij een doorstromingsecho dat mijn placenta met 37 weken al niet meer goed was. Onze situatie is vreselijk kritiek geweest, we mogen van geluk spreken dat we haar nog hebben. Dat ik perse eerder (37 weken) wilde bevallen is niet zonder reden geweest. Ik voelde aan dat het erg fout was. Voor degene die het vehaal niet kennen. Ben met 39+2 ingeleid. Omdat ik heel heftig reageer op hormonen, reageerde ik heel heftig ook op de gel. Met als gevolg heftige (pers???) weeën en een deceleraties bij S naar een hartslag van rond de 60. Toen was het nog maar vliegen naar de OK om zo snel mogelijk een spoedks te krijgen. Helaas heeft een oud-klasgenootje van mij ongeveer hetzelfde mee gemaakt en heeft haar kindje het niet gered. Ik snap ook dat het voor een baby beter is om voldragen geboren te worden. Maar in mijn situatie was het beter dat ze geboren werd. Buiten mijn buik had ze veel meer kansen als erin. En het is dan niet leuk als je dat soort dingen in een ander topic leest en je weet dat het over jou gaat. Zeker als je de exacte situatie niet kent! De gynaecologen zelf zijn héél erg geschrokken van mijn bevalling!
Sjullie, ikke snap Maar als je dat niet leuk vond heb je dat niet laten merken hier of wel? Tenminste heb het niet gemerkt. (misschien ook niet meegekregen omdat ik al snel even niet echt van de partij was door zh-opname en geboorte) Van mij mag je hier gewoon gezellie weer meebabbelen hoor! Als je iets niet zint mag je het van mij ook gewoon zeggen hoor. Doe ik ook hihi Ik heb de spiraal bij de gyn laten zetten maar na 3 tot 4 mnd heb ik een tweede controle
Angel, jouw laatste weken heb ik ook gemist en wist ook niet dat het zo pittig en kritiek was! Gelukkig dat alles dan idd goed is gegaan. Lijkt het nu zo of is het zo dat PE/HELLP en andere 'aandoeningen' nu veel vaker voorkomen dan vroeger?
Jup, is heel heftig geweest. Het is echt een wonder dat we er beide nog zijn! En mijn moeder had het ook. Precies zelfde als ik had. Ook met inleiden zo'n rare reactie! Ik mag nooit meer ingeleid worden en S waarschijnlijk ook niet als ze ooit zwanger is.
Toen was ik al niet meer in het topic Angel. Ik ben eerder weggegaan. Want dat is natuurlijk een hele andere situatie. Het was mee om mensen (geen idee of ze hier nog komen) die met 20 wkn al riepen: ik ben er klaar mee, hoop dat ze met .. weken komen, ik ga vragen of ze het kindje snel kunnen halen etc. Ik had echt zoiets van: hallo, je weet dat een zwangerschap 40 weken duurt en niet 32-34-36 weken.
Pfoeh nee... met 20 weken hoeft van mij ook nog niet hoor! In de laatste weken heb ik ook wel geroepen van "Laat maar komen", maar idd, ik kan me voorstellen dat je je daar een beetje aan stoorde. BTW; welkom terug Sjulie! Tuurlijk is het hier gezellig Dames met spiraaltje; bevalt dat goed? Zit na de bevalling weer terug aan de pil. Aan de ene kant baal ik ervan dat ik weer elke dag eraan moet denken, aan de andere kant is mijn cyclus eigenlijk vanaf de eerste strip weer als voorheen. En ik heb eigenlijk nauwelijks last van mijn menstruatie, dat is wel lekker. Ook al kan ik er bijna de klok op gelijk zetten wanneer het komt, toch overvalt het me soms, simpelweg omdat ik het niet aan voel komen! Nou, papa heeft eindelijk de Stokke helemaal omgebouwd, haha... Heb kleine man er straks efkes ingehad voor de probeer, maar moet hem nog effe in het tuigje hijsen een keer. Op zich zit hij wel goed rechtop als je hem steunt, en als hij in de box op de buik ligt steunt hij ook wel op de elleboogjes, maar op de een of andere manier snapt Hidde nog niet helemaal dat hij, als hij dus bv in de stoel zit, hij zich met zijn handjes vast kan houden en erop kan steunen. Man, man, man, wat was hij net druk zeg! Lulde ons de oren van de kop!!! Prrrrrrrrrrr, krrrrrrrrrrt, Ieieieieieh! En dan van die hele hoge gilletjes, haha. Ik roep dan wel eens: "Je moet op de markt gaan staan, vis verkopen!" Gisteren tussen de buien door nog effe gauw rondje kringloop en joehoeeeeee.... weer 6 Disney-Boekenclub-Boekjes gescoord! Die had ik vroeger zelf altijd al, nu wil ik ze voor Hidde gaan sparen. Op MP willen ze er soms de hoofdprijs voor hebben, bij de kringloop maar 40 ct. per stuk!
Spiraaltje: Mij bevalt het prima. Het inbrengen was erg pijnlijk (vooral het samenkrampen van de bm). Maar toen het eenmaal had ik nergens meer last van. Die arts assistent zei dat ik nog wel een aantal weken buikpijn kon hebben en dat ik het een kans moest geven maar daar heb ik nooit last van gehad. Had voor de zwangerschap ook de pil. Op zich was dat prima voor mij alleen in de stopweek had ik altijd hele erge migraine. Dus wat deed ik: de pil doorslikken (op advies van de ha). Na een aantal maanden bouwde ik dan maar weer eens een stopweek in met alle ellende van dien. Was ik dus een dag of 3 doodziek, de medicatie voor de migraine werd ik nog zieker van. Dus nam ik maar niks meer. Nu heb ik wel eens hoofdpijn maar migraine heb ik al 1.5 jaar niet meer gehad!
Ik had ook de pil voor de zwangerschap en slikte m ook door ivm endometriose. Nu spiraaltje. Het plaatsen voelde ik juist helemaal niet. Miss omdat jij een ks hebt gehad angel dat je t wel voelde. Leuk de stokke. ik hoop ook echt dat mijn stoel komende week binnen is. Die disney boekjes had ik ook!
hier weer aan de pil straks, maar nu nog niks. Gaan jullie kids al in de wandelwageninzet? Ik wil ze zo lang mogelijk in de bakjes houden. Denk dat ze met 7 mnd over gaan naar de wandelwageninzet. We hebben vorige week een Babboe bakfiets gekocht! Daar kunnen we lekker mee op pad van het voorjaar
Tygo zit vanaf van de week in de buggyzit. Hij paste niet meer in de bak. maar heb m wel zo lang mogelijk in de bak gehad. Ik heb de hauck up 'n down kinderstoel. Och, een bakfiets. Wil ik ook zo graag!
Denk idd dat het uitmaakt of je natuurlijk bevallen bent of KS gehad hebt. Maarja, hij zit er in voor max 5 jaar. Poeh, vandaag maar eens de hele administratie opgeruimd. Wat een werk. Maar het is grotendeels klaar. Op wat dingen van man na.
Ik hou het wel bij, alles van 2011 moet nu naar zolder. Heb dat uitgezocht. Ben de laatste tijd er gewoon niet aan toe gekomen. Zo druk met werken. Extra uren maken. Ben blij als het carnaval is. Paar dagen extra vrij en er even tussenuit.
Mijn baas gaat vaak op vakantie. En meestal de schoolvakantie. Die wil ik niet opnemen. Dus werk ik nu meer zodat ik dat niet allemaal op een vrije dag hoef in te halen. 1 uur langer per week merk je niet, maar een hele dag wel. Mijn vervangster heeft daarnaast een hoop werk niet gedaan. Dus dat ben ik aan het inhalen. Moet nog een kleine 200 patienten oproepen en allemaal zien..... Heel veel werk dus, naast mijn vaste patienten. In de andere praktijk zijn veel mensen waar ik thuis ging vergeten. Die ben ik nu dus ook allemaal aan het zien, vaak ook nog buiten de tijd. Meestal ben je niet in een half uur weg omdat ze al lang ken. Ach ja, hoort erbij. Krijg er ook weer veel voor terug.
Wat verlof betreft wel. Had nog uren over van vorig jaar. Dus hoef niet heel veel extra te werken. Maar kan het maar beter nu al gehad hebben . Waarschijnlijk ga ik dan in de zomerperiode wel een vrijdagmiddag extra (als ze dat goed vinden, ze hebben liever niemand daar op vrijdagmiddag). S ligt eindelijk in bed. Nu snel nog een machine met was aanzetten en dan lekker bankhangen. Als dochterlief dat mama gunt. Man is naar een vriend even een gasslang aansluiten. Hij heeft me beloofd op tijd thuis te zijn. Ik ben benieuwd.....