Dit heb ik Sjulie gezegd: Als je graag wilt blijven staat dat je natuurlijk vrij, daar hebben wij niets over te zeggen. En wie weet kunnen Angel en ik het toch achter ons laten. Emoties lopen nu natuurlijk hoog op even. Maar aangezien je hier zelf naar vroeg krijg je ook een eerlijk antwoord. Hier haal ik niet uit dat ik voor de groep zou spreken en ook niet dat je van ons echt niet zou mogen blijven. Je vroeg naar onze mening en die kreeg je. Ik zou zelf dan ook niet meer blijven, maar we hebben het je niet verplicht.
Maar ik zal het je makkelijk maken, dat ik hier geirriteerd door word is mijn probleem. Ik vertrek, kunnen jullie lekker doorkletsen. De meiden op FB, ik zie jullie daar.
Dan blijf ik in het topic posten. Ik heb mijn oude berichten teruggelezen en snap nog steeds niet dat het zo groots uitgemeten wordt. Wat ik geplaatst heb is: Ben momenteel niet veel op zp. Ben het een beetje beu, zit nog in 2 andere topics hier met andere dames die in aug uitgeteld zijn. Man wat een gezeur daar. Iedereen hoopt daar gisteren nog te bevallen terwijl ze pas 37 weken oid zijn. Kan ik niet zo goed tegen hihi, Snap niet dat ze zo vroeg willen bevallen. Ben blij dat ze er nog in zitten denk ik dan. Volgens mij noem ik geen namen en wordt er nergens naar jullie verwezen. Ik wordt in in een prive bericht weggezet alsof ik mensen wat aangedaan heb door wat ik gezegd heb...
Ga geen ruzie meer maken, maar wees dan wel zo netjes om ook je post te plaatsen van 31 juli waar in je aangeeft dat IEDEREEN uit dit topic zit te zeuren. En namen noemen is niet altijd nodig Speel dan iig open kaart. Je hebt Angel en mij wat 'aangedaan'. Wij hebben hier veel verdriet om gehad. En gezien onze reacties nu, kan je wel stellen dat we dat nog hebben.
Ik heb gisteravond meerdere malen met Bika contact gehad, zowel telefonisch als via whats app en ik heb mijn mening geven. Het is toen op ons heel rot over gekomen en de betreffende berichten waren van 31-07-2011. Dus niet met 20 weken. Toen waren wij beide 37 weken zwanger. Je had je ergernis hier moeten uitspreken en niet in een ander topic! Dit komt echt zeer lullig over en als het zo moet dan ben ik ook weg!
En ik begrijp dat je dat vervelend vind als je jezelf dit persoonlijk aantrekt, maar dat is nooit mijn intentie geweest. Als ik van je/jullie situatie op de hoogte was geweest dan had je jezelf dit niet aan hoeven trekken. Jullie waren namelijk niet de enige die zo poste en het was niet enkel aan jullie gericht. Het was een opmerking in het algemeen bij beide augustustopics. Er waren verschillende dames die het liefst met 35 weken mama geweest waren omdat ze niet meer konden wachten. Het spijt me heel erg als je jezelf hierdoor ongelukkig voelt dat is nooit de bedoeling geweest.
Ik praat ook nergens over 20 weken, het was aan het einde van de zwangerschap. Vind het wel erg vervelend dat er nu gezet wordt dat ik jullie wat aangedaan heb. Zoals ik al zeg heb ik jullie namen nergens genoemd en was ik via het augustustopic van toen niet op de hoogte van jullie kwalen tijdens de zwangerschap. Als dat wel zo was geweest hadden jullie jezelf waarschijnlijk niets aangetrokken van de post want dan had je begrepen dat het over dames ging die vroeg wilde bevallen omdat ze niet konden wachten. Vind het erg vervelend dat ik jullie topic overhoop gegooid heb.
Ik ook! @Angel en Bika: Jullie wil ik wel absoluut niet weg, hier... we zijn nu al maanden een groepje, laat dit dan alsjeblieft zo blijven!! Kunnen jullie er niet samen uitkomen en er een streep over trekken... er van uitgaande dat dingen niet zo bedoeld waren als ze toen zijn overgekomen???
Dankjewel!! En het mooie is, super origineel hier, want ik woon in België Aantal keer gegeven in de laatste 10 jaar: Hanneke: ongeveer 16 keer Geert-Jan: 1 keer (mijn zoon) Brechje: ongeveer 28 keer Anne-Fleur: ongeveer 23 keer Heel originele namen dus!! Maar die van jou komen ook niet zo vaak voor lijkt mij. Ik had Bracha nog nooit gehoord toen jouw dochter geboren werd (inmiddels wel al eens gezien bij de aftiteling van een Nederlandse serie of zo) en Rhein vind ik persoonlijk een mooie naam, maar had ik ook nog niet zo vaak gehoord.
En 't zijn ook kleintjes hé, die van jou??? Net zoals ons meisje. Vorige week gewogen en 6.230g en ongeveer 62 cm!
Rhein is een kleintje, die zat met 4 mnd op 58,5 cm met 5190 gram. Zit daarmee inmiddels op de onderste lijn, hij zat er bij geboorte een heel eind onder! Bracha is gewoon. Die zat met 4 mnd op 64,5 cm met 6000 gram. Wel zijn het 2 slanke dennen hihi Hoop deze week weer te kunnen gaan wegen. Morgenvroeg bellen of er plaats is deze week. Ze zijn namelijk alweer aardig gegroeid! Het is bij ons namelijk vrij inlopen op dinsdag tussen 0900 en 1000 maar dan slapen ze nog.
Rhein lag er zojuist om 1910 al in! Zo vroeg is nog nooit gebeurt. Ze waren vanmorgen om 0800 pas wakker en nadat we met zijn vieren in bad waren geweest was hij gesloopt hihi. Hoeveel drinken jullie kindjes, of zijn het hier allemaal bvkindjes? Hier drinken ze nog 4x 180+6 en 1x 150+5, de tweede fles van de dag is wat kleiner, die drinken ze bijna nooit leeg. We halen ze om 0700 uit bed en liggen er meestal rond 2000 in. We voeden overigens op verzoek.
Ik wil nog voor de laatste keer even kwijt: Wat mij betreft is iedereen welkom en ik ga niemand scheef aankijken of iets verwijten. Kom voor de gezelligheid en zou het dus graag heeeeel gezellig houden (met zijn allen! En ja, dus ook met Sjulie, Angel én Bika ) Hihi maar grappig idd, zulke oerhollandse namen in België Lijkt me heel leuk met zijn allen zo in bad. Wij hebben alleen een douche dus moeten het daarmee doen hihi. Meestal gaat Tygo nog in de tummytub. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit (voor Sjulie, de rest weet het al ): 9:00 Tygo uit bed 1e flesje, 11:00 / 11:30 naar bedje, 13:00 fruithapje en flesje, 15:00/15:30 naar bedje, 17:00 papje plus flesje met overgebleven melk, 19:00/19:30 naar bedje, 23:00 laatste flesje op zijn kamertje en gelijk weer naar bed. (Ik werk in de avond vandaar laat er uit ) 4 keer dus 180 + 6. Heb volledig BV gegeven tot 2,5 maand en toen liep het bij mij terug waardoor ik ben gaan combineren tot ik helemaal was opgedroogd Tygo heeft met dit schema eigenlijk nooit eerder of later honger dus hebben altijd het zelfde.
Karen, Bracha spreek je uit met een g. Veel mensen denken sj: Brasja. We hebben de naam ook van Bracha van Doesburg. Rhein is gewoon een hollandse naam of de duitse schrijfwijze van de rivier de Rijn hihi. Buddy, er worden ook wel tweelingen met ongeveer hetzelfde gewicht geboren. Er is bij mij ook geen reden aanwijsbaar waarom Rhein kleiner is. Ze hadden een eigen placenta en die is na onderzoek in het zh ook even gezond bevonden als die van zijn zus. Wel lag hij linksonder in mijn buik en kindjes die linksonder liggen zijn in bijna alle gevallen kleiner, en een jongetje. Grappig he hihi. dagindeling: Buddy, dat is nog best een lange dag! Geef je die late fles nog omdat hij anders niet doorslaapt? Wel relaxed zo'n exact schema hihi Hier is het schema ongeveer, scheelt ooit een half uurtje. 0700 wakker maken en flesje 180+6 0800 terug in bed 100/1030 uit bed en flesje 150+5 1300/1330 flesje 180+6 1400/1430 naar bed 1630/1700 uit bed en flesje 180+6 1900/1930 flesje 180+6 2000/2030 naar bedje. zo ziet onze dat eruit zo ongeveer, maar zie nu wel dat ze minder overdag gaan slapen en snachts langer.
Dat was exact zoals ik ook dacht dat Bracha uitgesproken werd, dus had ik het toch goed! Dagindeling van Anne-Fleur: 8.00u: eerste voeding, borstvoeding 11.00u: tweede borstvoeding na het badje 14.00u: flesje van 180cc 17.00u: fruithapje + borstvoeding 20.00-21.00u: laatste voeding, flesje van 180cc Dit schema is meestal ongeveer hetzelfde, maar kan toch nog een beetje afwijken, bv als Anne-Fleur wat ontregeld is geraakt door een of andere gelegenheid. Zo zijn we gisteren naar de verjaardag van mijn moeder geweest en was alles wat anders, hierdoor was ze vandaag ook meer moe en sliep ze langer. Het schema pas ik dan automatisch op haar aan...
Ik ben ook flexibel als het moet hoor. Als we weg zijn geweest en daardoor moe dan laat ik hem ook wel wat langer slapen o.i.d. Maar het is idd een vrij lange dag zo van mij maar dat komt door mijn eigen bedrijfje. Ik wil Tygo het eerste jaar niet naar de opvang brengen vandaar dat ik het zo doe. En ik heb eigenlijk geen idee of hij niet doorslaapt als ik hem eerder geef. Kan hem natuurlijk ook om 21:00 wakker maken en kijken wat het doet maar het is er zo gewoon ingeslopen en het werkt
Prima toch Buddy? Vind het altijd wel grappig om te zien dat er op zoveel verschillende manieren gewerkt wordt en dat het allemaal werkt! Ik werk ma-middag, dinsdag hele dag, do-ochtend en vr-ochtend hier gaan de kindjes 1 ochtend per week naar het kdv, opvrijdagochtend. Ma en di is mijn moeder er en op do is mijn vriend thuis. En heb als juf natuurlijk heel veel vakantie hihi