tweede helft van de fles weigeren/ tegenstribbelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Troef, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troef

Troef Lid

4 jun 2008
    11
    0
    0
    Hoi Ilse,

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Mijn dochtertje is 3,5 maanden. Ze is heel vrolijk en tevreden. Ze krijgt volledig flesvoeding. Ze is 5 kilo.

Ze komt eigenlijk nooit zelf voor een voeding. Ik voed haar al een hele tijd om de vier uur en de nacht slaapt ze door. Voorheen dronk ze heel snel haar hele fles leeg en leek het alsof ze nog honger had.

Maar nu drinkt ze sinds ongeveer 3 weken maar ongeveer de helft van de fles, ongeveer 90 a 100 cc in 10 minuten. Dan moeten stoppen we voor een boertje omdat ze niet meer verder kan drinken. Dat boertje doet ze ook. Maar dan wil ze de tweede helft van de fles niet nemen. Ze zit wel in mijn gezicht te happen en brengt haar handjes steeds naar haar mondje. Volgens mij tekenen dat ze nog wil eten. Maar als ze dan fles in haar mond krijgt, gaat ze driftig tegen stribbelen of huilen. Als ik dan doorzet ( misschien niet goed?) drinkt ze zo nog wel 70 of 80 cc.

Moet ik zo doorgaan, of moet ik niet meer aandringen? Volgens mij krijgt ze dan te weinig. Ik heb al geprobeerd niet aan te dringen, maar dan neemt ze de volgende fles nog steeds weinig. Ze vraagt er ook niet om.

Ik hoop dat je tips voor me hebt. Of een mogelijke oorzaak weet.

Groetjes van Troef

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Troef,

Ik begrijp uit je bericht dat je volledig flesvoeding geeft. Op dit stukje forum gaat het met name over borstvoeding. Ik kan je daarom ook niet 100% heplen. Om toch iets erover te zeggen kan je kijken naar het gedrag van kindjes van 3 -4 maanden. Ze krijgen steeds meer interesse in de omgeving. Het drinken kan dan wel eens op een lagere plaats komen.......Ik denk dat je zeker niet moet stoppen. Misschien even een pauze. Even boeren, verschonen en dan weer verder. Als je steeds halverwege een fles stopt zal ze te weinig binnen krijgen.

Misschien weet het CB nog meer tips voor je?

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina