DE BILT (ANP) - De tweede hittegolf in 2006 is een feit. Om 9.20 uur stond de thermometer bij het KNMI in De Bilt op 25 graden. Vanaf zaterdag is het boven 25 graden geweest, waarvan drie dagen boven 30 graden. Sinds 1948 is het niet voorgekomen dat er in één jaar twee keer een hittegolf was. Het record staat op 1947, toen in de uiterst warme zomer van dat jaar vier keer zo'n periode van zeer hoge temperaturen werd geregistreerd. Het is de 38e keer sinds 1901, dat er in De Bilt een hittegolf is vastgesteld. Het KNMI verwacht dat de temperaturen zeker tot het weekeinde boven 25 graden blijven. De langste hittegolf was in 1975. Achttien dagen, van 29 juli tot en met 15 augustus, kwam de maximumtemperatuur toen niet onder 25 graden. Op zes dagen was het in De Bilt dertig graden of meer. Overigens maakt een groot deel van het zuiden en oosten van Nederland nu de derde hittegolf van het jaar mee. Ook midden juni was het daar in een periode van vijf dagen dertig graden of meer. In De Bilt bleef de thermometer op 29,8 graden steken, waardoor daar de hittegolf net niet werd gehaald. Sinds 2003 heeft De Bilt elk jaar ten minste één hittegolf gekend.
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, ik hou het echt niet uit......er kwam al stoom uit mijn oren toen ik op stond
Ik zit nu op mijn werk, het is hier nu al 34 graden binnen, ik sluit vanmiddag de boel maar, dit is niet uit te houden. Hopelijk is het in mijn vakantie iets minder. Zo'n 25 á 27 graden is meer dan genoeg hier in Nederland. Maar ja, we klagen altijd hé haha. Het is of te warm of te koud of te nat hahaha
Ik doe helemaal niks en loop al te puffen haha... Idd we klagen altijd, dan te warm dan te heet, maar toen ik vorig jaar in egypte was, daar was het zo'n 40 graden minimaal... had niet zo erg last, maja hier in NL is de luchtvochtigheid heel anders als daar, waardoor het erg benauwd is... Hopen dat het snel minder word
puf puf puf puf puf..(nee ben niet aan het bevallen hoor) we hebben hier idd onze 3de hittegolf in het zuiden.. jak!!!
Ik vind dit ook echt te veel van het goede. van mij mag het wel 20 tot 23 graden zijn, kan je tenminste wat doen. Zit nu een beetje in huis te koekeloeren, maar buiten komen owwwnee ik blijf lekker in huis
Niet om jullie schrik aan te jagen maar heb al gehoord dat het zeker nog tot september rond de temperaturen zal blijven hangen van de laatste weken... Bij ons was het vandaag 37!!! graden... vind ik toch een beetje te veel van het goede. Eind mei regen en nu alleen maar hittegolven. Waar gaat dat toch naar toe???
ik had voor de gein zo`n tempratuurding op tafel gelegd in de tuin... hij gaf gewoon 45 graden aan.. ik kan er nog wel tegen.. met nadruk op nog.. maar mama`s zoals ik met een roodharig kindje zo zielig elke keer moet ik zeggen schat onder de parasol..schat niet daar zitten... en nog verbranden he.. tip voor alle lichte kindjes of ouders.. zonnebrand P20 perfect spul!
tja het is wel echt heeel warm ...gelukkig begint het hier nu te waaien en beetje te regenen...alleen die onweer dar heb ik het niet zo op ...klinkt misschien triest maar ben er toch beetje bang van ...maar 't koelt wel af kan ik misschien straks toch ff slapen .... liefs
Het was vandaag inderdaad niet te houden waar ik werk was het 45 graden binnen en de klanten die op het terras zaten zaten maar te klagen dan denk ik ook wie gaat er dan ook met dit weer op t terras zitten. Als ik vrij was geweest was ik de deur niet uitgekomen denk ik. Maar toen ik klaar was met werken gelijk even naar huis bikini halen en daarna naar de campin en plons het zwembad in lekerrrrrrrrrrrrrrr.. Maar ja het is nu bijna 1 uur snachts en het is hier superwarm in huis en ik kan weer eens niet slapen. Het is de hele tijd aan het rommelen in de verte en zie af en toe eens een flits maar het zet niet door. Als het nu eens flink gaat waaien en regenen gaat misschien die warmte eens het huis uit. Wordt er gek van en dan te bedenken dat het nog een aantal weken kan duren. Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :x
Hier staat nu alles open..rond 23 u brak hier een hevig onweer los en een goed briesje hehe eindelijk beetje lucht. Zie er tegen op om in bed te kruipen..
Ik heb hier ook alles tegen elkaar open gezet maar de onweer die ik in de verte hoorde is geloof ik alleen maar verder weggegaan en de wind is ook gaan liggen dus het is nog steeds stik benauwd hier binnen alles plakt. bah!!
Hier het zelfde ben maar aan mijn cv gaan werken van slapen komt toch niks geloof ik bah bah iets minder mag van mij wel wat een hitte
Ik ben met precies hetzelfde bezig, Ik ben op zoek naar een andere baan want ik werk alleen nog maar 1 dag en voor de rest avonden en hele weekeinden en ik heb een maneetje thuiszitten die ik ook wel eens wil zien en niet alleen in bed Ach misschien slaap ik om 3 of 4 uur maar dan ben ik om 9 uur weer wakker en dan val ik misschien morgen middag nog even in slaap hoop ik want met die warmte kom je echt slaap tekort.
oooh zo het beginy hier ineens te stortregenen!! Nu maar hopen dat het binnen een beetje gaat afkoelen
Dat is nu juist het probleem heb vanavond na het eten 1,5 uur geslapen resultaat nu klaar wakker zijn. En dan te weten dat ik om 9 uur een afspraak heb en zou daarna bij mijn schoonmoeder gaan behangen. PPPFFFFF Wat doe ik mezelf weer aan, maar oke afspraak is afspraak nog een weekje en dan lekker op vakantie. KAN NIET SNEL GENOEG GAAN.
Zo he gelukzak iedereen gaat maar op vakantie en ik kan geen vrij krijgen in het hoogseizoen ( horeca he) Mijn vakantie is pas begin december op wintersport. Ik hoop dat het morgen niet meer zo warm is als vandaag
ik lees regen?!?! hier was geen regen wel een flink briesje thats it.. geen oog dicht gedaan!! en me dochter ook niet!!