Wat ik nu toch heb gezien.....ben er nog verdrietig van. Ik zag ons buurmeisje van 8 met een betraand gezichtje langs ons huis lopen dus ik ging ff bij het raam kijken en toen liep ze weer terug,maar op dat moment kwam haar moeder net aangelopen en stonden ze precies voor ons huis. Begint ze toch boos te doen en geeft ze haar zo een mep....kon wel janken joh!! Vond het zo zielig voor dat meisje. Dit is al de 2e keer dat ik zie dat ze 1 van haar 4 kinderen slaat!! en je hoort ze regelmatig heel hard schreeuwen tegen die kinderen die dan vervolgens beginnen te huilen. Laatst hadden die ouders knallende ruzie,de hele buurt kon meegenieten,ze gingen elkaar ook gewoon slaan en schelden waar hun zoontje van 3 bij was!! Ik ben echt heel erg pissig!! Vind het echt rotmensen. Heb echt medelijden met die kinderen. Die bange blik van dat meisje...... Ben vroeger heel erg veel geslagen en altijd bang geweest. Daardoor ben ik heel erg onzeker geworden en heb het er nu nog af en toe moeilijk mee....en zag dat bange meisje.....ik weet precies hoe ze zich voelt,zo zonde hoe ze die mooie kinderen verpesten,dit heeft voor altijd impact op die kinderen!! Wat moet ik hier nou mee? Het schijnt dat ze al onder toezicht zitten van de kinderbescherming. Moet ik ze bellen zodat ze er een melding van kunnen maken ofzo? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Vind het gewoon zo zonde dat die mooie leventjes worden verpest!! En gewoon zielig voor die kids!
Als ik jou was zou ik ook bellen, Je weet maar nooit wat er nog meer gebeurd he.... Beter voor niets gebeld dan dat het te laat is. Succes ermee Liefs san
Ik was in eerste instantie waarschijnlijk naar buiten gelopen en die vrouw even aangepakt, ( wetende dat dat niet de juiste manier is, maar toch een eerste reactie van mijn kant). Maar idd bellen zou ik ook doen, je zou maar een keer te weinig hebben gebeld en ze gaat door het lint, en het gaat mis, je vergeeft het jezelf nooit als je later moet zeggen : ow had ik maar gebeld. Die vrouw weet donders goed dat ze goed fout zit, de kinderen zitten niet voor niks onder toezicht. En toch iemand moet voor die kindjes opkomen ( tenminste zo is mijn mening over zulke verschrikkelijke dingen)
Ik zou ook zeker bellen.... Ik moet er niet aan denken dat ik niet zou bellen en moeders draait echt eens door.... Dan zou ik het mezelf niet vergeven dat ik niet gebeld heb! Arme kinderen....
Ja, ik zou ook bellen. Alhoewel het wel heel makkelijk is om te zeggen natuurlijk. Want ik kan me ook weer voorstellen dat je wel twee keer nadenkt voordat je zo'n belletje gaat doen. Kan je trouwens anoniem bellen? Weet iemand dat?
Ja ik moet zeggen dat ik ook in staat was om naar buiten te gaan,maarja tis best wel eem asovrouw die met al meerdere buurtbewoners een woordenwisseling heeft gehad ,ook met ons. En als ik haar daarop zou aanspreken,leek me niet zo verstandig,mijn man was ook niet thuis. Maar moest de hele avond eraan denken en toen ik in bed lag,had ik bedacht als ik haar morgen zie dan zeg ik daar wat van! Maar toen bedacht ik me dat we vandaag tot maandag naar het bieschbos gaan en zijn we niet thuis. En als er dan een ruzie is,wie weet wat ze met ons huisje doen?? Ze zijn echt aso hoor,had ze een keer betrapt op grond van de buurvrouw stelen. En ze staan bekend bij de politie,zo was laatst de vader ook weer opgepakt voor het stelen van planten. En ze hebben ook al tegels uit tuinen gepikt,zo schijnt. Dus niet echt een lekker sociaal gezin. Maar ik ga ZEKER bellen,weet alleen niet waar,hoe of wat. Volgens mij is het anoniem,maar al zouden ze mijn naam doorgeven dan heb ik daar ook geen moeite mee,moet ze maar niet voor mijn raam haar kind meppen. Er zullen nog wel meer uitbarstingen komen,vrees ik. Vooral nu ze vakantie hebben en de hele dag thuis zijn. Ik heb wel gehoord dat als je een melding doet,dat ze daar niet zo veel mee doen Zo belde een buurvouw een keer over haar buurjongetje,die echt erg werd mishandelt en tot 23.00 nog buiten rond liep enzo. Zegt de man van de kinderbescherming nadat ze haar verhaal heeft gedaan,waarom vertelt u mij dit? Deden ze er gewoon niks mee!!!
BELLEN dat zou ik doen. Ik ben als kind veel mishandelt door mijn vader op alle mogelijk manieren die je maar kan voorstellen. De rest van mijn broers en zussen trouwens ook. Bij ons in de buurt wisten velen het en draaiden hun hoofd. Nu als ik overstraat loop kom ik wel eens zo'n oude buur tegen "hey jij bent toch ...., hoe is het nu met je, wel beter dat jullie weg zijn bij je vader, hij was niet bepaald goed voor jullie" Nou ik hou niet van geweld maar @(%*#%@$&!@$$&@#. Dat denk ik dan. Mensen draaien tegenwoordig teveel hun kop weg voor dingen. En de vraag is kan jij met jezelf leven op het moment dat er iets ernstigs gebeurt en je niet alles hebt gedaan wat er in je bereik lag.
Ja ik wil ook erg graag bellen,dat had ikal besloten toen ik het zag gebeuren,maar weet niet hoe zoiets in zijn werk gaat,wie moet je bellen,naar wie moet je vragen? Wat moet ik zeggen? Iemand ervaring ermee? Ik ben zelf ook erg geslagen vroeger,niet zomaar een tik,maar echt inelkaar geslagen. En toen ik dat meisje zo zag....voelde me echt naar. Weet echt hoe ze zich voelt,zo bang. Ze zag mij ook. die moeder niet. Nu voel ik me weer schuldig,ze zag mij,ik zag haar en heb niks gedaan en zij hoopte misschien wel dat ik er wat van zou zeggen. Moet er constant aan denken,vind het zo zielig voor ze. Mishandeling heeft echt voor altijd gevolgen voor zo'n leven. Ik merk het bijmezelf. Een goeie stabiele jeugd is zoveel waard en zo belangrijk.
klik hier dit is echter voor midden holland maar wat ik eruit opmaak is dat je annoniem kunt bellen ik zou het gewoon erop wagen dit zeker niet door de vingers zien want er worden al genoeg kinderen mishandeld zoals je kunt lezen in het bericht en soms met dodelijke afloop dit kan en mag je niet zomaar aan je voorbij laten gaan , zeker niet als ze al onder toezicht staan wat jij vermoed succes
http://www.amk-nederland.nl/ Hier zou je het ook kunnen melden. Succes en jij ook sterkte er mee. Goed voor te stellen hoe jij je nu voelt. Mensen die kinderen slaan zijn geen mensen. Krijg het er koud van. Groetjes
http://www.amk-nederland.nl/ Advies- en Melpunt Kindermishandeling. Bellen hoor. Jij staat relatief ver van de situatie af en je vind het al moeilijk om te bellen. Die kinderen zitten er middenin en zullen waarschijnlijk al helemaal niet bellen. Absoluut doen! Ze staan al onder toezicht, dus het zal niet als een verrassing komen daar!
Wat vreselijk voor die kinderen zeg! brrrrrrr krijg het er helemaal koud van... En inderdaad bellen meis!!!!
Misschien kan je hier even kijken: http://www.kindermishandeling.org/VK/melden/ Het lijkt me inderdaad ook goed om een melding te doen hiervan. Succes meid!
vreselijk dit, zou ook gewoon bellen, ook al wordt gezegd dat het systeem niet helemaal werkt als zou moeten, maar dan heb je voor je gevoel toch een melding gemaakt, hoe vaak hoor je wel niet dat die gezinnen bij kb bekend stonden en dat er niets mee wordt gedaan
Ik zou ook even bellen. Zei kunnen dan kijken of de kids onder toezicht moeten en heb je zelf ook een geruster gevoel voor de kids
Echt gaan bellen hoor! Als die kinderen het heel erg slecht hebben, dan wordt er pas na heel veel telefoontjes en klachten échte actie ondernomen. Dan worden ze uit huis geplaatst ofzo. Hoewel dat natuurlijk ook heel erg is voor die kleintjes, is dat uiteindelijk natuurlijk wel beter als ze mishandeld worden. Dan kunnen ze een beter leven krijgen en aan hun zelfvertrouwen gaan werken. Is toch fijn als jij daar aan mee kunt helpen!
Potverdorie zeg! Ik kan daar met mijn verstand niet bij hoor. Zulke mensen moeten helemaal geen kinderen krijgen. Velen van jullie op dit forum moeten ik weet niet wat allemaal doen om zwanger te worden, terwijl dit uitschot ze gewoon krijgt! Ik heb met veel kinderen gewerkt, die het slachtoffer waren lichamelijk- en geestelijk mischandeling/ verwaarlozing. De gevolgen zijn ingrijpend, dat kan ik je vertellen. Zulke kinderen worden compleet kapot gemaakt. Vaak sta je in zo'n situatie ook machteloos, maar deze kids nog veel meer. Zij zijn niet bij machte om iets aan hun situatie te veranderen, maar een buitenstaander kan daar verandering in brengen. De links die hierboven vermeld staan, geven idd aan wat je in zo'n situatie kunt doen. Ook de politie in jullie regio is een goed aanspreekpunt voor dit soort situaties. Wat ik vaak ben tegengekomen en wat ook heel vaak in het nieuws is geweest! is dat er idd niet adequaat gehandeld word in dit soort gevallen. Hoe vaak komt het wel niet voor dat er kinderen dood blijven? Ook de jeugdhulpverlening is in ons land helaas een lachertje. Kinderen ontsporen als er niet gehandeld word....tja, ze maken van hun eigen kinderen een wrak....helaas. Bellen dus zou ik zeggen!!! Jij kunt er verandering in brengen, om ervoor te zorgen dat deze kids misschien nog goed terrecht komen... succ6 ermee..