Tweede holte te zien op echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dzhaemes, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dzhaemes

Dzhaemes Nieuw lid

5 sep 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik ben nieuw hier, 9 weken zwanger van ons 3de kindje en vandaag de eerste echo gehad. Alles zag er netjes uit, hartje klopte en baby bewoog zelfs, was leuk om te zien. De verloskundige zag nog een tweede holte, ze zegt dat dit vocht is of bloed. In principe hoefde ik me geen zorgen te maken en moet ik gewoon de termijnecho met 12 welen afwachten, meestal is dan ook te zien dat deze tweede "vlek" op de echo niet meer zichtbaar is. Ook zei ze dat het kan zijn dat er wel twee zwangerschappen waren, maar dat eentje het niet gered heeft. Graag jullie mening, want dit heb ik bij de eerste twee niet gehad.

Groetjes.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan idd beide. Een volgende echo zal waarschijnlijk wel duidelijkheid geven. Als je een foto hebt is het makkelijker mee te denken.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Die holte zou van de tweede zwangerschap kunnen zijn? In dat geval zal het vanzelf oplossen.
    Bij mij was er net zo iets te zien. Twee mooie bolletjes met elk een vruchtje en een derde bolletje gevuld met bloed: een hematoom.
    Het leken er net drie.
    Ook een hematoom kan vanzelf weg gaan, maar het kan ook voor risico's zorgen. Maar geen bloedverlies is goed. Ik liep leeg met 6 weken.
    Bij de volgende echo in de gaten houden en laat ze goed kijken of het er nog zit. Vaak met rust gaat het wel weg.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier met de echo van 6 weken een vruchtje te zien met hartactie en nog een holte met iets erin, maar was onduidelijk.
    met de echo van 8weken was er nog maar 1 holte te zien en de andere was weg. had wel wat bloedverlies gehad in de tussentijd.
    gynaecoloog noemde het een vanishing twin.

5. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik heb dit ook gehad. Kreeg een echo met 8 weken wegens bloedverlies, er was een tweede holte te zien gevuld met bloed. Of aanleg van de placenta of tweede vruchtje. Oorzaak weten ze niet zeker. Met 11 weken was de holte bijna helemaal weg.
    En je hoeft niet te betekenen dat je bloedverlies krijgt hoor. Je lichaam ruimt dit vaak vanzelf op.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Had ik ook. Bij 7 wk en 3 dagen zag ze ook twee vruchtzakjes, maar de ene lag zo ver weg dat het onduidelijk was hoe en wat. Andere zagen we een kloppend hartje. Gister termijnecho gehad, en we zagen nog 1 vruchtzakje met een kindje. Andere is verdwenen, geen bloeding gehad. In aanleg was het een tweeling zei ze.

Deel Deze Pagina