Tweede iui/kid kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Knuffie85, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Goedemorgen,

Mijn vriend en ik willen graag in september beginnen met nieuwe iui/kid pogingen in het Uz Gent.
    Daar is ons eerste kindje ook verwekt.
    Ik heb mijn verzekering gebeld en gevraagd hoe we dit nu kunnen doen. Moet ik eerst naar de huisarts of naar gyneacoloog in ziekenhuis in nederland of kan ik rechtstreeks door naar Uz Gent.
    Ze vertelde me dat we helemaal vooraan moesten beginnen in het traject. Maar dat kan ik eigenlijk niet echt geloven. Het is toch bekend wat er gaande is in de dossiers. Dan hoeven we die ellendige periode toch niet weer mee te maken.

Zijn er mensen hier die dit ook meegemaakt hebben en die mij misschien kunnen vertellen wat ik het beste kan doen?
    Ik ben er aardig vroeg bij. Maar het zaad bestellen duurt ook al een maand dus kan er beter maar vroeg bij zijn dat we er in september ook helemaal klaar voor zijn.

2. Knuffie85

Helemaal niemand?
    Dat is minder.

3. Knuffie85

Topic mag gesloten worden.

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Zijn er hier dames die zelf hun donor hebben uitgekozen bij esb of cryos?

Ik heb namelijk een vraagje:
    We hebben naar wat profielen gekeken en nu is er eentje die we beiden wel zien zitten, maar deze heeft alleen ici buisjes, geen iui.

Kun je voor iui zowel ici als iui buisjes bestellen? (in acht nemende dat de donor voor de rest akkoord is)
    Voor zover ik weet, moet ici-zaad nog opgewerkt worden voordat het geschikt is voor iui.
    Of zijn hier strikte regels voor dat alleen iui-buisjes besteld mogen worden?

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Knuffel, ik ben niet altijd op zp dus zie je berichtje nu pas.
    Ik heb destijds m'n huisarts gebeld en die heeft een brief met diagnoses etc naar m'n verzekering gestuurd.
    Meer niet.
    En achteraan aansluiten is echt onzin.
    Sterker nog, we hoefden niet eens op de wachtlijst (Düsseldorf) omdat we al bekend waren bij hun ;).

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Nee, voor iui moet je ook iui buisjes hebben. Voor icsi kan je wel iui en icsi gebruiken.
    Je kan esb mailen of ze binnenkort de iui buisjes beschikbaar hebben!

7. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou met de huisarts overleggen, zijn jullie met hormonen erbij zwanger geworden of alleen iui?
    Je hebt altijd een verwijzing nodig van de huisarts. Heb je die destijds via de huisarts gehad?

8. Knuffie85

Ik weet het ondertussen al.
    Maar toch bedankt voor je reactie

Deel Deze Pagina