Berekening loon tijdens verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Juudith, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudith

Juudith Nieuw lid

21 aug 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV,

Afgelopen schooljaar heb ik, als invaller, fulltime gewerkt op een basisschool. Per augustus krijg ik een vast contract, parttime. In oktober ga ik met verlof. Nu vraag ik me af hoe mijn loon tijdens mijn verlof wordt berekend. Is dit gebaseerd op de uren die ik afgelopen jaar heb gewerkt of wordt er enkel gekeken naar het contract dat ik heb zodra ik mijn verlof in ga?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groeten Judith

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Juudith,

De hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) wordt berekend over een periode van een jaar voorafgaand aan ingang van je verlof van het dienstverband waarin het verlof begint.

Ik ga er vanuit dat je niet veranderd bent van werkgever en je bij je werkgever nog altijd onder hetzelfde loonheffingsnummer bekend bent (vraag dit je werkgever). Is dit het geval? Dan kijkt UWV naar een periode van een jaar die eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand (of 4 weken) voor ingang van je verlof. Alles wat je in die periode verdiend hebt aan SV-loon wordt bij elkaar opgeteld en gedeeld door 261. De uitkomst is je dagloon. Dit dagloon krijg je 100% uitbetaald.

Actuele informatie over de berekening van het dagloon van de WAZO lees je hier.

Ik wens je alvast een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina