Tweede Kamer verkiezingen 22 november

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madeliefje06, 17 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Ja, dat klopt inderdaad en dat is inderdaad erg weinig en zeker niet voldoende om er wat voor terug te kopen. Sorry, mijn aaname dat je het financiële plaatje niet helder had, klopte duidelijk niet dus.

Wel bijzonder ergens, wij hebben in ons vorige huis 11 jaar gewoond en het verkocht voor 150.000 euro boven de aankoopprijs en dan ook nog vrij veel afgelost in die 11 jaar, terwijl wij het ook nog eens aangekocht hadden voor de huizencrisis (dus huis had ook nog onder water gestaan), en hielden dus veel meer over dan je vader, die dan weer veel minder hypotheek heeft. Waar dat verschil dan in zit? Misschien is het regio afhankelijk, hier kun je nog wel voor een redelijke prijs (onder de 3 ton) een appartement vinden, maar een huis niet eigenlijk, dat maakt dat huizen, zeker als ze wat groter zijn, over het algemeen echt wel meer waard zijn dan appartementen, maar dat geldt blijkbaar niet overal zo.

Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #1982 Liekje81, 26 nov 2023
    Laatst bewerkt: 26 nov 2023
    Hij woont in Tilburg. Paar jaar geleden heeft ie serieus rondgekeken, maar niks gevonden wat binnen zijn eisen viel. Hij wil graag minstens 2, liever 3 slaapkamers bv. Hij heeft een grote treinbaan die hij ook mee wil nemen. En tja, dan zit ie nu wel prima.

Mammavan5 en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @MamavanLieverd ik heb eens op Funda zitten kijken. Er zijn best wat appartementen met 3 slaapkamer voor onder de 3 ton. Echter niet toekomstbestendig, als in: stel hij komt met rollator of rolstoel te zitten wegens kleine gangen en keuken apart van woonkamer, dus klein. Of geen lift. Of er moet veeeel aan gebeuren. Hij moet wel echt iets perfects vinden, wil ie verhuizen. Want daarna gaat ie dat niet nog een keer doen.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.296
    4.299
    113
    Vrouw
    Snap ik. Mijn schoonvader woont al in dit huis sinds zijn trouwen . Mijn man en zwager zijn er geboren, mijn schoonmoeder is ook in het huis overleden. Zijn hele volwassen leven, alle ups en downs, alles heeft hij daar meegemaakt.

ik snap dat het dan ook emotioneel niet te doen is om dan te verhuizen. Als het niet zo gaan wel hoor, maar hij kookt zelf nog alle dagen, in het weekend eet hij bij ons. Brengt en haalt de jongste van school, past regelmatig op alle kleinkinderen tegelijk en is gelukkig nog heel fit. Hij gaat altijd met ons mee op vakantie en dat vind hij geweldig omdat wij altijd naar het buitenland gaan, iets wat mijn schoonouders vroeger niet konden financieel.

voor ons werkt het goed. Hij helpt ons doordeweeks met de kinderen en wij hem in de weekenden en vakanties . Ik had me echt geen lievere schoonvader kunnen wensen

Mammavantwee, TotalBella en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn vader is ook nog heel fit. Fietst veel, op een gewone fiets want een electrische vertikt ie, haha. Ik woon op 1,5 rijden, maar mn zus dichterbij, hij past in nood ofzo op. Doet alles in zn huishoduen zelf, kookt nog. Voordeel van dit huis is dat er een slaapkamer en badkamer beneden zijn. We zijn daar gaan wonen met mn moeder die MS had, dus ook met rolstoel goed te doen. Open keuken. In principe zou alleen de wasmachine naar beneden moeten, mocht naar boven gaan niet meer lukken. Hij heeft een hele grote rolstoelvriendelijke badkamer. En een buurman met wie hij goed contact heeft en oogje in het zeil houdt. Dus ja, waarom weg gaan? Ik snap dat ook wel.

mamabri vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Ja, dan is het ook geen optie he. Als ik hier kijk bijvoorbeeld, hebben we hier in de wijk (supermooie locatie met ook veel dure woningen) ook een (niet heel mooie) flat met koopappartementen, wat tegelijk ook een serviceflat is (je hoeft niet hulpbehoevend of oud te zijn om ze te kopen, maar dus wel toekomstbestendig) en hoewel de flat aan de buitenkant niet supermooi is, zijn het wel ruime appartementen en ziet het aan de binnenkant er wel leuk uit (stembureau, dus ik kom er afentoe binnen ;)). En betaalbaar dus. En het appartement wat mijn schoonmoeder in een naburige plaats heeft gekocht was ook onder de 3 ton met lift, niet zo ruim, maar voor haar prima. Geen serviceflat, maar wel met optie om hulp te krijgen van een nabij gelegen serviceflat. Jammer dat ze dat soort appartementen niet hebben in Tilburg inderdaad, ik vind dat wel iets wat aangepakt moet worden, want het gebrek hieraan zorgt ervoor dat er ook geen doorstroom is van mensen, die dat eigenlijk wel zouden willen zoals je vader.
    Hier heb je overigens ook een hoop wel heel dure appartementen, maar dus ook een aantal geschikte betaalbare opties.

Liekje81 en mamabri vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Denken jullie dat Yesilgoz vast houdt aan: we gaan niet in een kabinet of denk je dat ze erop terug komt?

8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ze zou er zomaar ineens geen actieve herinnering meer aan kunnen hebben dat ze dat gezegd heeft, dus wie weet!

mamabri, marais en tuc vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Ik weet het echt niet.

VVD’ers gaan zo’n beetje over lijken, maar ik hoop dat dit haar te ver gaat en dat ze niet zal toegeven.

(Tenzij er een engere formatie gaat ontstaan , in dat geval kan je je misschien maar beter opofferen door een samenwerking aan te gaan?)

Maar moreel gezien. Wat zegt zo een coalitie aangaan over jou als partij, als politicus .. misschien zelfs over jou als persoon?
    Dat laatste ben ik nog niet helemaal over uit hoor , ik wil dat wel gescheiden houden. Persoon - politicus. Maar omdat het gaat om zoiets moreels verwerpelijk vind ik het moeilijk om dat wel gescheiden te houden, merk ik.

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Even een heel andere benadering: waarom zou het erg zijn als je iets meer zou moeten betalen? Hoewel geld hebben 70+-ers nog nodig? Hoeveel spaargeld hebben ze? Dan is het toch niet erg om je vermogen 'op te snoepen'. Je leeft toch niet voor een erfenis, je doet het toch voor jezelf?

Maar oplossing zou zijn andere woonvormen waar mensen voor elkaar kunnen zijn met enkele gemeenschappelijke ruimtes.

11. tuc

tuc Niet meer actief

In de eerdere kabinetten waren er dus wel politici, bv Rutte die Wilders als persoon uitsloot. Hoe hij het precies zei weet ik niet meer, maar hij vond het inderdaad te verwerpelijk om dan deel te nemen aan een kabinet.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wil niet zeggen dat het er met bakken tegelijk in komt natuurlijk. En hij pot het niet op, doet juist nog leuke dingen. Of dingen aan zn huis, zoals laatst, spouwmuurisolatie.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Nou, het lijkt natuurlijk alsof zo'n gedoogsteun van de VVD een stap terug is maar volgens mij is het vooral een spelletje die ze spelen. Oh, kijk ons eens sportief zijn, het kabinet moet uit winnaars bestaan en bla bla. Maar op deze manier kan de VVD natuurlijk steunen wat ze willen en als de PVV een misstap begaat staan ze safe want ze horen tot de oppositie.

Maar snap sowieso niet waarom mensen nog op de VVD hebben gestemd na 2x een vallend kabinet, de hele woningcrisis, asielbeleid, toeslagenaffaire en 'geen actieve herinnering' taferelen.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het is het geld van die ouderen zelf. Het is dus aan henzelf of ze meer willen gaan betalen of niet en of ze hun vermogen op willen snoepen of niet. Ze hebben er hun leven lang hard voor gewerkt. Niet aan mij dus om een mening te hebben over wat ze met hun eigen geld willen doen.

Knuffelmonster, Juul75, Spectre en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Denk dat de VVD er op terugkomt onder het mom van: zouden het liever niet doen want we hebben verloren maat de kiezers hebben gestemd voor een rechtse coalitie en als wij niet meedoen is er geen meerderheid en kunnen er geen maatregelen genomen worden die nodig zijn.

citroenrasp, Syane, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Vooral omdat er ook veel mensen zijn die wellicht hun leven lang heel zuinig en bewust zijn geweest, heel hard gewerkt hebben met het idee: ik wil daar later royaal van leven, of zorg inkopen of aan mijn kinderen geven zodat die het makkelijker krijgen dan wijzelf. Wie zijn wij dan om over hun geld te beslissen? Vooral omdat er anderen zijn die wellicht heel royaal hebben geleefd, alles altijd op hebben gemaakt, hoe eerlijk is dat dan als die wel alles vergoed krijgen?

bloem82, Syane, Diiba en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.185
    3.823
    113
    Ik denk dat veel mensen er rekening mee houden dat je spaargeld aan het einde van je leven er kei hard doorheen kan gaan. Als je op een gegeven moment zorg nodig hebt, gaat het echt heel hard. En je weet van tevoren ook niet of je 75 of 95 wordt.. Dus dan denken mensen: liever maar zuinig aan blijven doen.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.133
    12.106
    113
    Mijn vader zou doodongelukkig worden in een andere woning dan waar hij nu woont. Hij wil daar nooit weg, en het is meer dan riant qua ruimte, inclusief grote tuin en grote schuur. Het is ook nog eens een bungalow opzet, wel 2 etages, maar badkamer/ slaapkamer op de bg.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja dat moet je eerst maar eens zien te halen. Mijn ouders werkten keihard (eigen zaak), leefden zuinig, maar mijn vader overleed toen hij 41 was.

Dat heeft mij wel anders hierna leren kijken. Natuurlijk moet je niet alles verbrassen, maar alles oppotten voor later (waarvan je niet zeker weet of je dat gegund is) vind ik ook zonde.

NiVa0230, Dubbelgeluk, marais en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Je geeft toch geld uit aan dat waar je op dat moment behoefte aan hebt? Als je liever gelijkvloers zou willen wonen, maar daardoor wel hogere maandlasten hebt, dan kan dat toch een heel goede besteding van je geld op dat moment zijn? Dat oppotten, zou dat nog een overblijfsel van de oorlog zijn?

marais, Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina