Wij wonen in een tussenwoning. Verkoopwaarde rond de 250000 euro. Wil ik dan hier in het dorp een appartement kopen dan moet ik minimaal 350000 euro betalen. Dat ga ik dus niet doen als de kinderen het huis uit zijn.
Zo kon mijn opa ook onmogelijk eten weggooien Als er wat overbleef wat niet bewaard kon worden dan at hij het op. Tot de laatste kruimel. Hij was sls krijgsgevangene in een Jappenkamp bijna verhongerd.
Of iemand die kundig genoeg is... Er stonden veel 'gewone mensen' op de lijst. Daar is in principe niets mis mee, omdat je ook weer wilt hebben dat alle groepen vertegenwoordigd zijn. Alleen voor bepaalde functies (verkenner, minister, staatssecretarissen) is niet iedereen geschikt. Disclaimer: ook met juiste opleiding/achtergrond hoef je niet geschikt te zijn
Ja, dat snap ik hoor. Hier zijn gewoon bijna geen woonhuizen te krijgen voor die prijs, net even gekeken, er staat toch 1 woning te koop onder de 3 ton, voor 275.000 euro, maar wel al verkocht onder voorbehoud (en van de woningbouw en redelijk uitgewoond, huurders hebben ook nog voorrang), de eerste woning op funda, die niet verkocht is onder voorbehoud, kost 375.000 euro. Hierdoor had ik dus het idee dat op de meeste plekken huizen meer kosten dan appartementen, maar dat blijkt niet overal zo te zijn. (En hier zijn ook een boel belachelijk dure appartementen trouwens, nieuwbouw 82 m2, voor 6 ton ).
Dat is een uitspraak van 1 willekeurig persoon. Wik toch niet zeggen dat al die andere stemmers er ook zo over denken? En zoals ik hier lees denken idd velen niet zo.
Denk je echt dat dit de enige persoon is die zo denkt? Ik weet zeker van niet. Ik vind het meest vreemde van dit alles, dat dit christenen zijn. Daar valt mijn mond echt van open. De christenen die ik ken zijn totaal niet zo. Ik voel juist altijd verbondenheid met christenen, omdat we vaak met dezelfde vooroordelen te maken hebben. En dan lees je dit. Ik vind dit totaal niet overkomen met de christelijke normen en waarden.
De jongere generatie heeft blijkbaar meer met rechts dan de oudere generatie. Plaatje is van twitter, bron onbekend
Ik zie volgens mij nergens staan dat zij christen is, maar daar heb ik misschien overheen gelezen? En als dat wel zo is, is dat inderdaad geen goed voorbeeld.
Ondanks mijn irritatie heb ik deze video bekeken. En ik ben het weer totaal niet met haar eens. Ze doet alsof omdat ze ooit moslima is geweest alsof ze de hele moslimgemeenschap kent. Moslims zijn in principe conservatief, dat klopt. Veel normen en waarden komen overeen met die van de christelijke partijen. Maar aangezien de moslims in Nederland een minderheid zijn, stemmen moslims niet conservatief. Juist links. Pvda en GroenLinks zijn al jaren de populairste partijen onder moslims. Omdat moslims stemmen voor partijen die opkomen voor minderheden. Sinds een aantal jaren Denk is opgericht, gaan er een aantal stemmen naar Denk. Verder doet Lale het overkomen alsof heel veel migranten op pvv hebben gestemd, want alle 10 haar vrienden hebben op de pvv gestemd. Dit is uiteraard ook grote onzin. Er hebben wel moslims op pvv gestemd, maar het aantal is onbekend en het zal ook wel meevallen.
Er was eerder afgesproken dat het wijs zou zijn om iemand met iets meer afstand tot de politiek te hebben ipv perse een representant van een partij. Dus jij hoeft niet perse een pvv-er aan te wijzen
Ik vraag me ook af wat zij verstaat onder moslims. Moslim ben je als je in Allah gelooft. Net als bij de Christenen zijn er die nooit naar de kerk gaanof een bijbel van dichtbij zien. Dus een moslim die nooit naar de moskee gaat en geen koran leest zal er niet mee zitten dat die verboden worden.
Dus jij vind dat zij niet iets kan zeggen over “de moslimgemeenschap” want ze kent niet iedereen maar jij kan dat vervolgens wel (en kent dus blijkbaar wel iedereen)? Haar woorden zijn onzin, die van jou daarentegen zijn de waarheid? Interessant….. Zou het wellicht kunnen zijn dat zij een groep kent waar ze over spreekt en dat jij een groep kent waar jij over spreekt? Dus dat dat naast elkaar kan bestaan?
Ik wist dat deze vraag zou komen. Ik ben moslima en maak nog steeds deel uit van de moslimgemeenschap. Zij was moslima en is geen moslima meer, ze is uit de moslimgemeenschap gestapt. Zij kijkt op een andere manier naar die gemeenschap dan ik. Zij is nu anti moslims geworden. Zal die gemeenschap ook zwart maken als Zij dat nodig vindt. Zie je het verschil? Verder ben ik een stuk ouder en wijzer dan haar
Het kan natuurlijk dat Lale Gül hele andere moslims kent dan Marais. Net zoals in alle groepen er verschillende soorten mensen zijn. Maar dit wordt door haar gebruikt om te beweren dat Wilders dus niet racistisch is, want " moslims stemmen ook op de PVV". Net als wanneer ik zeg: ik vind dat homo's niet mogen, maar ik ben niet aan het discrimineren want ik heb in de familie een homo. Met mijn uitspraak discrimineer ik. Als Wilders alle moskee's wil afbreken, koran's wil verbranden en alle moslims de Nederlandse nationaliteit wil afpakken om ze vervolgens buiten te schoppen dan ben je echt een racist, hoeveel moslims ook op je stemmen.