Tweede Kamer verkiezingen 22 november

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madeliefje06, 17 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik trouwens erg vind is hoe hard de mensen schreeuwen die nergens verstand van hebben en zich nergens in verdiept hebben.
    Omtzigt zegt nog niet aan onderhandelingen te beginnen, vanwege rechtsstatelijke problemen.
    Heel helder dus, hij kan nog niet met de PVV onderhandelen omdat te veel punten in strijd met de rechtsstaat zijn. Volkomen logisch dat hij dat eerst opgelost wil hebben met een informateur.
    Nu allemaal boze mensen op social media en onder nieuwsberichten dat het belachelijk is van Omtzigt, want hij zet de PVV stemmers buiten spel zo.
    Nu ben ik toch echt benieuwd (mocht hier iemand zitten die die mening deelt) willen die mensen dan echt dat Omtzigt nu gaat onderhandelen over allerlei zaken die tegen de rechtsstaat zijn, moet hij dat maar laten gebeuren?

Gewooniemand, Sherbet, Zara75 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Eens. :) Prima dat hij dat aangeeft. Lijkt me dat ze op een goede basis moeten starten.

Spectre vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja anders lijkt het mij sowieso gedoemd om te mislukken. Maar zouden de mensen van deze reacties dus willen dat we de rechtsstaat opzij zetten en gewoon coûte que coûte uitvoeren wat Wilders wil zonder na te denken.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.683
    113
    Hm, Wilders zegt nu ook dat hij helemaal niemand het land uit wil sturen. Vanwaar die andere toon? En zullen de aanhangers daar blij mee zijn, want ik ga er nog steeds vanuit dat velen op de PVV stemmen vanwege het migratiebeleid.

Komt er voor mij op neer dat hij die harde uitspraken alleen heeft gedaan om stemmers te winnen. En nu weet hij zelf ook wel dat het helemaal niet kan en dat hij toch moet gaan formeren. Dan maar wat milder om zo tot een coalitie te komen voordat er een komt zonder de PVV.

Bijzonder hoor.

Zara75, marais, Mammavan5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Hij heeft dat zeker gedaan om stemmen te trekken. Hij "parkeert het tijdelijk". Waar ik tijdelijk zie als: tot ze benoemd zijn.
    Hij zegt zelf al dat het asielbeleid en de islam in het DNA van de partij zitten. Dit houdt hij nog geen 3 maanden vol.
    Dus of hij draait idd weer heel snel terug en er komt hommeles in de coalitie.
    Ofwel hij parkeert dit langer en dan zijn heel veel PVV ers teleurgesteld. Want velen hebben idd om die reden op de PVV gestemd.

Zara75, Athina, marais en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik ook wel tekenend voor rechts vind: ze zijn nog niet eens begonnen met de onderhandelingen en Wilders valt Yesilgoz en nu Omtzigt aan. Van der Plas valt Yesilgoz aan...
    Wordt toch zo'n heerlijk stabiel kabinet.

Gewooniemand, Zara75, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.794
    113
    Omtzigt zegt nu hoe het ervoor staat: hij kan zijn principes en waarden niet verenigen met wat de PVV wil. Zoals hij in de campagne ook al zei. Dat is waar de verkenningen voor staan: uitzoeken wie wel of niet samen willen/kunnen werken.
    Onderbuikrechts: ondemocratisch, boehoe!

Alternatief scenario: Omtzigt zegt nu "nou vooruit misschien dan" en gaat een volgende fase in, na een paar dagen praten trekt hij alsnog de stekker eruit, omdat PVV en ethiek nou eenmaal niet samengaan.
    Onderbuikrechts: draaikont, tijd vergaan, boehoe!

Er is geen enkel frame waarbinnen VVD en NSC, met grote en zeer terechte zorgen tav een coalitie met Wilders, het goed kunnen doen.

En "het volk heeft gesproken, dus zo moet het". Aha die kennen we nog: Gesundes Volksempfinden, ik heb zo'n gevoel dat we die nog heel veel gaan tegenkomen de komende tijd.

Nee jongens, VVD en NSC zijn Wilders helemaal niks verplicht, en zijn stemmers ook niet. De verantwoordelijkheid van die partijen is het vertegenwoordigen van hun eigen achterban, vanuit het verkiezingsprogramma en de standpunten waar zij voor staan en die zij uitdragen. Zolang Wilders' standpunten en methodes onverenigbaar zijn met de hunne, valt er niet samen te werken. Simpel.

Gewooniemand, Juul75, Sherbet en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Echt woord voor woord eens. Ik volg veel via twitter, maar ik krijg er echt jeuk van.
    En Omtzigt heeft dit al in de campagne gezegd.
    Of de PVV stemmers hebben nu eindelijk wel het verkiezingsprogramma gelezen en ze zijn erachter dat wat Pieter wil betekend dat dat hele programma en de verkiezingsleuzen van Wilders niets waard zijn.

Gewooniemand, Saartje33 en Mammavan5 vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Klopt lees de brief net op X , prima standpunt van NSC wat mij betreft. Was te verwachten dat dat de reactie zou zijn.

Hoeft ook niet heel bijzonders te wezen, pak t partijprogramma en door alles wat ongrondwettelijk is zet je een streep. De rest is geschikt voor onderhandelingen. Had allang gedaan kunnen wezen, Wilders roept al tijden dat hij zich aan de grondwet wilde houden en dingen in de ijskast wilde zetten. Dan weet hij vast ook wel welke punten afvallen.

Op X gaat t wel aardig los trouwens, als je dat moet volgen dan kan je beter geen nieuwe verkiezingen hebben op korte termijn, tenzij je PVV wilt dan. :|

GossipGirlxoxo, Saartje33 en Syane vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Welke rest:roflmao::roflmao:

Gewooniemand, Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Ook zo’n mooie: het VOLK heeft gesproken. Een kwart heeft op Wilders gestemd. Die ander 75% behoren blijkbaar niet tot het volk.

Gewooniemand, Juul75, NiVa0230 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.891
    113
    Mammavan5, marais en Vulpen vinden dit leuk.
  13. Linda86

Linda86 VIP lid

Die zijn nog niet wakker :roflmao::roflmao:

14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Ja joh die slapen allemaal nog. Maar het zijn van die woke mensen natuurlijk, dus ze zijn eigenlijk wel wakker? Of nee ze moeten nog wakker worden om het licht van Wilders te zien :roflmao:

Zara75, Mammavan5, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja wakker worden mensen!!!:roflmao:

Mammavan5, citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Het volk heeft gesproken ja, heel duidelijk dat 75% van het volk niet wil dat de PVV in een kabinet komt, dit mogen en kunnen we niet negeren:roflmao::roflmao:

Gewooniemand, Zara75, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina