Tweede Kamer verkiezingen 22 november

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madeliefje06, 17 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit is op zich oud nieuws en allang bekend, maar als de huidige partijen dat zouden toegeven zouden ze ook in hun hemd staan. Tegelijkertijd zie je meteen weer de reacties onder het artikel waarin een groot deel toch weer naar migratie wijst. En het stomme is, migratie helpt momenteel niet, maar het stukje asielzoekers daarbinnen is gewoon beperkt

Saartje33 en nelta vinden dit leuk.
  2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.248
    3.897
    113
    Speculatie dus, waarom kan ik dat niet meer aanpassen :confused: Gelukkig is het een zwangerschapsforum.

femkes vindt dit leuk.
  3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Speculum :roflmao:

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    De VVD trapte af met muiterij over de Spreidingswet. NSC gaat eroverheen door de Stikstofwet uit te kleden. VVD moet de partij van de rechtsstatelijkheid eraan herinneren om rekening te houden met recente gerechtelijke uitspraken. Lekker dan jongens, schuif alles wat je niet leuk vindt nog meer vooruit, los het vooral niet op, dan kan het nog verder gierend uit de klauw lopen. Zo komen we er wel. Brussel is er al klaar mee. Misschien toch wat doen om tegemoet te komen aan de internationale verdragen of zo? Nee ze moeten in Brussel niet zo zeiken (BBB).

Nieuwe politieke realiteit doemt ook op in landbouwdebat: natuurbelang heeft het nakijken
    https://www.volkskrant.nl/a-b2641129

En ondertussen post Agema, nummer 2 van de grootste partij, een tweet die het fascisme in 1 zinnetje samenvat.

Echt in welk land ben ik terecht gekomen na 22 november?

Trirani, Fruity90 en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.357
    28.598
    113
    :roflmao::roflmao:

6. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.980
    904
    113
    Vrouw
    Klopt, maar het nieuws zit er vooral in, wie het zegt volgens mij.
    Inderdaad die reacties vielen me ook op. Toch nog erop blijven hameren dat het aan de migratie zou liggen.

femkes en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.373
    2.967
    113
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    Fraaie bloemlezing van het ware PVV gedachtengoed. 5 jaar gevangenisstraf voor het bezitten van een koran of bezoeken van een moskee... had er iemand iets te zeggen over godsdienstvrijheid in andere landen? En aan het stemrecht van burgers willen tornen om wie ze zijn? "Administratieve detentie" zonder aanklacht of rechtszaak?

En eerlijk, wie op PVV stemde, had je dit in de gaten? En hoe denk je over die voorstellen?

Het is me wat met die bomvolle ijskast. Totdat deze naar fascisme stinkende voorstellen in de vuilverbrander liggen, zou geen andere zichzelf respecterende politicus in de buurt van de PVV moeten willen komen.

Zara75, Sherbet, Basilicum en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    Bron: Jip van den Toorn/De Volkskrant

Bijgevoegde bestanden:

citroenrasp en Fruity90 vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik snap oprecht niet dat de spreidingswet zo’n issue is aan de formatietafel. Daar moet het toch over een nieuwe regering gaan en niet over gedane zaken.
    De reactie van Wilders hierop vind ik zeker niet premier waardig, maar eerder die van zijn oude rol in de oppositie. Verder snap ik ook niet dat de NSC voor die motie van Yesilgoz was, want de Tweede Kamer moet zich niet bemoeien met de Eerste Kamer in onze rechtstaat en dat is toch juist zijn stokpaardje…

Maar wel stoer van Van de Burg dat hij toch doorgegaan is en het nu toch voor elkaar lijkt te hebben.

Sherbet, MamavanLieverd, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.909
    4.184
    113
    Vrouw
    En lekker bakkeleien over de pensioenwet.
    Krijg je zo'n amerikaanse toestand. Het eerste jaar alleen maar bezig zijn met terugdraaien van wat het vorige kabinet heeft gedaan.:o:

Saartje33, Vogelinnetje en femkes vinden dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zo komen we toch geen steek verder in dit land.

Saartje33 en femkes vinden dit leuk.
  13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    #2373 MadeInUSA, 18 jan 2024
    Laatst bewerkt: 18 jan 2024
    Ja Van der Burg en Van der Wal moeten een eigen werkwoord krijgen, "doorgaan met wat nodig is ook al laten je eigen partij en kabinet je om electorale redenen stikken". Suggesties?

femkes vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het top van de 1e kamer fractie van de VVD. Zij steunen tenminste hun bewindspersonen. Van der Burg heeft er met zn hele ziel en zaligheid voor gewerkt en Yesilgoz wil het zo door de plee spoelen.
    Hij is notabene haar collega in het kabinet nog.
    Net als met van der Wal toen gaat de VVD echt waardeloos met zn bewindspersonen om.

Trirani, Saartje33 en Vulpen vinden dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit is gewoon hun taak toch?
    Zij moeten de wet niet meer op inhoud beoordelen; dat is namelijk al gedaan door de Tweede Kamer, maar meer of de juiste processen zijn gevolgd enz. Het zou voor de scheiding van de machten (en dus de rechtstaat) heel kwalijk zijn als zij zich zo laten beinvloeden door bijvoorbeeld de formatiebesprekingen en ander electoraal gedoe.

ClaireDeLune, Sherbet, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is het zeker, maar half Nederland en de VVD valt nu over hun heen. Want zij zouden Yesilgoz niet steunen. Terwijl het juist andersom is.

Saartje33 vindt dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd. Yesilgoz is degene die uit het niets met deze motie kwam en daarmee haar eigen staatssecretaris heeft laten vallen (en alle mensen in Ter Apel en omgeving).

tuc vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.776
    31.353
    113
    Vrouw
    Das habe ich nicht gewusst
    :|

Trirani, Zara75, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.776
    31.353
    113
    Vrouw
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137