Ja ik ook! Vind het ook ietwat apart allemaal. Tot nu toe werkte onze democratie zo dat de leider van de grootste partij premier werd. Nou ben ik blij dat Wilders het niet mag/ gaat doen, maar als de rest ook allemaal plaatsneemt in de kamer, wat krijgen we dan? Nummer 2 van lijst PVV? Ik denk persoonlijk niet dat dit een hele grote vooruitgang is
Dat weet ik, maar Agema zit toch ook in de kamer namens de PVV? Staat ook als tweede op de kieslijst... Moet een premier, in tegenstelling tot een kamerlid, altijd een lid van de partij zijn? Ik hem werkelijk geen idee, zo diep ging maatschappijleer vroeger niet
Volgens mij ging het over een extraparlementair kabinet. Dus dan kan het feitelijk iedereen worden. Intussen is Wilders verongelijkt aan het twiteren dat het "unfair" is dat hij niet mag
https://nos.nl/artikel/2514524-kamer-schrikt-van-berichten-over-russische-inmenging-begin-volgende-week-debat Wat mensen al niet doen voor geld...
Wat vinden jullie van de formatie? Wat een gedoe weer de hele tijd. Zitten 4 mensen alleen maar op elkaar te katten. Zijn het nergens mee eens. Hoe komt daar ooit een stabiel kabinet uit???
Niet. De formatie van deze partijen is een dood paard, dat nooit werkelijk geleefd heeft. En ze blijven maar trekken. Zelfs geen SGP er kan daar geen wederopstanding meer uit krijgen. Laat het rusten in vrede en ga kijken naar de alternatieven. Als de VVD toegeeft dat het flirten met de PVV toch slecht bevallen is, ligt de weg naar GL/PvdA - VVD - NSC - D66 zo open.
Reces: Wilders gaat gezellig naar Hongarije, als hoofdgast op een conferentie voor extreemrechtse politici die Trump als inspiratie zien. Ik zou tegen Omtzigt en Yesilgoz willen schreeuwen: Ren. Het kan nog. Ren.
Dan nog liever nieuwe verkiezingen… kijken hoe de mensen er op dit moment in staan, en of ze de ruk naar links van het midden willen maken.
Hmm. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de mensen. Vrees dat de haat en angst alleen maar groter is geworden.
hoe zal het verder gaan deze week. Ben heel benieuwd naar wat er morgen allemaal naar buiten komt. wie premier gaat zijn, hoe het eruit gaat zien allemaal. en of het uberhaubt gelukt is...
ja ik las het ook. wat zal die man in zijn handjes knijpen zeg, die gaat daar volgens mij heel lekker op, zo'n belangrijke functie en alle aandacht voor hem straks... Ik ben heel erg benieuwd, sowieso hoor hoe dit verder gaat lopen, en regeren. (zelf ben ik meer van de progressievere midden tot linkse partijen) Ik ben vooral wel benieuwd of ze iets moois voor elkaar weten te krijgen voor alle burgers, ik hoop het wel, want we hebben eigenlijk wel weer wat daadkracht en besluiten nodig om vooruit te kunnen op heel veel vlakken.
Oef Ik heb er een hard hoofd in hoor. Hoewel er de afgelopen week geloof ik niet echt ruzie geweest is. Maar of en hoe lang het bij elkaar blijft? En hoe ze een ministerploeg gaan samenstellen?
Ik heb zo m'n eigen ideeën inderdaad bij Plasterk. Maar goed, eerst maar zien of hij het inderdaad wordt en wat hij ervan bakt. Mag vooral hopen dat er doorgepakt gaat worden, er is genoeg te doen en te regelen in dit land. Woningen, economie, milieu (stikstof oa), verzin maar want ik vergeet geheid wel iets.
Plasterk heeft al enige tijd geleden een behoorlijke ommezwaai gemaakt naar rechts, maar ik schat hem wel meer capabel in dan wat er nu zit.