Tweede Kamer verkiezingen 22 november

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madeliefje06, 17 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.482
    12.017
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar dat is dus was veel pvv stemmers zich niet realiseren. En dan de slachthuizen… bedoel al die bbb varkentje moeten door iemand uitgebeend worden.

Saartje33, Zoe123 en tuc vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Exact wat ik gister bedoelde:
    Een extreem rechtse partij die beloofd alles beter te maken en waarvan de leider geen verantwoording hoeft af te leggen aan de partij of leden.
    Ik krijg er visioenen van.

Zara75, chrystel73, Nataly1972 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Precies. Wat ze ook niet realiseren is dat wanneer je migratie onder controle wil krijgen je moet samen werken.
    - ontwikkelingssamenwerking om te voorkomen dat mensen uit hun land weg willen
    - samenwerking in Europa en daar buiten om de stromen te managen.
    2 dingen waar Wilders ook mee wil stoppen.

Saartje33, Zoe123, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Ik vind het ook ondemocratisch als je wint met een programma dat niet uitvoerbaar is. 2,5 miljoen mensen hebben een gevoel dat Wilders de boel helemaal gaat veranderen, maar je weet aan de voorkant al dat het niet gaat lukken. Is Wilders straks nog steeds de held zoals hij nu wel gezien wordt?

Zara75, Trirani, Saartje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik blijf op mijn kont zitten door dit topic dus ga jullie verlaten voor nu en eens wat nuttigs doen.
    Bedankt voor alle inzichten de goede gesprekken en jullie meningen. Ik moet zeggen dat ik politiek nog nooit zo interessant heb gevonden als nu. Mede door dit topic. Ik doe mijn best alles van elke kant te bekijken en te horen wat anderen vinden. Ben ik het overal mee eens? Nee! Leer ik er wat van, Ja! Ook ik vind Wilders een eng mannetje en ik denk dat met hem aan het roer er niets veel goeds voor het land gaat gebeuren. Al ben ik het wel eens met sommige dingen die hij roept (maar blijkbaar dus niet waar kan maken). Fijne dag en heb nu al zin om later vandaag weer alles bij te lezen!

Gewooniemand, zegenwens, Zoe123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.482
    12.017
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En die metselaars hebben we straks hard nodig om een muur on ons land heen te bouwen ;)

Zara75, Zoe123, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.113
    2.707
    113
    Vrouw
    Perfect gesproken

Zoe123, Mamafiets en marais vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao:

9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    De korte samenvatting van de linkse kant is dus: het partijprogramma van Wilders is niks waard want het kan allemaal grondwettelijk en economisch niet uit. En tegelijkertijd moet heel Nederland bang zijn voor wat Wilders allemaal gaat veranderen. Schiet mij maar lek.

Knuffelmonster, Syane en Cin85 vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ondertussen al de badkamer, de koelkast en de caviakooi gedaan hoor:roflmao:

GossipGirlxoxo en JupitR vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik spreek niet voor de hele linkse kant:roflmao:
    Maar mijn redenering: het programma is niks waard, want grondwettelijk en economisch..
    Maar het tweede deel zie ik anders.
    Ik ben niet per se bang voor wat Wilders gaat veranderen, ik word bang van het feit dat er een gevoel heerst in Nederland dat men massaal gaat stemmen op een man die dit soort dingen wil veranderen.

Zara75, Chayammy, Saartje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.955
    6.612
    113
    Ik ben bang voor waar hij voor staat, zijn partij is volledig opgebouwd rond anti-islamitische standpunten. Het maakt niet uit of ze uitvoerbaar zijn, er voor staan is al eng genoeg.

Zara75, Chayammy, Saartje33 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, het komt economisch niet uit en het risico is dat hij de grondwet wil aantasten voor een deel van de bevolking. Dus over 4 jaar is de woningcrisis nog steeds niet opgelost, maar zijn wel de eerste stappen gezet om de koran te verbieden of hoofddoeken in de openbare ruimte te verbieden. Dat is waar links bang voor is.

Zara75, Saartje33, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.482
    12.017
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dan zie je het echt veel te simpel ben ik bang.

Zoe123, marais en tuc vinden dit leuk.
  15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar heb je enig idee hoe een wijziging van de grondwet tot stand komt? Daar moeten zoveel partijen het over eens zijn en daar gaat zoveel tijd overheen, dat gaat nooit lukken. Ik vind dat jullie ernstig overdrijven en elkaar onnodig bang maken.

Knuffelmonster, Syane, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.732
    113
    Ik snap dat burgers de behoefte hebben om gehoord te worden. En het is fijn als je het gevoel hebt dat er iemand voor je is. Het is echter ook zo dat denken aan alle consequenties en ook denken aan de langetermijneffecten best wel iets van de mensen vraagt. Niet oneerbieding bedoeld, maar velen kunnen dat niet. Dan zou je dus moeten kunnen vertrouwen op iemand die dat wel kan. M.i. kijkt GL/PvdA wel vooruit. Dat betekent niet dat ze niets doen aan armoede op dit moment, integendeel, maar niet alles kan zo leuk overkomen, maar het is wel met goede bedoelingen voor alle generaties na ons. Iets toekomstbestendigs en niet denken van 'dat zien we later wel'.

Zoe123 vindt dit leuk.
  17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, dat weet ik. Maar niet alles wat hij wil moet de grondwet voor worden aangepast. Daarnaast blijft gewoon het gevoel dat een aanzienlijk deel van Nederland het dus niet erg vindt dat ze kiezen voor een partij die luid en duidelijk roept dat grondrechten religie gebonden zijn.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Mwah ik zie het toch wel gebeuren hoor...
    De vvd denkt ook..zo blijven we toch in de regering!

GossipGirlxoxo en marais vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Hot news;)
    VVD-fractievoorzitter Yesilgöz: VVD niet in kabinet - https://nos.nl/l/2499072

Ik voorzie een poging nu met PVV, NSC en evt BBB met gedoogsteun van VVD.
    Wordt wat: een partij zonder gefundeerde plannen en 2 nieuwe partijen zonder bestuurservaring:|

Saartje33, Mammavan5, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Dat is echt een fabeltje. Wij zijn helemaal niet het braafste jongetje van de Europa klas, ergo, we bungelen vaak onderaan.

Zara75, Trirani, Saartje33 en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina