Tweede Kamer verkiezingen 22 november

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madeliefje06, 17 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Dit bedoelde ik eerder dat mensen denken een "vrijbrief" gekregen te hebben om hun ongezouten mening te kunnen verkondigen omdat Wilders nu heeft gewonnen.
    Dit maakt wij weer enorm verdrietig

Nougat, Chayammy, WWJD en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Klopt, maar hij kan dat wachtgeld ook weigeren. Dat was een stuk meer in lijn geweest met zijn politieke doelen.

Overigens mag wachtgeld van mij sowieso afgeschaft worden.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.566
    31.042
    113
    Vrouw
    Cirkel van invloed.

Op wat Nedeland uitstoot kan Nederland invloed hebben.
    Op wat Europa uitstoot heeft Nederland een klein beetje invloed mits we samenwerken.
    Op China.... tja. Daarom bestel ik nooit iets bij Ali. Dat is pas echt een druppel.
    Totdat heel veel mensen hetzelfde doen, wordt het plots een klein straaltje ...

Mar76, Chayammy, LoisLane en 12 anderen vinden dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Mooi gezegd!
    Zo smullen mijn kinderen tijdens een islamitisch feest van de heerlijk zelfgemaakte koekjes van Marokkaanse buren verderop in de straat.
    Zelf vieren wij die feesten niet, maar we hebben er geen last van als andere mensen het wel vieren.

marais, Mamafiets, Mammavan5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.285
    4.279
    113
    Vrouw
    Vraagje omdat ik nieuwsgierig ben: hebben jouw kinderen dan ipv kerstvakantie Suikerfeest vakantie of zo iets?

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    En Mona Keizer staat dan wel in haar recht? Of vind je dat iemand van BBB dat geld ook moet weigeren? Omdat de boeren het zwaar hebben? Dus solidariteit? En iemand van de VVD niet? Want die heeft geld genoeg? Maar het dan eigenlijk ook niet nodig? Dus alsnog weigeren? Dus dan per persoon bekijken? En volgens welke criteria?

Dit zijn toch onzinnige dingen die niks te maken hebben met de realiteit van een politieke partij.
    Deze afspraken zijn nu eenmaal gemaakt.

nelta, marais, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar hij is niet tegen hogere inkomens, maar hij vindt dat hogere inkomens hogere lasten moeten betalen. Bij de SP moeten ze vanaf een bepaald moment afdragen aan de partijkas, maar dat soort stellingen heeft de PvdA niet. Hij is er ook niet op tegen om zelf belasting te betalen. Als je er nu achter komt dat hij doelbewust liegt op zijn belastingformulier om belasting te ontduiken, dan heb je een punt, maar dat iemand die vindt dat je bij een bepaald inkomen meer belasting moet betalen ook zelf een hoger inkomen moet weigeren, dat vind ik gewoon heel vreemd. Er stemmen genoeg mensen met een hoger inkomen GL/PvdA, moeten die dan ook allemaal nu hun inkomsten weigeren?

MamavanLieverd, Ysabella, marais en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Dat klopt, maar ook met de cirkel van invloed moet je realistisch blijven kijken.
    Europese invloed is natuurlijk ook een lachertje. Zo heeft België bijvoorbeeld nog helemaal geen plannen ingediend.

Overigens vind ik dat hele stikstof theorie onzin en heb ik daar sowieso een heel andere mening over, maar dat zou tot een mega lange offtopic discussie leiden.

Jetje1 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Want ik ben geen gezin of wat?

Ik vind het gewoon bizar hoeveel geld er doorheen gaat.

En sorry maar voor zonnepanelen zouden dan dus allemaal potjes komen.

Ik krijg overigens alles behalve de max aan toeslagen. Dus het kan nog vele malen meer.

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.180
    3.822
    113
    Ik (voorlopig) ook wel. Ik twijfel over een waterpomp aanschaffen maar vind het zoveel gedoe. Voor mij zou verplichting vanuit de overheid dus wel zinvol zijn. Of, nog beter, meer inzetten op stadsverwarming/aardwarmte en dergelijke.

Maar ik denk dat er nog heel veel mogelijk is bij het verduurzamen van bedrijven en zie daar juist een actieve rol voor de overheid in. Maar jij hebt het nu vooral over maatregelen die de burger geld kosten, ik vroeg me dus af hoe je denkt over alle klimaatmaatregelen om ervoor te zorgen dat Nederland een veilig land wordt. Niet het voorkomen maar het aanpassen dus.

11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.285
    4.279
    113
    Vrouw
    Van mij ook, of in elk geval naar normale bedragen. 15000 pm is ronduit belachelijk!

Gewooniemand, NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.566
    31.042
    113
    Vrouw
    Het eerste: klopt. Maar hoeveel mensen ken jij die daadwerkelijk een zak met gratis geld zouden weigeren?

Het tweede: eens in waarschijnlijk de meeste gevallen. (Ik ken de exacte regeling niet, dus ga daar geen harde uitspraak over doen)

Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Ja klopt de islamtische scholen hebben dan officieel paar dagen vrij met suikerfeest en offerfeest.
    Maar in december hebben ze ook vakantie maar word het wintervakantie genoemd.

mamabri vindt dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Mona Keizer loopt niet te schreeuwen dat ze de mensen met een laag inkomen goed begrijpt.

Maar ook haar zou het sieren om het wachtgeld te weigeren, dat zou elke politicus sieren. Daarom zei ik dus al dat die wachtgeldregeling van mij mag verdwijnen.

Gewooniemand en NiVa0230 vinden dit leuk.
  15. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Ik bedoel wat anders; de christelijke &islamitische scholen. Ik ben (uiteraard) voor speciaal onderwijs voor de kinderen die dat nodig hebben.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.285
    4.279
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook veel beter.

ik ben ook voor zelf kiezen wanneer de vakanties worden ingepland op zowel scholen als in de werkkring.

nu zijn veel moslims vrij met de kerst, Pasen etc en moeten apart vrij vragen voor Suikerfeest etc.

Veel beter als je dit zelf kunt invullen ( al kan dat niet in elke sector)

Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Voor bedrijven is het ook niet doen. Wat dacht je van kleine bedrijven of zzp-ers? Die mogen hier vanaf 1 januari alleen nog maar met elektrische bestelbusjes en vrachtwagens door het centrum rijden. Hoe moeten die mensen dat betalen?! Nog afgezien van de levertijd van die dingen... een hoop bedrijven hebben nog steeds last van de nasleep van de corona maatregelen.

Maar buiten dat, (wellicht hebben de berichten elkaar gekruist, want het gaat hard hier), denk ik sowieso heel anders over het klimaat. Dat zou een gigantische discussie worden, waarvan dit niet de plek is om deze te voeren.

18. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat het wijs is om de wachtgeldregeling weg valt. Het kan immers zo zijn dat je je baan kwijt raakt als tweede kamer lid omdat het kabinet valt; buiten jouw schuld om dus. En je hebt wel een andere baan opgezegd om de kamer in te kunnen.

Wat van mij wel mag veranderen is dat ze wachtgeld krijgen omdat ze zelf weg gaan. Zoals inderdaad Timmermans. Niemand krijgt een uitkering als hij zelf ontslag neemt, waarom hij wel?

En de hoogte van het wachtgeld mag van mij ook wel omlaag.

Mentos8, jannanas, mamabri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.566
    31.042
    113
    Vrouw
    Zo is het.
    En als het werkelijk sociaal wordt ingevoerd dan gaan vooral die arme bezitters van dikke villa's en tweede (of meer) huizen het voelen.
    Moeten ze ineens in een 'gewoon' huis gaan wonen.

Dan zullen sommigen met een gewoon mooie woning krap komen te zitten. Of mss ook kleiner moeten. Of er op een andere wijze een mouw aan passen.

En degenen met een eenvoudige tussenwoning of flat merkt er niks van.

Of het echt zo is zullen we de komende regeerperiode toch niet achter komen. Maar zo is het wel hoe ik de plannen lees (en hoop dat ze uitpakken)

Zoe123 en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.481
    21.884
    113
    Mijn man "ruilde" altijd met collega's, zodat zij niet met de kerstdagen hoefden te werken (en kreeg er ook nog eens extra voor betaald :D). Maar helaas kan dat in het onderwijs idd niet.

Saartje33, mamabri, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina