Misschien had je beter moeten lezen want ik zeg duidelijk dat ik tegen elk vorm van geweld ben ongeacht wie je bent. Maar jij kijkt nu alleen door de Wilders bril . Jij denkt pas extreem door iedereen in 1 hokje te plaatsen . Huiswerk van Wilders heb je goed gedaan in ieder geval.
En waarom zouden de moslims hier expliciet afstand moeten nemen van een groep die überhaupt niks met hun te maken heeft? Sorry ik begrijp er echt helemaal niks meer van
Serieus, ik word misselijk van jouw reactie. Moeten we in elk bericht zeggen "ja maar Hamas doet ook erge dingen"? Roep je anders ook mijn werkgever op het matje, net als Israel doet? De aanvallen van Hamas zijn hier diverse malen door alle dames veroordeeld. Je loopt honderden berichten en meerdere gesloten draadjes achter meid. Dus hou je insinuaties lekker bij jezelf alsjeblieft. En wat wil je van me horen, dat ik tegen niet-islamitische gebruiken als eerwraak, gedwongen huwelijk en vrouwenbesnijdenis ben? Bij deze dan, alsjeblieft. Ik ben ook tegen dierenmishandeling, moord, diefstal, fraude, moet ik doorgaan? Wat voor compleet open deur en irrelevante statements wil je nog meet?
Zo jammer dat er zoveel misconceptie is over de Islam. En we dan ook nog verantwoordelijkheid moeten nemen voor daden die heel erg los van het geloof staan en natuurlijk niemand hoort goed te keuren.
Ik ben ook sceptisch. Maar betere oplossingen dan @Mamafiets aandraagt zijn er ook niet (denk ik dan, voor zover ik nu weet). Hier ben ik het mee eens. Er zijn ook extreemrechtse mensen in Nederland, vind ik net zo eng, en vast ook nog allerlei andere extreme groeperingen die stuk voor stuk eng zijn, want extreem. Maar voortdurend afstand moeten nemen als je zelf tot de niet-extreme variant behoort, nee. Ik eet geen vlees, als ik dat te kennen geef zeg ik ook niet: en o sorry dat er ook mensen zijn die alleen fruit dat uit bomen gevallen is eten, daar neem ik afstand van hoor!
Je houdt alle pvv-stemmers ook verantwoordelijk voor de standpunten van Wilders. Ook al geven ze openlijk aan daar niet achter te staan.
Het verschil met mensen die alleen fruit dat uit bomen gevallen is eten, is dat zij daar niemand kwaad mee doen. Extremistische moslims doen anderen kwaad en zaaien dezelfde verdeeldheid als de extreem rechtse aanhangers van Wilders. Dat was mijn punt.
Verschil is natuurlijk dat we deze mensen, die in naam van de islam anderen kwaad doen, niet kunnen kiezen om ons land te regeren. We kunnen wel kiezen uit allerlei partijen. Waarbij er genoeg partijen zijn met rechtse ideeen over economie en ook over immigratie en de mensen dan massaal kiezen voor net die ene partij die wel erg ver gaat als het gaat om 1 groep mensen te beschuldigen van werkelijk alles dat een probleem is in Nederland
Neem jij ook openbaar afstand van alle ongelovigen die dingen doen die niet door de beugel kunnen? Dat heb ik hier nog niet gelezen namelijk
Ja. Ik vind alleen niet dat dat maakt dat anderen er openlijk afstand van moeten doen, omdat zij zich gewoon geen deel van die groep voelen. Maar het is ingewikkeld, want er zit natuurlijk ook nog een groot grijs gebied waarin velen zich als niet-extremistisch zullen beschouwen.
Maar wil je dan de gematigde moslims straffen (koran verbod hoofddoek verbod etc) omdat er ook mensen zijn met extreme ideeën? Dat helpt toch niet. Creëer je alleen maar meer haat mee, en meer mensen die naar die extremen trekken. En van een imam die haat en verderf predikt vind ik precies hetzelfde als een politicus die hetzelfde doet de andere kant op. Beiden zouden we de mond moeten snoeren met hun opruiende praatjes. Helaas heeft de politicus het zo weten te draaien dat er absurd veel mensen op hem gestemd hebben. En ondanks dat die mensen (of veel ervan) beweren dat ze het niet eens zijn de opruiende praatjes kan je hem nu dus de mond niet meer snoeren.
Kan je mij dan even een paar concrete voorbeelden van een paar extremistische moslims die anderen kwaad doen en verdeeldheid zaaien? Het liefst iemand uit Nederland. Want dan begrijp ik je beter.
Toch wel interessant hoe dat algoritme werkt. Ik wilde het toch even delen aangezien het best relevant is in deze discussie waarbij sommigen blijkbaar vinden dat alleen vanuit de Islam extremisme wordt gepredikt. Maar er zijn dus ook genoeg christelijke mensen die met de bijbel in de hand bijvoorbeeld racisme toejuichen (over dat stukje "submission" heb ik het even niet, het ging me puur om dat ene commentaar). Moeten we daarmee dan maar alle christenen op één hoop gooien? Als het antwoord 'nee' is, waar ik vanuit ga, dan lijkt mij dat dit net zo goed voor moslims geldt.
Maar als elke keer blijkt dat werk te zwaar wordt. Ligt het dan aan de mensen, of ligt het dan aan het werk?
Het is in de bouw, iets wat ook absoluut niet te automatiseren is. 'steigers bouwen'. Je ziet hier in gewoon dat de loon niet opweegt tegen de werkzaamheden kwa fysiek werk. Daarom halen ze dus 'goedkope' arbeidskrachten overal en nergens vandaan. Die dan uit eindelijk uitgebuit worden.