Tweede Kamer wilt kraamafdeling Orbis sluiten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sasjuh, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar Heerlen is toch een prima zk om in te bevallen meiden?
    Lees dat vele het niks vinden daar?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik heb 2 bevallingen gehad daar.. En 2 x rot ervaringen..
    Gynaecologen die je uitlachen.. Verloskundige die weglopen op het moment dat ik moest persen omdat ze me niet geloofde...

2ebevalling van m'n baby zo groot dat ik eigenlijk een keizersnede moest.. Maar geen enkele gynaecoloog geloofde mij.. En bleven maar volhouden dt mijn baby maar 3800 gram zou wegen!!

Echt wat heb ik me beiden keren rot gevoeld daar!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Waarom ik daar niet wil bevallen?
    Ik wou bij de eerste daar niet bevallen omdat er iets in dat zh is voorgevallen met een interniste en mijn moeder en ik gewoon weg wil blijven daar.
    Plus dat ik alleen vervelende ervaringen heb gehad daar.
    Dat ik daar uiteindelijk wel moest bevallen kwam omdat er geen andere keus meer was.
    En nee, nooit meer.
    Dus graag naar het Orbis.

4. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

hoi
    ik ben mijn eerste zwangerschap in heerlen bevallen,vond ik niet fijn,medewerkers die slechte zin hadden en je niet hielpen enz ,heb ook naderhand een postnatale depressie gehad,was een trauma de bevalling.

bij mijn tweede kindje mocht ik kiezen,omdat mijn kindje niet gezond was koos ik maasstricht met een hele ploeg erbij.
    zoveel verschil daar,aardig tegen je,mij super goed geholpen met mijn angst om te bevallen door slechte eerste ervaring.
    heb ze ook vaker bedankt en kon ik wel genieten van baby zonder een depressie.

groetjes

5. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

hoi
    ik had net ook mijn slechte ervaring beschreven over het ziekenhuis,maar er stond eerst moet zwangerschapspagina checken of het berichtje geschikt is?

is dit wat nieuws? ik was heel netjes:)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jammer dat de ervaringen zo slecht waren...

7. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Ik wil ook weer in Orbis bevallen.
    Heb hier mijn eerste bevalling gedaan, en is zeer goed bevallen! Top kamers, goede hulp ben daarom zeer tevreden. Hoop dat ik hier nog een keer kan bevallen, zou graag willen dat al mijn kids in het zelfde ziekenhuis/stad geboren worden. Lijkt me verschrikkelijk naar Heerlen te moeten rijden van uit Sittard als je weeën hebt ofzo.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me een prima actie...en dan over 20 vraagt iedereen zich af waarom zoveel Limburgse jongeren 'Den Haag' in hun geboorteakte hebben staan;)

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hahahaha
    "Mam?"
    "Ja, schat?"
    "Ben ik nou Hagenees of Heegenees?" :p

10. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
  11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
  12. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    waarom niet? ben van de eerste ook in heerlen bevallen en was prima. enn zeer lief en kundig personeel:

13. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    was idd ook snel weer thuis met de kleine ben om 18:30 bevallen en om 22:30 zat ik thuis op de bank met haar maar alles ging ook goed. nu baal ik dat ik in maastricht moet bevallen (jep we krijgen een sjeng ;)) wegens medische indicatie en zal ik hoedan ook min 24 uur moeten blijven

14. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    dit snap ik heel goed!

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Bij mij maakten ze zich meer druk om mijn striae dan wat anders en de vk daar vond dat ik niet zo agressief moest reageren toen ik in een weeënstorm zat en al meerdere malen had aangegeven het niet aan te kunnen.
    En er zijn nog andere dingen voorgevallen daar, die weliswaar niks met bevallen te maken hebben maar er wel voor hebben gezorgd dat ik er geen voet over de drempel meer wil zetten tenzij het niet anders kan.

16. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    echt gek want ik had echt een top vk! ben later nog terug gegaan om haar te bedanken. en ook een vriendin van me is daar bevallen en ook zij had alleen maar goede woorden over voor de begeleiding. wel had ik een aanvaring gehad met een co ass. dit omdat ik zeker wist dat mijn water gebroken was en zij mij dus even vertelde dat dit niet zo was. ze hebben het hoofd verpleegk. laten kijken en bleek het echt gebroken te zijn.:D:D:D:D

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het is natuurlijk heel fijn dat er ook goede ervaringen zijn :)
    De vk die ik had was geen überb*tch hoor, naderhand is ze bijgedraaid, alleen op dat moment kon ik haar schieten hahaha.
    Ik leg me er bij neer als het dadelijk niet anders zou kunnen, maar ik snap dat besluit van de Tweede Kamer niet.
    Eerst miljoenen uitgeven aan de afdeling in het Orbis om het vervolgens te sluiten en weer miljoenen uit te geven in Heerlen.
    En dat in een tijd dat we moeten bezuinigen.

Deel Deze Pagina