Gekolfde melk van verschillende data bij elkaar geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door snoebeltje, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hoi meiden,
    Ik heb in de vriezer van verschillende dagen kleine beetjes afgekolfde voeding.
    Kan je die beetjes van verschillende dagen in 1 flesje bij elkaar geven?

Verder hoor ik dat het zo makkelijk is het in ijsklontjes in te vriezen. In van die zakjes waar je ijsklontjes in maakt.
    Maar hoe gaat dat dan? En waar schrijf je de datum op? En hoe zit dat met ontdooien, hoe weet je hoeveel je eruit hebt gehaald?
    Misschien domme vragen hoor, ik weet het niet maar in mijn oren klinkt het tot nu toe helemaal zo makkelijk niet.
    Ik gebruik die diepvries - zakjes van medela. Maar die zijn ook niet goedkoop... Ik giet dan de afgekolfde melk vanuit t flesje van deborstkolf in zo'n zakje.

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Hoi snoebeltje,

naar mijn weten mag je melk van verschillende data bij elkaar doen, mits het maar van dezelfde temperatuur is i.v.m. schiften.

Ik vries mijn melk ook in in ijsklontzakjes. Ik heb eerst een kannetje met 500cc water gevuld en daaruit een ijsklontzakje gevuld. Zo wist ik dat er 300cc in een zakje ging. Bij de zakjes die ik gebruik, maak je 24 klontjes per zakje, dus dan is 1 klontje ongeveer 12,5 ml.

De datum schrijf ik op die flapjes waarmee je de zak dichtknoopt. Ik gebruik zo'n stift waarmee je ook op cd's kan schrijven.

Je weet dus hoeveel 1 klontje ongeveer is en zo kan je makkelijk berekenen hoeveel klontjes je moet ontdooien voor een voeding. Ik druk die klontjes gewoon uit in een flesje.

Ik vind het ideaal, want je hoeft dus ook niet méér te ontdooien dan je eigenlijk nodig hebt en die ijsklontzakjes zijn een stuk goedkoper dan flessen of die speciale zakjes!

'Aangebroken' ijsklontzakjes bewaar ik overigens wel in een schone diepvrieszak i.v.m. hygiene.

Deel Deze Pagina