Tweede keer borstontsteking in 2 weken...

Discussion in 'Na de bevalling' started by GewoonLinda, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Hoi hoi,

Ik kreeg 2 weken geleden een borstontsteking. Hier heb ik antibiotica voor gekregen en het was over.
    Nu ben ik nog geen week van die antibiotica af en heb ik weer een borstontsteking te pakken. En het doet zo'n zeer....
    Wat zal ik nu doen? Huisartsenpost bellen, verloskundige bellen? Of afwachten tot maandag?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Is het vandaag begonnen? Probeer de kleine veel en goed te laten drinken. Warm douchen en masseren en dan afkolven hielp bij mij heel goed. Alsof het ontstoken kanaaltje opeens opensprong kwam alles los! Meestal is het namelijk niet bacterieel en is antibiotica ook niet nodig!

3. Ann Lee

Ann Lee Lid

Apr 25, 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Meid ik begrijp je helemaal. Ik heb na de geboorte van mijn kleine man 4 !! borstontstekingen gehad in 3 weken tijd. Ik werd er helemaal gek van. Kreeg ook antibiotica op antibiotica maar bleef terugkomen in beide borsten.Ik zou er echt bovenop zitten! Gewoon blijven gaan naar de dokter, weekend of niet. Ik heb uiteindelijk hormonen gehad die de borstvoeding plat hebben gelegd. Binnen 2 dagen had ik geen druppel meer en dus ook geen ontstekingen meer. Maarja ik weet niet of je wil blijven geven? Ik had me erbij neer gelegd dat ik over zou stappen op flesvoeding. Dus dat zou een optie zijn?

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik zou nog wel graag borstvoeding blijven geven. Maar als het hierna weer een keer terug komt, ga ik er over denken om er mee te stoppen.... Hopelijk blijft het weg.
    Ik heb er nu in elk geval weer antibiotica voor. Moest ook wel, want ik had er erg hoge koorts bij gekregen. Dat is nu gelukkig over. En de pijn is ook al veel minder.

5. Ann Lee

Ann Lee Lid

Apr 25, 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja precies zo had ik het ook. En je wilt gewoon graag voor je kindje zorgen en niet afhankelijk zijn! Ik hoop voor je dat het nu wegblijft. Succes!

6. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

Jan 5, 2010
    257
    0
    0
    Direct bellen hoor!

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

auw.......ik heb het ook gehad en het is zoooooo pijnlijk...ik voel met je mee!
    Ik heb veel gemasseerd onder de douche dat hielp wel wat...

En je zegt dat je misschien wilt stoppen...maar juist het drinken helpt eigenlijk veel! Ik snap je wel want het is ontzettend pijnlijk maar ook ben je straks zo trots dat je bent doorgegaan!

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ja, zolang het weg blijft, blijf ik door voeden. Maar als het weer terug zou komen, ga ik er over denken om er mee te stoppen.
    Het punt is namelijk dat ik die borst niet laat leeg drinken, maar leeg kolf. En daar zit misschien het probleem wel.
    De tepel van deze borst is namelijk een beetje ingetrokken en moeilijk aan te happen voor de kleine. Bij mijn vorige zoontje heb ik toen al weleens een tepelhoedje geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Vandaar dat ik nu dus kolf. Ik heb de eerste tijd wel geprobeerd hem gewoon aan te leggen, maar het werd weer een drama, net als bij de eerste. En omdat ik geen zin had in frustraties van ons beide, besloot ik te gaan kolven.
    Maar ja, dat werkt blijkbaar toch anders dan leeg laten drinken... Maar goed, we gaan er maar vanuit dat de borstontstekingen vanaf nu weg blijven en dat ik nog heel lang door kan gaan met borstvoeding geven! Daar hoop ik in elk geval op.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoog tijd om een lactatiekundige in te schakelen lijkt me. Die kan je helpen om die borst gewoon leeg te laten drinken of als het een probleemborst blijft, die borst droog te leggen zodat je alle voedingen met de andere borst doet.
    Nergens voor nodig om te stoppen, overal is een oplossing voor.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Geen idee? Heb ook geen idee hoe het zit met ingetrokken tepels eigenlijk?
    Maar eigenlijk zou kolven toch hetzelfde moeten zijn dan live drinken he? Misschien kolf je niet lang genoeg?

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Dankje! Wist niet dat dat kon, 1 borst droog leggen. Had het al wel als optie aangedragen aan de kraamverzorgster, maar die zei dat dat niet kon. Zal dus idd eens een lactatiekundige bellen!

Share This Page