weet iemand of je in het schepers ziekenhuis in emmen je kind aan kan geven? en wie kan/moet dat doen als vader niet in beeld is? mijn zus is zondag bevallen met een keizersnee, kindje was 31+5. prematuurtje dus. weet niet of zus zelf in staat is om kindje aan te geven (wanneer kan je weer uit bed na ks) en kan dit in sze? dacht dat ik dat wel eens gehoord had, en zo ja, waar moet je dan zijn?
Over dit zh weet ik niets. Maar ik weet wel dat de aangifte moet worden gedaan door iemand die bij de bevalling aanwezig was. Dat kan dus ook medisch personeel zijn. Ik denk dat je zus dus even moet overleggen met het zh over de opties.
Nee, is hier in 't Scheperziekenhuis jaren geleden al afgeschaft. Iemand die bij de bevalling was (dus partner of ouder of wie dan ook) moet dan aangifte doen bij 't gemeentehuis. En dit moet tegenwoordig op afspraak, dus ff bellen hiervoor. Ze hadden het wel (een jaar of 7-8 geleden in ieder geval nog), maar toen ik ben bevallen van mijn dochter (sept 2010) was het al een hele poos niet meer mogelijk. Verpleegkundigen in 't ziekenhuis kunnen hier ook wel antwoord op geven anders.
Nee dat is niet meer mogelijk je zus zal naar het gemeentehuis moeten en dat moet tegenwoordig inderdaad op afspraak. Na een keizersnede hangt het er helemaal vanaf ik was dag 2 al weer volledig op de been maar anderen doen er langer over...
mijn jongste is 5 en die heeft mijn man nog aangegeven in sze. maar dacht al dat het niet meer kan, jammer eigenijk, is ideaal toch? mijn zus is echt nog niet in staat om naar het gemeentehuis te gaan. ze heeft haar ex wel gezegt dat ie dat nog doen moest, maar ik ben bang dat ie het niet gaat doen. ik zei al, vraag hem of ie het doet, anders moet onze vader het doen, die was bij de ks. heb daar meer vertrouwen in eigenlijk, maar dat is niet aan mij. en idd, dan moet je een afsrpaak maken, maar aangezien het binnen 3 werkdagen moet (toch?) lukt dat ja niet meer, morgen is de derde dag al.
Daarna kan het ook wel, maar dan moet ze een hele andere procedure gaanvolgen. Uiteindelijk komt het wel rond maar wel een gedoe in haar situatie.
Morgenochtend gewoon even bellen met de gemeente. Lijkt me dat Burgerzaken daar wel een mouw aan kan passen qua die afspraak. En wanneer de opa bij de KS aanwezig is geweest, dan mag hij dat in principe doen voor je zus. Mijn partner moest ook op afspraak onze dochter aangeven, 's ochtends gebeld en aan t begin van de middag kon hij al langskomen voor de aangifte... en de geboorte was ook nog net voor Pasen, in een heel babyrijke periode. Nu was dit in Winschoten, maar het lijkt me dat men best wel wat kan "schuiven"
Inderdaad is het niet meer mogelijk om aan te geven in sze. Ik ben afgelopen zaterdag bevallen in het, en hoorde dat tot mijn verbazing ook dat het niet meer kon
nou tis gelukt nog hoor, de vader heeft zelf gedaan. gelukkig maar. Sabine88, heb je nog in het ziekenhuis gelegen? of ging alles goed en mocht je meteen naar huis. ben je net een dag voor mijn zus bevallen, zij is weer thuis, kindje moet nog wel even blijven, maar hij doet het super tot nu toe, hopen dat het zo blijft.