Hallo dames, Juni 2013 ben ik bevallen, zoontje is nu bijna 8 maanden. Ik geef volledige borstvoeding maar heb wel elke maand een ovulatie (weet ik dmv ovulatietesten) en een menstruatie: de "boel" werkt dus gewoon door. Sinds de bevalling gebruiken we condooms, maar vaak gaat het rond mijn ovulatie mis en gebruiken we niets. We zijn niet actief voor een kindje bezig, het zou erg welkom zijn maar elke maand is het ook weer een opluchting omdat ik hoop nog lang borstvoeding te geven en bang ben dat het terugloopt door een zwangerschap. Nu, na 8 maanden begin ik me best "zorgen" te maken. Bij mijn zoontje was het praktisch meteen na het stoppen van de pil raak. Wie kan haar ervaring delen of mij een hart onder de riem steken?
Mijn ex werd zwanger toen onze dochter net 9 maanden was en nog volop aan de borst dronk. Ze is nu 2,5 en drinkt nog steeds volop aan de borst maar dan samen met haar broertje. Soms stopt de melkproductie en vaak loopt het terug maar blijft er altijd nog wel melk. Sommige kinderen blijven drinken ondanks weinig of geen melk en sommige kinderen stoppen. Het kan dus wel dat je zoontje ondanks zwangerschap gewoon kan blijven drinken. Maar het kan net zo goed dat het niet zo is. Daar is niets over te zeggen.
Ja en met die onzekerheid worstel ik dus al sinds zijn geboorte. Het -liefst- wacht ik tot hij een jaar is, zodat hij nooit kv hoeft te krijgen wegens te weinig melk. Maar dat is ook al over 4 maanden eigenlijk *pinkt traantje weg*
Hier jongste dochter 7 maanden oud en nog volop aan de borst,toen ik zwanger raakte van zoontje. Echt heel jammer maar het liep vrij snel terug allemaal. Ik voelde me ook zo beroerd dat het allemaal wat wazig is, die periode.Ik heb geloof ik nog een kleine 2 maanden kunnen voeden toen was het klaar helaas... Bij oudste dochter ben ik gestopt met 9 maanden helaas, dus daar geen ervaring mee. Met zwanger worden,en doorvoeden....het is een beetje koffiedik kijken! Wie weet ben je snel zwanger,wie weet duurt het wat langer. En sommige vrouwen kunnen gewoon doorvoeden als ze zwanger zijn! Tis lastig te voorspellen..
Snootches, ik begrijp dat je dus eigenlijk niet zwanger wil worden momenteel vanwege de borstvoeding? Tja... eigenlijk is het dan een beetje een open deur he... stricter letten op het gebruik van anticonceptie... Als het zo belangrijk voor je is dan moet dat toch te doen zijn?
Mijn oudste was 16 maanden toen ik zwanger raakte van de tweede. Hij kreeg toen alleen nog 's avonds en 's nachts de borst, en soms overdag als troost. Al 16 maanden lang gaf ik met veel plezier de borst. Maar zodra ik zwanger kreeg ik opeens het gevoel dat het voor mij genoeg was, dat ik niet meer wilde en dat ik even rust wilde voordat een nieuwe en drukke bv-periode zou starten. Heel raar, dat gevoel had ik 16 maanden niet gehad.... Wat ook meespeelde was een behoorlijke nare avondmisselijkheid Moraal van het verhaal: zodra je zwanger raakt weet je niet hoe het loopt. Misschien wil je zelf niet meer, je kind wil misschien niet meer of je productie holt achteruit (hormonen!!!). Maar voor hetzelfde geldt ga je heerlijk door met voeden tijdens je zwangerschap en daarna fijn tandem-voeden!