Hallo, Zoals jullie zien ben ik redelijk op t einde sinds gisteravond heb ik redelijk wat "nattigheid" in mijn onderbroek. Dus je kan t raden...ik hoopte stiekem dat t zou gaan beginnen. Nu vannacht was mijn onderbroek behoorlijk doorweekt en heb ook vreselijk geslapen maar verder was t bed toch echt wel droog. Vanmorgen weer schoon ondergoed aangedaan en daarna geen last gehad van vochtverlies. Ik heb wat in een bakje opgevangen maar kleur was echt urine, maar er zitten wel redelijk veel vlokjes in! Geur was ook redelijk urine, niet zo sterk als anders... Zou dit toch beetje vruchtwater kunnen zijn? Of heb ik gewoon erg last gehad van urine/slijmverlies?? We willen de verloskundige nog niet bellen, verder geen andere signalen te bekennen...
Het is lastig in te schatten, ik dacht ook bij beide dat ik vruchtwater verloor en heb toen toch voor de zekerheid gebeld. Bleek alle keren (keer of 4 gebeld) vals alarm te zijn (mijn vliezen zijn uiteindelijk beide keren minuten voor de geboorte door de VK gebroken). Maar de VK reageerde alle keren, beter teveel langskomen dan te weinig. En dat is maar goed ook, want toen ze de vliezen bij mijn dochter brak kwam die er bijna direct achteraan. Moet er niet aan denken dat ik niet had gebeld en die valse alarmen toch niet zo vals bleken te zijn.
Ik had bij de eerste een hoge vliesscheur, dan verlies je geen plens, maar wel wat. Heb ook erg getwijfeld toen hoor, is het vruchtwater of niet. Zou wel ff bellen, als het wel je vliezen zijn...infectiegevaar ect.
Zoals hierboven al genoemd: lastig in te schatten. Ik had dit ook, toch gebeld, en het was bij mij wel degelijk vruchtwater. Ik zou voor de zekerheid bellen!