Behoefte aan wat steun

Discussion in 'Miskraam' started by Francesca, May 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Francesca

Francesca Lid

May 3, 2006
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zit nu in de achtste week van mijn zwangerschap. Ik heb wisselend last gehad van misselijkheid, gespannen borsten en vreemde eetvoorkeuren.

Sinds eergisteren zijn mijn verschijnselen 'gestopt'. Ik voel me 'normaal', ben niet misselijk, heb geen gevoelige borsten en eet normaal. Ik verlies geen bloed. De VK van de site heeft me verteld dat ik gewoon moet afwachten en dat het geen indicatie hoeft te zijn voor een miskraam.

Ik heb nu voor volgende week woensdag een echo. Mijn man heeft deze na veel zeuren bij de arts voor elkaar gekregen (er is immers géén medische indicatie). Ik maak me zorgen, voel me verdrietig :cry: In mijn hart voel ik dat het fout zit. Ik huil de hele dag ... ook op mijn werk. Mijn man voelt zich ook rot ....

Wat denken jullie ... is er kans dat het toch goed zal gaan en we volgende week een tikkend hartje zien?

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Lieverd, die kans is er zeker. Ik heb een missed abortion gehad, en toen had ik wel kwaaltjes met 8 weken.
    Nu ben ik weer zwanger, en met 8/9 weken waren de symptomen bij mij ook minder, maar alles gaat goed.
    Ik weet dat het heel moeilijk is, om vertrouwen te hebben in je lichaam, zeker als je zwanger bent. Het belangrijkste is dat je geen krampen hebt, en geen bloedverlies.

Heel veel succes, en probeer wat te ontspannen

;) Angelina

3. Francesca

Francesca Lid

May 3, 2006
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Dank je wel voor de opbeurende woorden.

Ik ben vanochtend naar werk gegaan, maar mijn man heeft me opgehaald. Ik had zeer pijnlijke krampen/steken in de buik. Doet meer pijn dan bij ongesteldheid :( Het is nu weer wat minder gelukkig .....

Nog steeds geen bloedverlies ... alleen pijn

ik ben zo bang

4. red

red Lid

Feb 23, 2006
    94
    0
    0
    Meis, Fransesca, ik weet dat het heel erg moeilijk is op dit moment, maar probeer het een klein beetje van je af te zetten. Je kunt weinig doen nu. Maar stress is óók niet goed voor je kindje....

Heel veel sterkte en succes met de echo.

5. Angelina

Waarschijnlijk heb je ook buikpijn van de stress. Een miskraam begint met bloedverlies. De pijn die jij voelt kan net zo goed het oprekken van de baarmoeder zijn. Meid, doe rustig aan, je maakt het jezelf moeilijk omdat je zo onzeker bent. Dit is ook de tijd waarin je hormonen door je lijf gieren, en je niet weet waar je met al je gevoelens heen moet. Maar je hebt geen bloedverlies. Blijf dat onthouden meid!!!

Heel veel sterkte!

Veel liefs Angelina

6. Angelina

Meid ik heb je een PB gestuurd, misschien dat je er iets mee kan ;)

Angelina

7. Francesca

Francesca Lid

May 3, 2006
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Dank jullie wel voor de respons
    De pijn is gaan liggen, ik voel me nog erg verdrietig, maar probeer positief te zijn. Vanmiddag bel ik de VK nog even.
    Ik geloof echt dat ik gek wordt, voel me plotseling zo koud dat ik gewoon zit te rillen ....

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Owww meid, wat naar dat je je zoveel zorgen maakt. Kan me voorstellen dat je nu graag zekerheid wilt, en dat je dan nog moet wachten tot volgende week woensdag helpt ook niet echt.

Ik duim voor je dat alles goed is, en dat het afnemen van de zwangerschapsverschijnselen en de kramp gewoon tot het verloop van je zwangerschap behoren.

Liefs, Wendy

9. Francesca

Francesca Lid

May 3, 2006
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Dank je wel. Een kleine update:
    De krampen zijn voorbij en ook niet meer teruggekeerd :) Ben nu één dag krampvrij. Géén bloedverlies ook.
    Gisterenavond lichte steekjes in één van mijn borsten en vanochtend licht misselijk. Dit zijn goede tekens toch?
    Bedankt voor jullie steun

10. diana1982

diana1982 Actief lid

Oct 25, 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik had ook met 7 weken dat alles stopte behalve mn borsten. maar ik begin nu toch weer misselijk te worden. je moet niet te veel zorgen maken dat komt je niet ten goede. Ik dacht toen ook dat het weer niet goed was. maar toen ik een echo kreeg met 7w4dg. was alles toch goed en heb een hartje gehoord. had toen ook elke keer last van krampen en elke keer in de wc kijken of er bloed lag. na de echo ben ik toch voorzichtig gaan genieten. en nu geniet ik volop als ik de kleine voel hahaha.

11. Francesca

Francesca Lid

May 3, 2006
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Nou dames, er is nog steeds geen bloedverlies bij mij :)
    Ik heb wel last van mijn rechterlies, maar dit kan de baarmoeder zijn heb ik mij laten vertellen ... woensdagochtend moet ik naar de echo .. willen jullie a.u.b. allemaal heeeeeel hard voor ons duimen? Ik laat de uitkomst weten!
    *Francesca is een beetje zenuwachtig*

12. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik duim voor je meid, ik heb namelijk ook het hele weekend krampen gehad, en wat lichtroze slijm. vandaag de vk gebeld, en vandaag nog geen last gehad. maar wanneer het erger word of ik ben ongerust mag ik bellen en maken ze een echo..
    maar ik duim heel erg voor je, en laat woensdag horen hoe het gegaan is?

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Hoi Francesca, heel veel succes woensdag met de echo! Ik duim op dubbele kracht voor goed nieuws!

Liefs, Wendy

14. mieke

mieke Bekend lid

meid ik ga me helemaal suf duimen voor
    je maar het zit vast wel goed hoor

veel liefs mieke

15. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Veel succes Francesca! En ook voor jou Noura natuurijk.

Grts Neeke

16. sappie

sappie Fanatiek lid

Francesca heel veel succes morgen bij de echo !! Mijn duimen draaien voor jullie !!

17. Francesca

Francesca Lid

May 3, 2006
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden!
    Ik ben bij de echo geweest. Eerst het hele verhaal gedaan aan de arts. Die begreep mijn bezorgdheid want het zou kunnen duiden op een foute boel.
    De echo wees gelukkig het tegendeel uit. Hoewel ik het zelf niet gelijk zag, heeft de arts hartaktiviteit gevonden! Het kindje is 18 mm groot, en exact 8 weken en drie dagen. De arts zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over komen en gaan van verschijnselen, omdat mijn lichaam daar klaarblijkelijk goed mee kan omgaan. Zo voel ik me op het moment echt top ... zo top dat ik bijna zeker wist dat het fout was ... maar ik heb het hartje zien kloppen. Dus op naar de magische 12 weken *duimen*
    Dank voor jullie steun!

18. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    wat fijn francesca, ben echt blij voor je.

19. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Gefeliciteerd Franceska! wat een goed nieuws, ik ben blij voor je.

Hope - erg veel sterkte de komende tijd, ik las je onderschrift, wat verdrietig.

20. cass001

cass001 Actief lid

Dec 15, 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hoi Francessca,

Lees net je hele verhaal. Fijn dat je de echo hebt gekregen en het allemaal goed is.

Ik begrijp hoe je je gevoelt hebt. Ik had het ook een dag of 2 (was toen 7 weken) Had wat buikpijn en toen ik een beetje bloed zag ben ik op bed gaan liggen met ik heb een miskraam. Mijn man had zoiets van nouja zeg... kom op drama queen niet meteen conclusies trekken, zo ken ik je niet. Dit kon ik toen uiteraard niet hebben. Achteraf was er niks aan de hand maar mijn gevoel zei overduidelijk dat het niet goed zat. Tot ik op de echo het hartje zag en alles goed was. Men denkt omdat men een vlekje zag dat er nog iets zat maar is opgelost men noemt dat een vanished Twin.

Geniet er nu extra van, mag wel na een stressvolle tijd.

gr. cassandra

Share This Page