ik weet dat elke zwangerschap anders kan zijn maar merk nu al dat ik nu al last heb van banden pijn en mn buik is nu al iets groter dan normaal (pas niet meer in mn broeken) denk wel dat dit meer met mn darmen te maken heeft, misselijk nog niet maar wacht daar al op, en moe, moe en nog s moe. hebben jullie dit ook anders ervaren? bedankt alvast!
hi... Ben nog niet zo ver van mn tweede maar herken t wel.. draag vanaf week 5 positiebroeken... Vermoeidheid is anders... want kan heel de dag achter een guppie aanrennen en verder ben ik veel misselijker en moet ik veel meer overgeven... Mijn moeder heeft 4 kinderen en zegt dat t bij haar elke keer anders was.... xxmona
Ik ervaar deze zwangerschap ook zeker als totaal anders. Ik beleef het allemaal veel bewuster lijkt wel. De kwaaltjes zijn ook totaal anders, in het begin veel vermoeider dan met mijn eerste, veel sneller een buikje en ontzettend veel last van maagzuur. Maar als je inderdaad veel vrouwen op een rijtje zet dan zeggen de meeste vrouwen denk ik wel dat elke zwangerschap anders is. Liefs Mariska
Ik was bij de eerste misselijk tot aan de bevalling toe, nu ben ik sinds dat ik 16 weken was niet meer misselijk. Ik was wel erg moe de eerste 16 weken, maar daarna niet meer. Ik heb andere kwaaltjes, deze keer houd ik veel vocht vast en vorige keer niet, en ik ben dikker dan de vorige keer.
Ik ben nu 28 weken zwanger van de 2e en beleef het inderdaad heel anders. Ik ben ook zo ontzettend moe. Maar ja, er loopt er nu eentje van 22 mnd rond die ook aandacht wil! De eerste weken kwam ik ook ontzettend veel aan. Ik moest al heel snel postiekleding aan. Nu lijkt het wel alsof m'n buik stil staat. Wat ik erg jammer vind is dat ik er minder mee bezig ben geweest. Ik ben ineens al ver over de helft . We zijn nu volop aan de babykamer bezig en nu pas ben ik er echt bewust mee bezig!
Hier ook totale vermoeidheid. Bij mijn eerste zwangerschap ging ik met 40 weken nog lekker winkelen. (nou ja lekker.. niet teveel lopen want ik had toen ook snel last van rug en bekken op het laatst) Nu ben ik al zo'n twee weken niet meer lekker buiten geweest, op dingen als de verloskundige en de dokter na. (verrekte rugspier en ontsteking aan voet) En ik heb ZO'N zin in winkelen.. Maar ben al blij als ik naar de keuken kan strompelen. Dus ja, deze zwangerschap is anders in de zin dat ik compleet uitgeteld ben. Het huishouden gaat ook niet meer. Gelukkig vangen ouders en schoonouders ons 16 maanden oude zoontje veel op, want dat trek ik gewoon niet.
Deze zwangerschap voelt voor mij wel precies hetzelfde aan als de eerste, maar ik heb gewoonweg minder tijd om erbij stil te staan omdat er hier ook nog eentje van anderhalf rondloopt. De tijd gaat nu veel sneller.
Tot 32 weken voelde ik me ook zo Moesje, wacht maar, die laatste weken! MUHAHAHAHA (nee hoor, hoeft helemaal niet )
je bedoeld dat de laatste weken je te lang af duren? Ja dat geloof ik graag....laatste loodjes wegen het zwaarst. Nog ff meid, je bent er bijna...
hier ook totaal anders dan bij de eerste. Bij ons zoontje had ik nergens last van, af en toe een beetje misselijk maar dat mag geen naam hebben. Nu bij de tweede ben ik de eerste 13 weken extreem misselijk geweest en nu ben ik nog heel erg moe.
mijn huidige zwangerschap is ook ABSOLUUT NIET te vergelijken met de eerste! lijkt wel of alles juist precies tegenovergesteld is! en met het geslacht heeft dit niks te maken, want ik krijg weer een meid!
hier ook alles anders en veel sneller dik aan het worden hoor ik kan niets vergelijken met eerste zwangershap maar als het kindje gezond is is voor mij alles ok hoor
bedankt voor jullie reacties! ik merk wel dat ik nu ontzettend zenuwachtig ben omdat het nog zo vroeg is, durf ik er nog niet zo goed van te genieten, terwijl ik dit bij de 1e niet zo had, ik leef echt naar mn afspraak toe bij de VK
ooh wat herken ik jou gevoelens,,.., Bij de eerste was ik al meteen zwanger bij de eerste test,,! en deze zwangerschap heb ik veel testen moeten doen bij de eerste wist ik meteen dat ik kon gaan genieten naar de echo... en nu heb ik dat als ik hem/haar pas voel hihh.. eerste zwangerschap, niet zo misselijk misschien 4 weken.. nu ben ik ontzettend misselijk en nog steeds BAH... en ja dikker.. eerst wel.. maar nu.. ben ik vel af gevallen door dat ik zoveel moet spugen