Mijn bevalling van Noah

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gina82, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hallo meiden,

Hier dan ook mijn bevalling. Ik heb een hele positieve ervaring gehad en dacht dat dat misschien voor meiden die nog moeten ook leuk is om te lezen!

Ik was al overtijd en had al een afspraak staan om ingeleid te worden op woensdag 22 mei. Ik had al 2/3 cm ontsluiting kado gekregen meldde de gyn mij op vrijdag.. Zaterdagochtend werd ik wakker van wat ik vermoedde voorweeen waren om uur of half zes.. ze kwamen toen om de kwartier/ twintig min. Om een uur of tien kwamen ze om de 6/7 min, ik wist nog steeds niet zeker of het nou weeen waren omdat het niet pijnlijk was.. wel heel vervelend want ze kwamen uit mn heupen en onderrug dus ik kon niet zitten of liggen. Ik vond het ook heel moeilijk of ik nu wel of niet de vk moest bellen, aan de ene kant dacht ik tja ik heb al ruime ontsluiting dalijk is er niemand als kleine geboren wordt aan de andere kant dacht ik tja volgens mij moet het meer pijn doen..

Om vier uur toch maar gebeld en toen kreeg ik van de vk te horen dat ik nog te rustig was dus die kleine kwam voorlopig nog niet.. nou ja dacht ik dan ga ik maar ff liggen.. maar dat ging niet dus maar weer aan het aanrecht hangen (zo kon ik de tegendruk geven tijdens de wee) ik mocht terug bellen als de weeen om de drie min kwamen een uur lang en ong min duurde.. nou ze kwamen hele tijd om de vier min tot uur of half acht toen kwamen ze gelijk om de 2/2,5 min.. dus om half negen man laten bellen (ik was nog steeds net zo rustig dus durfde niet te bellen bang voor hetzelfde antwoord hahahah) en ze zou komen kijken. Om tien uur/half elf kwam ze binnen en we gingen naar boven om te kijken.. had toen 5 cm en mn vliezen braken tijdens het inwendig onderzoek. de vk ging nog even weg maar zou snel weer terug zijn. dit was uur of kwart voor elf.

De weeen kwamen na het breken van de vliezen veel sneller zo ong om de anderhalve min en ik kreeg al snel persdrang die ik maar nauwelijks weg kon puffen.. om uur of half twaalf was ze terug en toen had ik 7/8 cm zei ze maar achteraf aan mn persdrang te merken denk ik dat ik al volledige ontsluiting had. de kraamhulp werd snel gebeld en die was er met een kwartier en ik mocht daarna vrij snel meepersen. Het persen ging goed alleen zn hoofdje schoot steeds terug dus de kraamhulp heeft op mn buik mee staan duwen en toen ging het beter. Heb uiteindelijk 66 min geperst (net op het randje van naar het ziekenhuis gaan) en toen was daar ons prinsje.. ik was helemaal high van de bevalling en kon alleen maar roepen.. hij heeft echt mijn neusje.. hij is zooooo mooi! hahahaah... ik vond de bevalling echt super meevallen en vond het heerlijk om het thuis te mogen doen! Ik had wel vier kleine scheurtjes maar verder helemaal niks. De placenta was er ook heel snel en was helemaal compleet! Noah was 2800 gr en 50 cm en een heerlijk mooi mannetje met een apagare score van 9 en 10! Ik ben uiteindelijk op de eethoek bevallen hahaha.. ik mocht daarna lekker de douche onder en mn bedje in!

Ik kan niet anders zeggen als dat ik iedereen zo'n bevalling gun!

Liefs Gina

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat het is meegevallen!
    Gefliciteerd met Noah, leuke naam!

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Gina, fijn dat je zo'n positieve ervaring hebt, en op de eettafel bevallen, hihi.... Geen wonder dat Noah om op te eten is ;) :)

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat fijn meid! Superbevalling! Van harte gefeliciteerd!

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    dank jullie wel!

kus

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Mooi verhaal om te lezen, en veel plezier met je knappe kereltje :) Klinkt als een goede bevalling inderdaad!

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wow meid wat een fijne bevalling..........

Dit soort verhalen stemmen mij hoopvol voor als ik ooit nog een keer durf..

En Noah is echt een plaatje!

Deel Deze Pagina