Wie heeft er ervaring met antidepressiva Citalopram 40mg tijdens een zwangerschap?? Ik ben bang dat ik hier door mijn droom op moet geven door deze hoge dosering..
Hoi nachtvlinder Ikzelf slik een andere ad, paroxetine, ook 40 Mg. Daarbij slik ik seroquel, deze is tijdens deze zs zelfs opgehoogd naar 75 Mg. Heb in het begin van de zs gesprek gehad op de pop poli, en van te voren meerdere met mijn eigen gyn. De medicatie die ik slik kan geen kwaad voor de baby, ze moet wel sowieso 24 uur ter observatie blijven, maar dat is geloof ik met alle soorte ad. Ik zou het gewoon eens met je gyn of huisarts bespreken, die kan je goed adviseren, evt in overleg met de psych en kinderarts. Heel veel succes en ik hoop dat het jullie snel gegund is!
Hey meid, wat vervelend dat je je er zo rot onder voelt Ik heb zelf bij mijn eerste zwangerschap ook citalopram gebruikt maar dan 20mg. Ik vond het ook een beetje eng maar soms is het niet anders.. En mijn zoontje is goed gezond Inmiddels ben ik er een half jaartje af en hij is nu 2,5! Er komen altijd weer andere tijden, in welke vorm dan ook! Je doet het beste naar je vermogen! Komt goed. Succes!
Ik gebruik ook citalopram, 20 mg. Voel me er ook rot onder, maar het is beter dan alle stress en paniek zonder medicatie. Ik durf ook niet goed op te hogen, vind deze dosering wel goed zo. Ik denk dat je er prima zwanger mee kunt worden en blijven. Dit medicijn kan gebruikt worden in de zwangerschap en je mag er borstvoeding mee geven. Kijk anders eens op de website van de pop-poli in amsterdam.daar vind je meer info erover. Je hoeft je droom echt niet op te geven
Hier een zwangere die 30mg slikt. Ik vind dit prima, veel beter dan continue angst en paniek, dat is heel slecht voor je kindje. Probeer je niet te druk te maken, ze schrijven het niet voor niks voor omdat ze weten dat de risico's ontzettend klein zijn.
Laat je anders voorlichten bij de pop poli. Ik heb hier goede ervaringen mee. Tijdens mijn 2e zwangerschap slikte ik 20mg paroxetine, tijdens mijn 3e zwangerschap 30 mg paroxetine. Ik voelde me vooral heel schuldig naar de kindjes toe, maar ik kon helaas niet zonder mijn medicijnen. Beide kindjes moesten een nachtje blijven ter observatie maar geen van de twee heeft ontwenningsverschijnselen gehad. Gelukkig!
Dit zijn in iedergeval positieve verhalen! Maargoed ik heb voor mijn angst problemen helaas niet genoeg aan een standaard dosering.. Zit nu nog 5 weken 30mg citalopram maar heb niet het idee dat het goed werkt voor mijn angsten en paniek.. Daarom ga ik miss toch ophogen naar 40mg.. Maarja dat is een hoge dosering en overal hoor ik eigenlijk alleen maar dat een standaard dosering van 20mg/30mg is toe gestaan.. Hoe hoger de dosering hoe meer risico voor het kindje.. Daarom voel ik mij erg rot over het feit dat ik toch moet gaan ophogen.. Dan zie ik mijn droom al voorbij schieten! Verder staat op de Pop-poli site niks vermeld over de doseringen alleen maar over welk medicijn wel of niet kan..
Nachtvlinder, ik neem aan dat je de medicatie voorgeschreven krijgt door een psychiater? Kan hij/zij je er niet meer over vertellen?
Mijn huisarts zit in een commissie waar onderzoek is gedaan naar dit medicijn in een zwangerschap. In samenwerking met veel andere huisartsen en artsen uit het zienkenhuis bij ons in de regio. Zij zegt dat er ook veel vrouwen van een gezond kindje zijn bevallen die tot 90mg slikten.. ! Dat stelde mij toen wel enorm gerust. Maar als je op 40 zit en je wil graag naar 30 of 20 dan kun je dat toch bespreekbaar maken? Misschien trek je het de rest van de zwangerschap wel met een lagere dosering en dan stelt het je misschien wat meer gerust. Maak het bespreekbaar. Als ik momenteel 40mg nodig zou hebben om te functioneren zonder angst en paniek dan zou ik zelf geen seconde twijfelen... maar goed dat is mijn mening Sterkte en succes