Ik heb een zoontje van 7 maanden en begin nu na te denken over wanneer weer te gaan voor een nieuw kindje. Alles heeft natuurlijk zijn voors en tegens maar ben heel benieuwd naar ervaringen!
Daar zitten we ook over na te denken. Vind het lastig. Wij willen er graag niet al te lange tijd tussen te laten zitten, maar ik moet er niet aan denken om binnen nu en een jaar zwanger te zijn. In ieder geval stop ik met de pil eind 2009.
ik ben gestopt toen lars 15 maanden was, zodat er minimaal 2 jaar tussen zou zitten. en nu maar klussen klussen klussen
Tja, je moet gaan voor de tweede als je eraan toe bent. Maar bedenk je wel dat je voor de tweede veel minder tijd hebt, dus zolang je maar 1 kindje hebt moet je er maar lekker van genieten. Tja, zelf begon ik met een tweeling, dat was gelijk druk..
Ik was weer met de pil gestopt op Jesper zijn verjaardag en ben nu, op 3 dagen na, precies 2 jaar later dan bij hem uitgerekend.
Mijn dochtertje is nu 18 maanden en mijn zoontje is 5 weken oud. Ze was dus 9 maanden toen ik weer zwanger raakte. Ze schelen dus nog geen 1,5 jaar. Dus vrij kort op elkaar. Mijn man is wegens heel ongelukkige omstandigheden (zijn arm gebroken een uur nadat ik thuis kwam uit het ziekenhuis met mijn zoontje na de keizersnede!) sinds de geboorte van ons zoontje thuis en wegens de keizersnede heeft hij met name tot nog toe voor ons dochtertje gezorgd (ik mag dus niet zwaar tillen, dus ook niet mijn dochtertje). En ik heb in principe ons zoontje verzorgd. Dus hoe het echt zal zijn als mijn man weer gaat werken, oftewel hoe druk het zal zijn....dat moet ik nog ervaren! Maar ik heb er alle vertrouwen in!
Inderdaad, wanneer jullie er aan toe zijn! Wij moesten sowieso mbt IVF een jaar wachten (protocol in ons zh + een spoedsectio gehad)...de keus wordt dan al iets minder en de beperkingen zijn er natuurlijk nogal. Ik blijf dit soort dingen, in ons geval, lastig vinden. Luister naar je hart!
Wij wilden in principe wachten tot Louise 3 zou zijn... maar het begint weer zachtjes aan te kriebelen en we hebben nu besloten om weer te stoppen met de pil als Louise 2 wordt (juni). Ik moest er het eerste jaar ook totaaaaal niet aan denken weer zwanger te zijn en de tijd gaat al zo verschrikkelijk snel dus ik wilde volop genieten van Louise. Niet dat andere meiden dat niet doen met hun kindje als ze snel zwanger zijn maar zo voelde het voor mij.
Lastig he, dat heb ik nou ook. Wij weten het ook niet, wisselt nogal bij mij. De ene keer denk ik ja ik wil maar de andere keer denk ik nog maar even wachten...... Ik denk als Amy een jaar is dat we er weer voor gaan!
wij willen wachten tot yenthe ong 1,5 a 2 jaar is. alkriebelt het alweer. maar nee we hebben altijd gezegd 2 jaar ong. nog even wahten dus.. yenthe moet nog eerst een jaar worden in mei ..
bij mij is het flink gaan kriebelen sinds een week of 2. Ik ga er niet meteen aan toegeven, want dan vind ik het leeftijdsverschil te klein. Ons ideaal is om er in juli voor te gaan. Dan is onze dochter ruim 2 als een baby wordt geboren. Maar je moet maar afwachten of het lukt! Kan ook goed zijn dat we er in mei al voor gaan, maar nu nog even niet!
Wij willen de eerste uit de luiers hebben voor er een tweede komt. We zitten zelf te denken om er weer voor te gaan als Demi tussen de 2 jaar en 2,5 jaar is.
Het eerste jaar stond mijn hoofd totaal niet naar zwanger worden, dat kwam pas iets na haar 1e verjaardag. Een leeftijdsverschil van een jaar of 2 leek ons allebei wel wat, alleen weet je nooit wanneer je zwanger wordt. Ik was sneller dan verwacht zwanger en straks zit er 23 maanden verschil tussen.
Ik denk dat wij er in de zomer ofzo voor gaan. Er vanuit gaande dat het niet meteen de eerste maand raak is scheelt de baby dan zo'n ruim 2,5 jaar met Thomas. Maar ja, het is dan nog maar afwachten hoe snel het lukt en of ik niet weer 2 maanden te vroeg beval. Het is dus gewoon niet te plannen... Ik stop met een maand of 3 wel vast met de pil, zodat mijn lijf vast weer een normale cyclus kan aanwennen.
toen wij er weer voor gingen was marly 11 maanden. na 3 maanden was ik zwanger maar dat werd een miskraam. een maand daarna weer zwanger en daar was mara. ze schelen nu 23 maanden, net geen 2 jaar. vindt het zelf een mooi leeftijdsverschil.
Na 9 maanden gestopt met voorbehoudsmiddelen en hup direct zwanger! Hier zal er straks dus maar 18 maanden tussen zitten, lijkt me super!
hier zijn we na 9 maanden gestopt met de pil maar wel even normale cyclus afgewacht en toen binnen 1 ronde zwanger van #2... ik vind het vrij snel ik zou minimaal altijd die 9 maanden afwachten ik merkte toen opeens veel verschil in mijn lijf en een bepaald soort rust was weer terug..
Hallo! Wij hebben in oktober ook besloten dat we voor een 2e kindje gaan. Dus gestopt met de pil en toen m'n 1e natuurlijke ongi afgewacht en die kwam in november. Tamara werd vorige maand 1 jaar en toen zaten we in de 1e ronde. Ben niet zwanger geraakt in de 1e ronde, maar we gaan vrolijk verder met klussen! We hopen dat we opnieuw gezegend zullen zijn en een 2e wonder mogen krijgen! Liefs Elly.
Wij zouden voor een 2e gaan als Sanne 2 is. Maar het kriebelt zo enorm! Maar aangezien ik diabeet ben en er dus wat voorbereiding aan vooraf gaat wil ik deze maand met de diabetesverpleegkundige overleggen, zodat ik weer scherper wordt ingesteld. Het heeft bij ons 1e kindje een jaar geduurd voordat we groen licht kregen. En 14 maanden voordat ik zwanger raakte. Als het deze keer ook zo gaat lopen zal er dus ongeveer een kleine 3 jaar tussen zitten.