Nagellak op je tenen?

Discussion in 'De bevalling' started by Kris81, Aug 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Hallo,

As. vrijdag krijg ik een keizersnede. Nu heb ik gister fijn mijn voetjes laten doen bij de pedicure incl. nagellak. Nu ik de formulieren van het ziekenhuis nog eens doorlees, zie ik er staan geen make-up en geen nagellak. Als ik het eens google lees ik dat dit zo te zien voornamelijk lijkt te gelden voor vingernagels (die zijn schoon). Wat is jullie ervaring hiermee?

Hoor graag :).

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik weet dat je geen nagellak op je vingers mag hebben omdat ze een saturatiemeter aan je vinger aansluiten (meet zuurstof gehalte in je bloed) en als er nagellak opzit dan werkt dat apparaatje niet. Of er iets speciaals met je tenen is weet ik niet ;) Bel anders even naar ziekenhuis voor de zekerheid!

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik mocht bij een algemene verdoving ook geen nagellak op mijn tenen hebben. De anesthesist zei dat hij zowel teennagels als vingernagels in het oog houdt (kijkt naar verkleuringen). Daarom mocht het niet. Ik had nochtans mooie nagellak op, maar die heb ik er voor de operatie nog zelf af moeten doen met wat nailpolish remover die de verpleegster me gegeven had.

4. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Mag niet...of je moet natuurlijk iemand hebben die het door de vingers ziet..maar officeel mag t niet omdat ze naar je vingers en tenen kijken voor de doorbloeding. Je benen, voeten en dus ook tenen zijn toch verdoofd dus daar moeten ze aan zien of alles goed gaat

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Hmm ik had bij mijn (ingeleide, niet kz) bevalling ook nagellak op mijn tenen. Daarna meerdere complicaties gehad, dus 3x onder narcose de ok in en paar dagen op de ic. Niemand die mijn nagellak heeft verwijderd oid toen... Dus je zou denken dat het niet zo'n probleem zou moeten zijn? Ik weet niet of bij een ruggeprik het weer anders werkt dan bij een narcose wat betreft de dingen die ze checken.
    misschien dat het officieel niet mag inderdaad.
    Je kan ze anders een bellen? Hoe boeiend ze het vinden?

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Dacht al dat de ervaringen wat verschillend zouden zijn, ik bel ze wel eventjes morgen, dan weet ik het direct. Dank jullie wel!

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier mocht ik dus ook echt geen nagellak of make-up op. Ook geen creme voor mijn gezicht. Gewoon helemaal naturel :D

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier met de curettage ook helemaal naturel.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik moest het er voor de keizersnede ook vanaf halen , dacht dus ook dat tenen wel kon, maar helaas.

maar ik zou ook geen lenzen in mogen, maar dat mocht ik dan weer wel omdat ze het anders zo jammer vonden als ik mn kindje niet goed zou kunnen zien :D
    ( hoewel ik wel mijn reserve bril bij had )

10. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hier moest de nagellak er ook af, ik kreeg een ruggeprik, en ze willen idd je teennagels kunnen controleren,
    Ook make up mocht niet bij mijn eerste (geplande ) keizersnede, de tweede keizersnede stond ook gepland maar werd een spoedkeizersnee, en dus had ik op alle foto's netjes make up op :):):p,
    Maar misschien verschild het idd per ziekenhuis, en ik zou morgen ook gewoon ff een belletje doen!
    Alvast heel erg veel suc6 en heel veel geluk met jullie kindje!!

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Dank je wel :)!

Ik heb uiteindelijk nog even gebeld vanmorgen, en ... het mag blijven zitten. Handen moesten wel nagellak vrij zijn maar tenen was geen probleem.

Mocht het er morgen alsnog af moeten, dan is dat ook zo gebeurd.

Dank voor het meedenken!

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0

hier hetzelfde

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ahh mooi zo, dan heb je ze niet voor niets mooi laten lakken bij de pedicure ;)

14. baby14

baby14 Actief lid

Nov 3, 2013
    172
    0
    0
    Hier vanochtend naar anesthesist geweest en op de tenen mag het blijven zitten, handen heb ik nooit geen nagellak. Ze zei dat ik er zelf toch niet meer bij kon dus dat het er niet af hoefde:D

15. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Haha idd :D!

16. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ik ben bij mijn eerste gewoon bevallen maar wel met ruggenprik. Ik had nagellak op mijn vingers (wel doorzichtig), op mijn tenen (knal roze) en make up op dat ik heb bijgewerkt toen de ruggenprik erin zat. Maar misschien anders bij een keizersnee. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat niet zou mogen!

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ik las het ineens in de folder van het zkh haha. En het bleek inderdaad dus voor de handen te gelden en tenen geen probleem, hier dan. Het zit er nog mooi op ;).

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik heb een ruggenprik gehad en een saturatiemeter op mn vinger en had zowel op mn tenen en vingers een nette laag nagellak waar niemand iets over gezegd heeft, behalve de verpleegkundigen dat ze het zo'n mooie kleur vonden.

19. Amani

Amani Lid

Aug 8, 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou jammer zeg, wou mijn teentjes nog laten doen haha.

Share This Page