Ik vond de uitdrijving het zwaarste van de hele bevalling. Deed zoveel pijn! Hier ook geen echte persweeën bij de eerste bevalling. Vermoed dat dit kwam door de ruggeprik. Het persen duurde 1,5 uur en toen was ze er nog niet (kwam het hoekje niet om) en moest worden gehaald met de kiwi en werd er ook een knip gezet. Dochterlief was 3945 gram. Ik ben zelf erg klein, dus ze was gewoon "te" groot voor me. Mijn tweede bevalling ging supersnel. Althans de ontsluiting. De tijd vd uitdrijving viel weer tegen. Duurde nog een uur. Ik had wel hele goede persweeën deze keer en kon ook onmogelijk niet persen. En heb dus ook erg goed geperst, maar duurde alsnog een uur. Babylief zat schuin omhoog met haar hoofd ofzo. Moest op een gegeven moment op m'n zij persen, maar kon dan niet genoeg kracht zetten. Uiteindelijk op handen en voeten haar eruit geperst Ben heel blij dat het me toch is gelukt. Wel ingescheurd, maar dat is veel beter genezen dan die knip vd eerste bevalling. Als het een paar minuten langer had geduurd, hadden ze weer moeten helpen.... Brr... Toch viel het me dus alsnog tegen. Ik had gehoopt dat de eerste de weg had vrijgemaakt, maar toen ging de tweede er schuin voor liggen
Bij de eerste zo lang bezig geweest voor 10cm ontsluiting dat ik doodmoe was en niet meer kon persen. 55min later en een knip is onze zoon geboren (3730gr en 50cm) Bij onze dochter van 5 naar 10cm gegaan in een half uur en één keer persen en ze was geboren (3470gr en 48cm). Ben toen een klein beetje uitgescheurd, 1 of 2 hechtingen nodig. Dus megasnel gegaan. Had niet veel gescheeld of ze was geboren zonder dat er personeel van zhuis bij aanwezig was. Die dachten namelijk dat het allemaal nog uren zou duren omdat ik al 2uur amperde vorderde met ontsluiting.
En indd een klein beetje inschueren heb ik liever dan een knip ... Bij mij ging die knip ook ontsteken later en moest ik een paar keer per dag in een sodabadje. En dan die pijn bij het plassen ... Auw!! Bij dochter nergens last van gehad en toen na een paar uurtjes die hechtingen mij veel te strak zaten zijn ze doorgeknipt en heb daarna nooit meer last gehad.
Ik had bij mijn eerste ook geen persweeën. Omdat ik thuis ben bevallen heb ik het allemaal op eigen kracht moeten doen, met na 5 kwartier uiteindelijk een knip. Ik was ook bang dat ik nu weer geen persweeën zou hebben, daarom wil ik nu per se in het ziekenhuis bevallen. Maar de vk verzekerde me dat je bij een 2e altijd persweeën hebt.
Nou Nin dan liggen de vk's niet op 1 lijn. Die van mij zei dat er een grote kans was dat het nu ook zonder persweeen geboren zou worden. Ach weet je wat het is.....je kunt er niets aan doen en heb er geen invloed op. Voordeel is wel dat er al een kindje door is gegaan dus zal over het algemeen sneller gaan.
Ik heb pas één bevalling meegemaakt... maar ik had ook amper persweeën. Of eigenlijk had ik ze wel, maar moest ik ze wegpuffen omdat meneer de gyn ineens spoorloos was... zodra hij er was, en ik mocht gaan persen, had ik ineens geen weeën meer! Er gebeurde wel iets in mn buik, maar ik had helemaal niet het 'ikmoetpoepen' gevoel en de pijn was ook weg. Ben maar in de wilde weg een beetje gaan persen, had helemaal geen zin in medicatie of wat dan ook. Werkte voor geen meter natuurlijk, dus kreeg weeënopwekkers. niet echt het idee dat dat nou iets deed... infuus is 3x hoger gezet, maar nog steeds amper resultaat. Gyn keek al zorgerlijk... toch maar weer op eigen kracht gaan persen, met alles wat ik in me had. Toen lukte het ineens wel... Echt pijn heb ik tijdens het persen niet gehad, alleen het staan van het hoofdje vond ik heel erg vervelend. Al met al een uur geduurd, de hele pers-fase. Ben wel benieuwd of het bij een tweede "beter" gaat met de persweeën..
Wat kan er dan gedaan worden? Ik bedoel je kan inderdaad een infuus krijgen maar je weet niet of je daar persweeën van krijgt. Ik niet in ieder geval. Zit je nog steeds op eigen kracht te persen. Ik hoop zo dat ik deze keer wel persweeën heb.. maar durf het niet te hopen na 2 bevallingen zonder.
Niet alles gelezen.. Maar eerste keer geen persweeën, mede door ruggenprik denk ik. 2e keer zulke sterke persweeën, leek wel een oervrouw.