Flevoziekenhuis bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door hearteyes, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Hi allemaal,

Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met bevallen in het flevoziekenhuis!

Er is nl een grote kans dat ik in het ziekenhuis moet bevallen als mijn meissie niet voor maandag eruit komt en ik wil heel graag thuis in bad bevallen. Maar als zij zondag nog niet geboren is dan word ik volgende week maandag ingeleid.
    Nu vraag ik me af wie er allemaal zijn bevallen en hoe dat ging, krijg je een vaste persoon die je begeleid of komen er steeds andere mensen binnen? Heb je een kraamkamer of gewoon een normale ziekenhuis kamer?
    En mocht je gewoon douchen tijdens de weeën?

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ikzelf niet maar ben bij de bevalling van me zus geweest in het flevo
    vond het wel heel erg proffesioneel en goed
    o en 1 persoonskamer ! met eigen douche en toilet
    heel mooi allemaal

3. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier nog niet daar bevallen maar wel al een aantal keren gelegen (struikelen over ween stofzuiger ;) ) en ik moet zeggen ik vind ze erg proffesioneel en ook erg lief... Natuurlijk zijn er altijd wel een paar mensen die iets minder zijn maar ik heb tot nu toe altijd geluk gehad... (Heel veel last van voorweeen en mag ook iedere keer komen om te kijken of het allemaal nog goed is) voor mij dus een goed ziekenhuis.
    Ik hoop dat je toch thuis kan bevallen omdat dat je liefste wens is maar mocht het niet gebeuren dan ben je in ieder geval op een goeie plaats.

Succes!! En wellicht komen we elkaar wel tegen hahaha

4. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Dankjewel, ben blij dat er positieve reacties zijn want dat stelt me een beetje gerust dat ik wel in goede handen ben.

En wel fijn dat je een douche voor jezelf hebt en privacy want daar ben ik erg op gesteld. Hoop dat ik idd eerder beval want wil zo graag in ons bad, heb die speciaal ervoor gekocht.

Wanneer ben jij uitgerekend ukje?

Hoop alleen niet dat je andere bevallende mensen kan horen, want ik ben best op mezelf en kan best zijn dat ik in mezelf keer en als je dan andere vrouwen hoort schreeuwen dan trek ik me daar heel veel van aan

5. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

hey hey,

Ik ben officieel 16 november uitgerekend maar loop al heel fijn anderhalve week nu met voorweeën rond :p En mijn baarmoeder is al verweekt...maarja..het zegt allemaal niets want ook dan kan Uk nog gewoon blijven zitten waar hij zit ;)

De kamer.. je kan het zien als een hele grote kamer waar een bed staat, een commode en een wastafel. Ook heb je 1 kast staan en daarin zit een 2e bed verstopt voor je partner of degene die bij de bevalling is.

Dan heb je een deur en daarachter bevind zich een badkamer met toilet en douche (moet zeggen hij is echt nog behoorlijk groot die badkamer) en tevens weer een wastafel...

De kamer is ook groot genoeg dat je ook wat heen en weer kan lopen als je dat wilt.. verder is alle apparatuur aanwezig zoals CTG apparaat, bloeddruk meter ga maar door.

Heb er nu in anderhalve week al 2x gelegen met weeën dus ik ken het kamertje goed :p

Ook word er gewoon netjes aan je gevraagd of je wat wil drinken en meestal komt eerst de verpleegkundige alles aansluiten bij je en die zegt dan ook dat ze de arts gaat verwittigen dat jij bent aangekomen en die zal dan ook de CTG en alles met je bespreken en de onderzoeken verrichten...

Ik hoop dat mocht je niet thuis kunnen bevallen ik je wel een goed gevoel heb kunnen geven over het Flevoziekenhuis...

6. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Spannend hè! Ons kindje word waarschijnlijk ook een november kindje, ik was 22 oktober uitgerekend.

Vind het fijn dat je de kamer beschreven hebt dan kan ik me er een beetje wat bij voorstellen.
    Ik was gisteren ook in het ziekenhuis voor controles omdat ik 41 week ben en het duurde allemaal erg lang, 1 uur en 15 min aan ctg gelegen en waren totaal 3 uur kwijt voor de controles omdat ze me vergeten waren toen ik voor de tweede keer m'n bloeddruk moest laten meten :( dat vond ik toen wel vervelend. Moet vrijdag weer voor controle komen hopelijk gaat het nu wat sneller allemaal.

Maar jij gaat sowieso in het flevo bevallen?

7. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

hahaha grappig ik heb er ook gister weer even gelegen van 15:15 uur tot 16:15 uur ook aan het CTG de harde buiken bleven maar aanhouden (mijn kereltje is nogal een druktemaker)
    Waar lag jij op de kraam zelf als je binnenkomt moest je dan rechtdoor of moest je rechtsaf slaan???

Ik moet vrijdag ook weer op controle komen (ik heb 1 a 2x in de week controles ivm paniek en angstaanvallen na meerdere miskramen) dus ik mag vrijdag weer naar de poli boven..

En ja door die paniek en angstaanvallen ben ik medisch geworden en ga dus ook bevallen in het ziekenhuis. Ik heb 1 gyn en 1 verloskundige die mij persoonlijk ondersteunen (ken je die artsen dat je iedere week een ander hebt en dat je dan ook iedere week een ander verhaal hoort.... nou dat had ik dus ook en daar kan ik niet goed tegen...dus heb nu 2 mensen waar ik al mijn controles bij heb en die ook samen alles afstemmen... moet eerlijk zeggen fantastisch!!!!

8. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Zo toevallig zeg! Hoe laat moet je vrijdag? Ik moet om 15 uur aan de ctg en daarna om 15:30 gesprek over inleiden en afspraak maken voor maandag om het daadwerkelijk in te leiden.

En wat vervelend van die paniek en angstaanvallen maar ook heel logish, ik heb nog nooit een miskraam gelukkig meegemaakt maar ben ook de hele zwangerschap bang geweest dat er iets kon gebeuren omdat het te mooi om te waar is. Zelfs nu nog hè, voelde haar vannacht minder als anders en gelijk naar de keuken cola gedronken en gesnoept en toen na een paar min voelde ik haar en kon ik weer op bed.

Maar gelukkig controleren ze je goed dat is ook erg fijn of niet

Wie weet heb ik je gisteren wel gezien, als je te vroeg aanwezig was hahah
    Ik moest op de 2de verdieping zijn en dan bij gynacalogie? Of hoe je dat ook schrijft hahaha, aan de rechterkant zit die.

9. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Oh nee kan ook niet, ik was er gister van 11:00 tot 14 hahaha ik dacht tot 15 :p

Wel fijn dat je 2 mensen continue hebt en dat je niet aldoor alles 10x moet uitleggen. Scheelt energie en irritatie hahaha

10. Sarahcarolina

21 jul 2012
    36
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik ben op 7 oktober in het flevo bevallen.
    Vond het er erg fijn eigen kamer en een uur voor het persen nog even gedoucht. Er zit ook nog een gordijn tussen de deur en de ruimte waar het bed staat dus privacy genoeg.

Het deed me een beetje denken aan de echokamers in het flevo.

Succes met je bevalling

11. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Dankje Sarah, en wel fijn idd een gordijn dan kunnen mensen die op de gang lopen tenminste niet naar binnen kijken :p
    Ik heb vanmiddag een gesprek over het inleiden ben erg benieuwd

12. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Hoi ik ben er 6 jaar geleden bevallen..
    Op zich was alles super, eigen kamer, douche ruimte.. alles super.. mensen die goed voor je zorgen...
    Maar waar ik heeel lang mee hebt gezeten.. is dat ik twee uur na de bevalling ben weggestuurd midden in de nacht om 2 uur, omdat het heel druk was die nacht... ookal hadden ik en mijn dochter een uur daarvoor beide verhoging.
    Het was mijn eerste kindje en ik was net 20.. de kraamverzorgster kwam pas de volgende ochtend half 10...dus dat is wel even stressen geweest.
    Maar ik denk dat dat gewoon een eenmalige ervaring is.. en zoiets niet standaard wordt gedaan...
    achteraf hadden ze volgens mij ook het idee dat ik nog bij mijn moeder woonde die bij de bevalling was.. en dat mn moeder wel voor ons zou zorgen...

Maar de bevalling zelf was super gegaan.

13. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    4 jaar geleden ben ik daar bevallen en de verloskamers zijn erg mooi, eigen douche, en erg ruim ben enorm goed/professioneel behandeld :) ben nu weer bijna zover voor de 2e bevalling en dat wordt zeker weer het flevo :)

Deel Deze Pagina