Hoe krijg ik meer geduld (gggrrrr)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Poohbear82, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb echt geen geduld, ik wil testen!! NU!!

Nou moet ik zeggen dat ik ook wel in een luxe positie verkeer: bij zoonlief was ik in de eerste serieuze ronde meteen zwanger.
    Vervolgens eind vorig jaar weer besloten voor nr 2 te gaan. Had sinds de zwangerschap geen menstruatie meer gehad door borstvoeding. En weer in 1 keer raak, helaas alleen een miskraam.
    Nu zit ik weer in ronde 1 en kan niet wachten tot ik kan testen. M'n verstand zegt dat ik nergens op moet rekenen, dat ik 2 keer héééél veel mazzel heb gehad, dat het gemiddeld een jaar duurt en als je pech hebt nog veel langer.
    Maar m'n hart zegt heel wat anders: ik wil zo graag, het is zo welkom, ik baal zo van de miskraam.
    Ik denk dat als ik de miskraam niet had gehad ik nu meer geduld had gehad, maar ja, dat is nu eenmaal niet het geval.

Waarom duurt deze maand zo lang? Waarom duurt deze week zo lang? Waarom duurt deze dag, dit uur, deze minuut zo langgggg?
    *zen: ik heb geduld, het gaat niet sneller als het gaat*

2. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ja wachten duurt ontzettend lang he? Ik ken het gevoel maar al te goed, wij wachten al 2,5 jaar. Al zo ontzettend lang heb ik het gevoel alsof m'n leven bestaat uit wachten wachten en wachten. Aan de andere kant geniet ik van alle dingen die ik doe. Ik spreek af met vriendinnen, ga spontaan met manlief uit eten. We hebben vorig jaar een C aravan gekocht, twee nieuwe elektrische fietsen. Al met al genieten we van elkaar en van het leven.

Maar goed, eigenlijk heb je aan mijn verhaal echt niks hahaha. (Ik heb het in ieder geval even van me af geschreven :D)

Ik wens je mega super ontzettend veel succes met wachten!

Xx en good luck!

3. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Herkenbaar hoor! Ik heb december ook tot ons grote verdriet een miskraam gehad en ben nu ook nog ongeduldiger! Ik heb nog geen kindjes maar was toen ook in ronde 2 zwanger, ook snel dus. Nu inmiddels ronde 2 na de miskraam gehad en helaas niet zwanger. Op naar ronde 3 en ik baal. Dat zorgt er ook voor dat ik me zo schuldig voel tegenover meiden die al jaren proberen. Ik denk dan ook, jeeeeetje stel je niet zo aan je bent net bezig!
    maar goed, mijn antwoord op jouw vraag, niet... de wens is zo groot dat we waarschijnlijk elke keer weer ongeduldig zullen zijn. Afleiding zoeken is het beste!
    succes!

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Inderdaad werkt alleen veel afleiding hebben en druk bezig zijn vrees ik.. Succes. Hopelijk is het deze keer ook weer eerste keer raak voor je! ;)

5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor, ik wacht al dik n jaar op de eerste en werd in okt zwanger maar kreeg n mk, en heb sinds de mk geen cyclus.
    Over 2 weken een operatie...

Succes, hopen dat t bij jou weer zo snel gaat.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik vind het knap hoe 'rustig' je er nog onder blijft, maar je hebt helaas ook niet veel keus natuurlijk. 2,5 jaar lijkt me echt heel moeilijk. Een jaar klinkt in mijn oren al als een onmogelijk lange tijd, laat staan 2,5 jaar.
    Ik besef me ook heel goed dat heel wat meiden hier maar al te graag in mijn schoenen zouden staan: ik heb al een kind EN ben 2 keer snel zwanger geworden.
    Maar ja dat is dus het verstand, maar m'n hart is hebberig.

Afleiding is wel nodig ja. Dat was m'n werk, maar nu even niet. Hebbennet maandag 2 collega's gedeeld dat ze zwanger zijn. Met de 1 heb ik het er niet moeilijk mee, ik weet hoe moeilijk het voor haar was om tot een gezonde zwangerschap te komen. Maar zodra ik de andere collega zie is het enige wat ik denk: ik wil oooohook!
    Maar goed, afleiding zoeken dus...

En respect voor alle dames die zich zo dapper door alle moeilijke mislukte rondes heen moeten vechten. Ik hoop vooreen ieder dat jullie wens snel in vervulling gaat.

7. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff jeetje, meer geduld krijgen schrijf ik me ook voor in hoor!!

We zitten nu in ronde 6 inmiddels.. nog niet zo dramatisch lang maar het begint nu wel echt enorm te kriebelen, kom op zeg! Het heeft er denk ik ook mee te maken dat ik toen ik 15 was door de pil heen zwanger ben geraakt, ik was volgens de dokter erg vruchtbaar. Dit was alleen met mijn ex, niet mijn huidige partner.. dus dit steekt de laatste tijd behoorlijk, het is waarschijnlijk de grootste onzin want ik zit in een totaal andere periode van mijn leven en er zijn veel meer factoren die er mee te maken kunnen hebben dat het niet in een keer raak was, maar je gaat je toch afvragen of er dan niet iets mis is ofzo... en dat maakt het wachten op die positieve test niet makkelijker!! ;)

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hey poohbear!

Wij hebben inderdaad niet veel keus dan te moeten wachten. Dat is bij jullie anders. Daarom snap ik jullie ongeduld ook zo goed, want jullie hebben elke maand echt een reële kans om zwanger te kunnen zijn. Bij ons is dat niet zo, en dat klinkt erg van: wij kunnen niet op de natuurlijke manier zwanger worden, maar het is ook zo'n rust wat er vanaf komt. Wij hoeven niet elke maand te hopen dat m'n ongi weg blijft. Die komt namelijk toch wel hahaha.

Aan de andere kant kan ik niet wachten totdat het mei is! Dan pas hebben we een echte kans op een zwangerschap!

En meid, ik snap je echt van je collega's hoor. Ik baal soms ook dat iemand weer zwanger is en ik nog niet. Maar ik geef de moed niet op en dan denk ik: wacht maar! Wij zijn ook bijna zwanger! :D

Geniet van jullie prachtmannetje! En ik denk zomaar dat we elkaar over een tijdje in het forum 'Zwanger' tegen komen! :D

Ik duim voor je! Xx

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hoi muzieknootje,
    Ik zal voor je duimen voor mei!
    Hopelijk zien we elkaar dan idd terug onder het kopje zwanger.
    Het is je gegunt!

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dank je! :) Xx!

11. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wachten is heftig he....
    Wij wachten nu 2 jaar....
    En er zijn meiden die nog veel langer wachten, maar als ik je zeg dat het waarschijnlijk makkelijker wordt? Hoe, weet ik niet maar eerste 8 maanden zaten wij er echt op te springen, we waren met niets anders bezig en het gewone leven vond ik niet meer leuk... Op den duur heb ik blijkbaar een knop om kunnen zetten en vind ik het leven weer leuk!! Ik geniet weer...
    Daarentegen hebben we vele teleurstellingen gehad en zijn we voornamelijk aan het wachten.... (Ziekenhuis traject is nu eenmaal veel wachten)
    Maar ik kan je 1 tip geven hoe gek het ook klinkt maar probeer het een beetje op een zijspoor te zetten en weer vele dingen te doen die je echt blij maken, op een dag denk je dan; hee er niet aan gedacht vandaag, geen symptomen opgezocht en weer echt oprecht intens genoten met vriendinnen en manlief....
    En nee; de wens is bij ons niet kleiner maar ik weet dat ik een lange, lange adem moet hebben maar ik heb maar 1 leven en die wil ik intens benutten, deze jaren komen nooit meer terug en dan wil ik niet alleen maar verdrietig zijn geweest...
    Sterkte meis, we weten allemaal hoe het voelt en sommige dames na jaaaaaaren echt hoe lang het kan duren ;)

Deel Deze Pagina