Bijna uitgerekend maar nog geen tekens van een naderende bevalling, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne2985, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben momenteel 39+5 weken zwanger en dus bijna uitgerekend. Helaas nog geen tekens van een naderende bevalling. De baby ligt nu wel vast in het bekken ( vorige week nog niet ). Ik had vorige week wel regelmatig krampen, maar dat zal er dus wel voor gezorgd hebben dat ons meisje nu vast in het bekken ligt. Nu is het dus gewoon afwachten, al lijkt iedere dag langer te duren. Vanuit mijn omgeving krijg ik ook iedere dag appje of ze er al is of al onderweg. Iedereen wordt behoorlijk nieuwsgierig haha.
    Volgende week maandag moet ik weer naar de verloskundige en die gaat me dan toucheren om te kijken of er al meer actie in zit daar beneden en vrijdag de 26e moet ik naar de gynaecoloog om een inleiding te bespreken. Maar ik hoop natuurlijk dat het vanzelf op gang komt :)
    Mijn moeder beviel van mij met 41+1 en van mijn zusje ook zoiets. Dat kan wel van invloed zijn zei mijn verloskundige. Ik hou er nou maar rekening mee dat ik ook over de 40 weken heen ga. Nog maximaal 2 weken te gaan!
    Zijn er nog meer dames die in hun laatste weken zitten die gezellig mee willen kletsen en "klagen" over de laatste loodjes? :D

2. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hier ook nog geen tekens! Maar ben ook ietsje minder ver dan jij. ..

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier morgen 'pas' 39 weken, maar ook totaal geen voorweeën oid.
    Sinds gisteren ligt bub bewegelijk in het bekken, dus nog niet vast.
    Dochterlief is met 38+6 geboren (en dat ben ik vandaag) dus had gehoopt dat ik rond deze termijn wel wat zou voelen...
    Nou moet ik zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook geen moment gevoeld heb 'dat het wel eens niet meer zo lang zou gaan duren'. Dus ga ik er nu ook maar niet vanuit :)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Hier ook iemand die met smart wacht :) Gisterenavond voor het eerst buikpijn gehad die kwam en ging en dat was helemaal nieuw voor mij. Maar helaas helemaal niks :p succes met de laatste lootjes! Ik zal niet verder dan 40 weken gaan want dan word ik ingeleid

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier wel al heel veel tekens maar het wil maar niet doorzetten.
    Vanaf 6 februari elke dag voorweeën. Ene dag langer dan de ander.
    Verloskundige had stiekem al verwacht dat het wel geboren zou zijn.
    mijn moeder is bij al haar kinderen rond de 37/38 weken bevallen.
    Morgenochtend ga ik een strippoging krijgen. Wat mezelf ook wel verbaasde. Toen ik vorige week bij mijn verloskundige meldde dat die voorweeën al een week aan de gang waren zei ze gelijk dan gaan we volgende week strippen.
    Overal lees je dat ze dat niet eerder doen dan vanaf 40/41 weken.
    Vind het overigens absoluut niet erg.
    Begin het ook wel zat te worden.
    Ga steeds slechter slapen. Misselijkheid neemt weer erg toe. :(
    Kindje ligt gelukkig wel al volledig ingedaald en vast in het bekken :)

dus ik kom ook lekker gezellig mee klagen...

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik ben even ver als jou Rianne en hier gebeurt ook nog niks. Geen krampen, geen ingedaalde baby, niks. Ik voel me nog prima, dus het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Daarbij kwam m'n zoontje ook pas met bijna 42 weken (spontaan), dus daar ik ga nu weer van uit.

Succes iedereen!

7. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Vervelend hè al dat valse alarm of juist als er nog helemaal niks gebeurd. Frustrerend...Hier vandaag maar een beetje gaan bewegen ( voor zover mogelijk ) in de hoop dat het wat op gang komt. Zijn er al dames de slijmprop verloren? Ook al zegt dat ook niet altijd wat over de tijd tot de bevalling, maar ik heb bij mezelf (nog) niks gezien. Zat trouwens vorige week nog potdicht bij mij zei de gynaecoloog, dus dat kan dan wel kloppen dat ik nog niks heb gezien. Wel wat meer afscheiding, maar ook dat zegt nog niks helaas...
    Bij mij gaan ze ook pas met 40/41 weken strippen, al twijfel ik nog wel of ik dat wil. Hoor er verschillende verhalen over dat het zinvol is. Je lichaam moet er wel klaar voor zijn denk ik...

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier nog geen slijmprop verloren.
    Wel meer afscheiding inderdaad.
    Tja ik heb zoiets bij dat strippen niet geschoten is altijd mis.
    Na 10 dagen voorweeën wil ik het wel proberen.
    Net met de hond uitlaten kreeg ik weer felle steken van onderen. Nu ook nog af en toe.
    Terwijl de kleine al volledig ingedaald is.
    We gaan het wel zien. ;)

Deel Deze Pagina