Dan eis ik wel andere feestdagen hoor M'n man heeft echt vaak vrij om niets eigenlijk (werkt in België) of andere toffe feesten zoals in Amerika Maarja, dat is het hele doel natuurlijk net om dat te beperken :')
Ja natuurlijk want we hebben al de minste vrije dagen van alle landen om ons heen dus laten we er daar nog wat minder van maken . Maar nee dat hoeft van mij niet, mooi zo laten.
Volgens mij is één idee dat is geopperd dat we alle tweede dagen opgeven (kerst, pasen, etc.) en daarvoor flexibele vrije dagen terugkrijgen. Dan kun je dus gewoon zelf bepalen wanneer je deze dagen vrij wilt hebben in plaats van dat het per sé op een bepaalde dag moet. Ik ben hier een groot voorstander van. Vaak vallen die verplichte vrije dagen voor mij lastig, waardoor ik toch gewoon (thuis) moet werken. Veel liever bepaald ik zelf wanneer ik vrij neem .
Nou daar zeg je wat In het kader van het milieu zullen we straks alleen nog maar gerecycled schuurpapier mogen gebruiken, voor een plasje 1 velletje en voor een poepje 2 velletjes die je daarna in een speciaal recycle emmertje moet deponeren van plaats in de toiletpot Maar wat is dat nou weer voor onzin om de 2e kerstdag af te schaffen pfffffff
Precies! Straks wordt je nog verteld wanneer je mag poepen. En als je aan de schijtrace bent moet je eerst een vergunning aanvragen
Maar dat zelf bepalen wordt dan dus erg lastig. Op niet feestdagen is bv de kinderopvang gewoon open en dan moet er minimaal een vaste leidster per groep staan. Als dus ik, maar ook mijn collega tweede kerstdag vrij wil dan heeft een van ons pech en moet dan verplicht werken. Met vaste feestdagen waarop dingen gesloten zijn kan iedereen (uitgezonderd zorg, hulpdiensten, horeca enz) in principe vrij zijn en dat vind ik een goede zaak
Hm.... Ja en Nee. Ja omdat 2e kerstdag christelijk gezien nergens op slaat, de geboorte van Jezus is volgens mij maar op 1 dag geweest, of eigenlijk in de nacht dus zou alleen kerstavond voldoende zijn. Net als 2e paasdag, pinksterdag, slaat ook nergens op. De gebeurtenissen die je met pasen en pinksteren herdenkt zijn ook maar 1 dag... Nee omdat ik kerst inmiddels naast de herdenking van, ook een familiefeest vindt en ik ook graag bij mijn ouders en schoonouders wil zijn en eigenlijk ook nog een dagje met mijn gezin. én ik vindt de vrije dagen ook heel fijn en ben ook tegen de 24-uurs economie dus in die zin mag het lekker blijven zoals het is.
en daarbij zijn er een heule hoop werkgevers die nu het al moeilijk vinden om hun personeel vrij te geven laat staan als het geen verplichte dag is, moet je nog vechten voor een dagje vrij.
nee, nu al tijd tekort met alle ''verplichtingen'' die toch ook wel weer gezellig zijn dus nee, dat ga ik in 1 dag niet redden doe mij maar een 3e kerstdag!
Daarvoor in de plaats zouden we vrije dagen krijgen die we evt op een ander moment van het jaar kunnen gebruiken...
Ik heb nee gestemd ... wij hebben van alle landen zo'n beetje de minste (nationale) feestdagen (7, en als we pech hebben en Koninginnedag valt in het weekend 6). De landen om ons heen functioneren ook, dus ik zie niet in waarom we onze dagen op moeten geven ...
Wij hebben maar één kerstdag. Alleen begint kerst hier al kerstavond. Lekker eten, cadeaus en vooral veel gezelligheid. Ik mis de tweede kerstdag niet.