Dus omdat het voor jou niks te maken heeft met "echt kerst"moet het maar worden afgeschaft? Omdat ik me verplicht voel om naar mijn ouders te gaan? Waar ik hooguit 2x per jaar kom omdat het zo ver weg is? Ik zal je dit vertellen, mijn jongste is nu 9 mnd en was nog niet bij opa noch oma geweest, om diverse redenen die ik hier niet neer ga zetten, MAG ik me dan verplicht voelen om dan met kerst naar mijn ouders te gaan??? Wat is daar apart aan vraag ik me af? De laatste keer was vorig jaar met kerst. Mijn ouders komen soms wel naar mij, maar ook dat red mijn vader nu niet meer denk ik, hij is 6 weken geleden hier geweest, dat ging amper en mijn moeder komt ook maar 1x per 3 mnd ongeveer.
We kunnen ook gewoon vrij krijgen. Dus niet een religieus feest maar een natuurfeest ( noem maar wat)
Het deel verplicht vind ik appart. Dat doe je omdat je het leuk vind/belangrijk vind of je doet het niet vind ik. En dat je elkaar weinig ziet is natuurlijk jammer, maar waarom perse met kerst? Dat snap ik niet. Je hoeft je tegenover mij sowieso niet te verantworoden hoor. Ik snap alleen echt niet waarom mensen aan die 2 dagen vast zitten, had net zo goed een andere dag kunnen zijn.
Zeg die oude wijffies in het bejaardencentrum worden niet eens naar de wc geholpen. Van mij mag jij je reet afvegen met je rechterhand hoor................gebruik je dan wel een wcpapiertje anders gaat de boel zo stinken.
Het is niet dat mijn ouders het me verplichten, maar ze zouden het wel leuk vinden als ik kwam. En waarom ik dan ga? Omdat de 1e mijn neefje jarig is en ik dan ook mijn broers kan zien, wij wonen allemaal zo gruwelijk ver uit elkaar dat we gewoon niet vaak gaan. Wij wonen allemaal erg verspreid door Nederland nl. Toen ik alleen de oudste had wel, maar met een peuter en een baby erbij is het nogal een georganiseer. Bovendien werk ik en ben een bedrijf aan het opbouwen dus het gaat gewoon niet zo makkelijk. Gooi daar bovenop de enorme benzineprijzen en je snapt misschien dat het niet te doen is iedere keer.
Het gaat toch niet om verplichtingen. Het gaat om de gezelligheid. Ik vind de kerstperiode geweldig. Waarom zou je het afschaffen dan, als je er niet van houd geniet je toch lekker van je vrije dag, ga naar een woonboulevard ofzo. Snap echt niet waarom je daarover zou klagen En pinksteren, uitstorting van de heilige geest.. Laat ik hopen dat iedereen dit wel weet toch, beetje algemene kennis.
Ja maar dat is kennelijk het probleem.. Gebrek aan algemene kennis, in de uk heet 2e kerstdag boxing day en zijnbde winkels ook weer open.. Zoiezo zijn kleine cornershops ook gewoon open met kerst en weet ik veel wat nog niet meer.. Dat mensen vrij zijn en bij familie gaan eten of bij elkaar zijn op beide dagen dat is traditie.. Door wie gaat dat precies afgeschaft worden? Als retailers besluiten om eerder open te gaan of vaker open te gaan gedurende feestdagen heeft dit niks met 'afschaffen' te maken maar eerder met het feit dat er meer geld in het laatje komt.. In de UK overleven vele retailers van de kerst verkopen en draaien min of meer in het rest van het jaar verlies..
Nou nog kijken of ze weet wat het suikerfeest inhoudt ZONDER te googelen Trouwens uitstorting van de Heilige Geest klinkt wel makkelijk, maar leg het ook maar uit WAT het inhoud Agter
dit is geoppert door een minister omdat het teveel kost. de mensen die moeten werken moeten 200% betaald krijgen etc etc etc.
Dat vind het cda en de cristen uni helemaal niet goed joh dus maak je niet zo druk.. Ons kabinet is niet zo anno 2012 wanneer het op die dingetjes aan komt.. Oh en vergeet de sgp mee niet samen staan ze sterk hoor! Hahaha
En als ze daardoor het 200% loon willen halveren.. Dan nemen er toch gewoon meer mensen vrij.. Tis nou niet dat vredig nederland nu erg tegenstribbelt met wetsveranderingen..