tweede kerstdag afschaffen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

afschaffen

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Nee zou ik niet willen, ik kijk het hele jaar naar kerst uit omdat ik het echt super gezellig en speciaal vind, van mij zou het juist zo mogen zijn dat de hele week tussen kerst en oud op nieuw kerst was heerlijk.

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Neee... dan is mijn man niet meer vrij op zijn verjaardag! :)

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik ken mensen die het heel erg fijn vinden om dan te werken ivm hoger salaris, ik weet niet of dat nu nog is, wij zijn ZZP-ers dus doen niet zo moeilijk mijn man heeft vorig jaar kerst gewoon gewerkt (ook 1e kerstdag) zodat andere mensen goed naar hun familie konden met de trein e.d. ;)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ik kom niet in de winkel, 2e kerstdag (zie mijn lijst wat ik heb gedaan) en Pasen zou dan sowieso niet als eerste afgeschaft moeten worden aangezien dit HET belangrijkste feest is voor een Christen en niet kerst. En ik ga er toch echt wel vanuit dat de gemiddelde nederlander ook wel weet waar Pasen voor staat, Pinksteren kan ik me nog iets bij voorstellen, maar Pasen weet bijna iedereen wel.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik hoop niet dat het wordt afgeschaft.
    Ik vind het kerstfeest een mooi feest.
    Zowel de christelijke achtergrond als het gezellig samenzijn met familie spreken mij aan.
    Hier houden we tweede kerstdag altijd bewust vrij, voor ons eigen gezinnetje. Erg prettig.

6. Milujem

Milujem Niet meer actief

Zou er niet wakker van liggen, maar het wel makkelijk ivm het verdelen van de diners en uitgenodigden.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik moet al jaren met de feestdagen werken (zorg)
    Maar was dit jaar eindelijk eens allebei de kerstdagen vrij.
    En het was heeeerrrrllliiiijjjjkkkk.
    Dus ik zeg nee tegen afschaffen 2e kerstdag.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, liever niet zeg! Wij werken in de zorg al een feestdag dus kerst of oud en nieuw. Nu kan je het nog zo verdelen dat je bv 1e kerst een dagdienst werkt en 's avonds thuis bent en 2e kerst een avonddienst dus 's avonds werkt en je collega 's avonds thuis kan eten.

9. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Precies! ik vind het zelf ook altijd zo fijn om altijd vrij te zijn op mijn verjaardag:D en ik vind het ook gemakkelijk om onze oma en ouder bezoeken niet allemaal op één dag te hoeven doen;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor belijdend Christenen is Pasen inderdaad belangrijker. Maar hoeveel hebben we er daar nog van in Nederland? En ga jij maar eens aan niet-kerkgangers vragen hoe het ook alweer zit met Witte Donderdag, Goede Vrijdag, Stille Zaterdag en Pasen. Ik denk dat de meeste mensen alleen maar grote vraagtekens in hun ogen krijgen. Terwijl er wel heel veel mensen zijn die Kerst vieren. Misschien niet zozeer als feest ter ere van de geboorte van Jezus, maar wel als moment om samen te zijn met familie.

Deel Deze Pagina