Hey meiden, Laatst was ik bij een informatieavond van mijn verloskundigenpraktijk. Ze gaven hier onder andere aan dat het bij een eerste kindje allemaal iets minder snel gaat dan bij een tweede (of derde etc) qua ontsluiting en bevalling. Nu vroeg ik me eigenlijk af of dit ook het geval is wanneer je wel een eerste kindje krijgt maar daarvoor een heftige miskraam gehad hebt (zoals ik helaas gehad heb, incl. drie dagen weeën) Ik ben bang dat mijn verloskundige er namelijk vanuit gaat dat het wel niet ze snel zal lopen maar dat het dan toch ineens heel vlot gaat en ik uiteindelijk alleen thuis lig te bevallen (heel uiterst geval, maar je weet hoe dat gaat met enge gedachtes ) Ik wil namelijk graag in het ziekenhuis bevallen. Maar ook hoorde ik dat de kans dat je voorbij je uitgerekende datum bevalt bij het eerste kind groot is. Nu vroeg ik me meteen af bij hoeveel van jullie first time mommy's dit het geval was
Geen ervaringsexpert wat miskraam betreft, maar heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dat veel invloed heeft.... Ik ben zelf bevallen met 39.5, spontaan begonnen en 22 uur over gedaan. Mijn beeld is dat je snel genoeg merkt of het snel gaat of niet Misschien is het fijn om te weten dat mijn VK mij toen verteld heeft dat je, in de uitzonderlijke situatie dat je het alleen zou moeten doen vanwege de snelheid, slechts minimale kans hebt op complicaties... Dat idee scheelde mij een hoop zorgen
Dat helpt zeker Bedankt! Ook voor je andere antwoord. Ik denk ook niet dat het veel zal uitmaken. De uitleg ging echter over het dunner worden van je baarmoedermond en de uiteindelijk ontsluiting. De volgende keer kent je lichaam dit proces en gaat het sneller. Omdat ik dit feitelijk wel gehad heb (zal niet teveel in details treden) begon ik me dat ineens af te vragen. Maar goed, er is geen groot hoofd doorheen gekomen etc etc... dus wat dat betreft lijkt het me compleet anders (en 10x zo pijnlijk) Had ook geen behoefte de vraag door de zaal te roepen... dus ik zal het sowieso binnenkort even 1-op-1 aan de verloskundige vragen
Maak je niet te druk. Vaak is een tweede bevalling sneller dan de eerste, maar een derde bevalling is geloof ik weer vaak langzamer. En wat is snel? Mijn nicht heeft over haar eerste bevalling 3 dagen gedaan geloof ik (kunnen er 2 geweest zijn, maar in elk geval enorm lang) Haar tweede bevalling duurde iets van 16 uur. Een heel stuk sneller dus. Maar mijn eerste bevalling duurt ongeveer 5 uur, de tweede nog geen 2,5 uur. Dus wat betreft de duur van de bevalling daar is vooraf niet veel over te zeggen denk ik.
Eens met mijn voorganger. Je hoort idd vaak dat vrouwen de 40 weken voorbij gaan (niet perse met een eerste kindje) Maar ook dat hoeft niet. Ik ben in 5 uur bevallen met 39.4 Denk zelf niet dat door een miskraam de ontsluiting sneller gaat. Het is toch een heel ander proces, koppie drukt op de bmm, dat is bij een miskraam niet. En ik denk ook niet dat de bmm opent tot 10 cm bij een miskraam.
Ik denk ook niet dat een mk Veel invloed zal hebben op de verloop van je bevalling. Je hebt nu volledige ontsluiting nodig en bij mk niet. De een doet het heel vlot bij de eerste de ander doet er dagen over. Mijn 1e duurde 4 uurtjes. Langste van alle bevallingen...Dat dan weer wel.
beide bevallingen duurden maar 4 uur en de eerste kwam met 40+1 en de tweede met 41+2. dus ja, is allemaal afwachten
Hoe ver was je met je miskraam? Ik ben zelf na 15 weken een kindje verloren en dat was toen een ingeleide bevalling. In die zin werd mijn volgende zwangerschap dus wel als tweede bevalling gerekend, omdat m'n baarmoeder de fase van verstrijken en de eerste centimeters ontsluiting al eens had meegemaakt.
Dit klopt inderdaad. Mijn tweede werd zonder vk of vpk erbij geboren en ik wist dit ook dus maakte me geen zorgen. Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat je automatisch handelt als je alleen bevalt, dus dat komt goed. Ik heb volautomatisch mijn zoon aangepakt, navelstreng van zijn nek gehaald, zijn lippen gecontroleerd (zoon was blauw maar lippen roze dus in orde) zijn mond schoongeveegd en tik gegeven zodat hij ging huilen. Dat doe je zonder erbij na te denken. Mijn eerste bevalling duurde 6 uur en mijn tweede 25 minuten. Los daarvan: vraag het je vk! En relax want je hebt we toch geen invloed op. Het loopt zoals het loopt
Elke bevalling is anders Mijn bevalling duurde 3,5 uur vanaf het moment dat ik weeën kreeg (met de weeënopwekkers op standje max) en toen zat ik al aan 5cm ontsluiting voor ik begon zonder iets te voelen. Eerste bevalling (wel een miskraam gehad met 6 weken). Succes!!
Voor zwangerschap twee miskramen gehad en vanaf de eerste wee tot kleine was geboren nog geen 4 uurtjes. Ik had al langere tijd persweeen, maar moest het ophouden omdat we nu dus thuis moesten bevallen en alles nog gepakt en verzameld moest worden Maar volgens mij heeft een snelle bevalling niets met eerdere miskramen te maken.
mijn eerste kind heb ik er 9 uur over gedaan, en ik was 39+3, maar bij iedereen loopt het anders en iedere zwangerschap bevalling is nooit hetzelfde.
Ik heb een heftige miskraam gehad met 11 weken. 2x cytotex, hevige bloedingen en daarna spoedcurretage ivm verliezen van teveel bloed. Randje bloedtransfusie. Mijn eerste bevalling na de miskraam was met 38+6. Mijn vliezen braken en ik kreeg geen weeën. Ik ben toen ingeleid. Alsnog kwamen weeën moeizaam op gang en moesten ze maximale dosis geven voordat ik weeën kreeg. S ochtends om 8.00 uur aan het infuus en pas om 17.00 uur weeën. Mijn zoontje is om 20.30 uur geboren. Dus bij mij ging de bevalling niet snel ma die miskraam. Het kostte de grootste moeite om mijn weeën op te wekken na 3 dagen wachten met gebroken vliezen. Dus bij mij had het geen invloed. Ik denk in principe dat het los van elkaar staat. Succes!!!!
he meiden, bedankt voor alle reacties. Alhoewel ik het natuurlijk (zoals iedereen) best spannend vind: zo'n aankomende eerste bevalling, ben ik vrij relaxed hoor Ik hoor dit soort dingen dan en vraag me af of het klopt. Sowieso is het geen exacte wetenschap maar mijn nieuwsgierigheid brengt me vaak naar dit forum En blij om: zoveel leuke tips, ervaringen en lieve vrouwen! Mijn miskraam zat tegen de 10 weken aan (MA) en begon 2 weken later. Ik heb ontsluiting gehad maar niet volledig (waarschijnlijk!) Heb drie dagen lang een paar uur (4 tot 8) weeën gehad die heviger werden, tot de piek. Daarbij kwam alles er in 1 keer uit (Sorry, smerig maar waar) Mijn vriend belde op dat moment weer met de verloskundige en die stond net op het punt een ambulance te bellen voor het ziekenhuis maar precies op dat punt was het klaar. Heb daarna nog een ontzettend hevige menstruatie gehad (we dachten eerst dat het complicaties waren na de miskraam, omdat het zo snel achter elkaar plaats vond) maar het bleek dus een snel volgende en best wel extreem te noemen menstruatie. Kort erna ben ik (redelijk onverwacht - niet echt mee bezig geweest vanaf toen: ff loslaten) weer zwanger geraakt en nu alweer voorbij de 30 weken; heerlijk gezond zwanger! Goed.. ik persoonlijk denk niet dat het er mee te maken zal hebben maar ik ga het hoe dan ook even bij mijn verloskundige neerleggen. Ook al is het alleen maar om mijn 'zorgen' op dat gebied kwijt te zijn. Voor de rest zie ik wel hoe het loopt... en mocht het onverwachts toch heel snel gaan dan ben ik super blij met jullie verhalen over een thuisbevalling zonder hulp. Verder zie ik het wel: laat het over me heenkomen. Waarschijnlijk lig ik nu (na zoiets gezegd te hebben) juist iets van 12 uur te bevallen straks haha. Liefs!
Ik denk niet dat je bevalling sneller gaat door je miskraam bij 10 weken. Hier heb je maar een klein beetje ontsluiting voor nodig dus zou me geen zorgen maken over de tijdsduur van de weeen!
Met 37+5 bevallen in nog geen 4 uurtjes. Om 19uur gebroken vliezen en direct weeën. Om 22.54 was hij er
Hier bij de eerste met 39+1 bevallen in 4.5 uur tijd. Deze tweede blijft toch wat langer zitten en de duur van de bevalling is dus nog even afwachten. Maar ik denk niet dat je miskraam nu voor jou deze bevalling makkelijker of sneller maakt. Sommige mensen hebben gewoon de mazzel om snel ge bevallen, terwijl anderen er wat langer over doen. Tis gewoon afwachten.
Ik ben ingeleid met 41 weken dmv vliezen breken ( had al 3cm ontsluiting ). uiteindelijk kwam zoonlief niet onder het schaambot door omdat hij verkeerd lag en heb 1,39 uur geperst, 2 pogingen met vacuümpomp en uiteindelijk een spoedkeizersnede.