Tweede kind: meer of minder vergoeding KDV?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Op dit moment gaat ons zoontje 1 volledige dag naar het KDV.
    Bruto kost dit iets van 315 euro en wij moeten hier uiteindelijk zelf netto 110 euro voor betalen.
    Nu zal als alles goed gaat over een paar maandjes zijn nieuwe zusje ook 1 volledige dag naar het KDV gaan. ;)
    Maar krijg je nu voor het tweede kind meer of minder vergoed?
    De ene keer hoor ik dat een tweede kindje "goedkoper" is maar de andere keer hoor ik juist dat de belastingdienst minder vergoed?

Wie heeft hier verstand van?

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zit in dezelfde situatie, en ik dacht meer toch?

3. Bika

Bika Niet meer actief

Naar deze site gaan: Toeslagen en dan proefberekening kinderopvangtoeslag doen.

Wij krijgen voor de tweede meer dan 2x zo veel volgens de proefberekening. Neem aan dat dat voor iedereen geld en je niet minder zult krijgen.

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ok...heeeeeeeeel raar!
    Ik doe net die proefberekening en nu staat er dat ik voor kind 1 0 euro krijg en voor kind 2 nog maar 148 euro?? :( (krijg nu 205 terug)

Pffffffffff..........ik snap dr echt niets van, vind het altijd vreselijk om dit soort dingen te moeten aanvragen/berekenen!

5. Bika

Bika Niet meer actief

De regels zijn veranderd dit jaar en de bedragen aanzienlijk lager. Kan daar aan liggen, of je hebt gewoon iets fout gedaan. Wel bruto bedragen invoeren he?

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is krijg je meer terug voor kind 2, maar ook sowieso voor beide kinderen minder terug dan het jaar ervoor

Snapie?

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hmmmm...nu vertrouw ik het niet meer helemaal!
    In 2012 kregen we netto 215 euro terug.
    Vanaf deze maand is dat 205 euro geworden. Dus ik neem aan dat de belastingdienst dit zelf heeft aangepast m.b.t. de nieuwe regels en eventueel aangepast inkomen?
    Ik word altijd zo moe van de belastingdienst...:(

8. Bika

Bika Niet meer actief

Ja dat passen ze zelf aan als jouw inkomen niet wijzigt.

9. Pieternel80

16 dec 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het eerste kind is volgens mij het kind met de meeste uren opvang, dus niet de oudste.

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Beide kinderen gaan evenveel uren dus dat maakt verder niet uit.
    Maar ergens moet ik iets fout doen want als ik gewoon de tabel erbij zoek met het toetsingsinkomen dan krijgen we idd meer terug voor het 2e kind en iets minder voor het andere...

Zucht........zal de belastingdienst nog maar een keer bellen voordat we de aanvraag voor de 2e doen...

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ow, en dan nog iets wat ik me altijd afvraag......stel je hebt toch wat meer verdiend in het voorbije jaar waardoor je mss teveel hebt terug gekregen.......verrekent de belastindienst dit dan automatisch met de teruggave van de KDV toeslag in januari of wordt dit pas verrekend met de jaarlijkse aangifte??

Wij krijgen nu dus 10 euro netto minder terug maar is dit dan ook alo verrekend met ons totale inkomen van het afgelopen jaar of kunnen we hier een blauwe brief van verwachten met acceptgiro? ;)

12. Bika

Bika Niet meer actief

Hoop dat ze je antwoord kunnen geven. En bekijk het maar zo: je kindje moet toch die ene dag gaan, dus die aanvraag kan je straks gewoon verzenden.

13. Bika

Bika Niet meer actief

Ik heb kot stopgezet voor een aantal maand omdat ik nu tijdelijk thuis zit. Ik moet 150 euro terug betalen, er stond bij dat ik dit zelf moest doen omdat er dus niets te verrekenen valt. Ik denk dat het bij jullie dan dus wel verrekend wordt.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik heb vorig jaar gewoon een acceptgiro gekregen. En krijg al 4 jaar kot. Alleen als je het voor komend jaar wijzigt, dan verrekenen ze met het lopende jaar.

En je krijgt voor het 2e kind een hogere vergoeding dan voor het eerste, maar de uiteindelijke netto rekening valt uiteraard wel hoger uit.

15. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Lijkt me toch dat er iets fout is gegaan hoor!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als jullie meer verdienen van 120.000 per jaar kan dit kloppen anders niet. Tot aan dat bedrag ( ongeveer) krijg je voor kind 1 altijd iets terug

http://www.kinderopvangopmaat.nl/wp-content/uploads/2012/07/kinderopvangtoeslagtabel2013.pdf

Deel Deze Pagina