Wel opvallend dat er in de poll veel stemmen zijn waarbij de eerste twee kinderen jongens zijn! Zelf kom ik uit een gezin waar we eerswt 2 meiden hadden en toen een jongetje. Bij mijn man thuis was het eerst een meid en toen een jongen.
het heeft niet te maken met de snelheid maar met de dag van de eisprong en wanneer er geklust is. De mannelijke zaadcellen zijn snel. de vrouwlijke zaadcellen houden het langer vol. dus is het eitje al gesprongen grote kans dat de mannenlijke zaadcel eerder op plaats van bestemming is. is er geklust voor de eisprong is er grotere kans op een meisje. omdat die zaadcellen langer blijven leven. Dit is overigens geen bakerpraatje maar wetenschappelijk onderzocht.
Dat heb ik ook ergens gelezen, de shettles methode. Dan zou je in theorie zelf het geslacht kunnen bepalen moet je natuurlijk wel precies weten wanneer je ei is. En zelfs ovutesten zijn niet op de dag nauwkeurig
Deze theorie ken ik ook, al wordt hij goed onderuitgehaald door IUI meiden, die lang niet allemaal een jongetje krijgen!! Maar geloof dat deze theorie ook niet echt standhoud
Hier 2 meiden. Mijn moeder: 1 meisje (ik) daarna 4 jongens Mijn schoonmoeder: 1 zoon, 1 dochter, daarna 4 jongens
het grappige is dat na 1 jongen de kans op een meisje groter is dan eerst. (50%) lees hier maar: The Odds of Having Another Boy or Girl